Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Történet
FAQ
Board FAQ

Karakterek
NPCk
Tulajdonságok
Szakértelmek

Játékmenet
Harcrendszer
LWA
Küldetések
Tárgykombók

Háttérinfók
Értékelések
Előzetes
Interjuk
Development Diary
Letöltések
Galéria

2004.08.24. - Kwish

The Fall - RPGDot preview (04.08.24)


A múlt hét végén megrendezésre került lipcsei Games Convention kiállításon az RPGDot munkatársa találkozott Julian Dasgupta PR mókussal, hogy szemügyre vegye a befejezéshez közeli állapotba került TF játékot (ez a befejezéshez közeli állapot a német piacra készülő termékre értendő, sajnos)

Kezdés
A játék egy olyan bevezető mozival kezdődik, amely ad némi háttér információt. Julian állítása szerint a közeljövőben nemsokára elérhető lesz ez a kis mozi, úgyhogy a feszültség fenntartása miatt most nem beszélek erről, csak magáról a játékról. A legtöbb RPG a főkarakter létrehozásával kezdődik, de a TF ezt a folyamatot két részre osztotta. A játék kezdetekor csak a főkarakter nemét, és külső megjelenését lehet kiválasztani egy nagyobb kép készletből választva.
Ha ez megvan, a játék egy település környékén kezdődik, s rögtön meg is tapasztalhatjuk az irányítás jellegét. Általában a jobb egérgomb az akció gomb, amit ugye a legtöbb RPG esetében igen gyakran kell használni. Ha valahova oda klikkelünk, a karakter megindul az adott irányba, míg ha egy karakteren klikkelünk a főkarakter párbeszédet kezdeményez. Az egér kurzor tükrözve a különféle lehetséges cselekedeteket változik, például egy szóbuborék jelenik meg az NPCnél, vagy egy szem egy tárgy esetében, hogy megvizsgálja azt a karakter.
A bal egérgomb használatos a menüben, illetve a karakterek kijelölésére (sok más egyéb dolog mellett). A másik fontos eleme az irányításnak a kamera, amivel ki-be lehet zoomolni, felülnézetből közelnézetbe, illetve egy harmadik személyi nézetnek megfelelő nézőpontba (az egér görgető gombját használva). Mindezek mellett a kamera az mozgató billentyűk segítségével teljesen körbe forgatható.


Párbeszédek, karakterek, csapatok
A kezdésnél megismert településről kiderül, hogy az Új Rend főhadiszállása, azoké az embereké, akik megpróbálják a legjobbat kihozni a TF ellenséges világából, s a karakter első feladata, hogy beszéljen az elnökkel. A fontosabb NPCket arról lehet megismerni, hogy egy kis háromszög lebeg a fejük felett, így könnyen megtalálhatjátok azokat az embereket, akire szükségetek van. A párbeszédek pop-up képernyőn jelennek meg, amely megmutatja a szöveget, és azokat a lehetőségeket, melyek közül választani lehet. A cikk készítőjét arról tájékoztatták, hogy a végleges verzióban az összes párbeszéd szinkronizált lesz. Nincs beszéd animáció (ajakmozgás stb.), de a karakterek gesztikulálnak majd beszéd közben.
A párbeszéd eredményeképp a karakter az elnök hadseregében köt ki. Újoncként először is az új ID (azonosító) kártyára lesz szükségünk, e nélkül ugyanis nem lehet továbbhaladni. Ez az ID kártya, vagy útlevél képezi a karaktergenerálás második szakaszát. A folyamat közben lehetőségetek lesz a születés időpontjának, a nemzetiségnek, és a legutolsó lakhelynek a megadására, bár ezek egyébként háttér információk és semmilyen módon sem befolyásolják a karaktert. Ami viszont igen, az a megjelenés, és az élettapasztalat. A megjelenés olyan lehetőségeket rejt, mint az erős, gyönyörű, csúnya, kicsi és még egy pár ilyen jellemző, amely közvetlenül befolyásolja a karakter tulajdonságait (attributes). Ha jól nézel ki, az csodákat tehet a karizmáddal, míg az erős megjelenés az erődet befolyásolja pozitív irányban. Egy kisebb embert nehezebb megütni, míg egy nagyobb figura sokkal gyorsabban szaladhat. (Heh?)
Az élettapasztalat olyan választási lehetőségeket rejt, mint például: bűnöző, túlélő, harcos, orvos és még néhány más lehetőség. Ezek a döntések közvetlenül a karakter készségeit (skills) befolyásolják. A készségek listája meglehetősen hosszú, és olyan dolgok tartoznak ide, mint például a könnyű fegyver használat, nehéz fegyver használat, mesterlövész fegyver-használat, szerelés, túlélés, vezetés (járműveké) és orvoslás. Az élettapasztalaton túlmenően szerzett különféle statisztikákon és készségeken túlmenően további 10 tulajdonság pont és 31 skill pont lesz még hozzáférhető, bár lehet, hogy ez még változni fog a játék végleges kidolgozása (egyensúly) során.
Amíg az ember az Új Rend főhadiszállásán tartózkodik, megmutatják azt is, hogyan kell csapatot létrehozni. Erre a csapatra lesz szükség az első küldetés során, melyet az Új Rend egy tábornoka ad a karakternek. A játékos megkapja egy csomó NPC azonosító (ID) kártyáját, és ezekből kell kiválasztania ötöt. Mint ahogy a főkarakter ID kártyáján, ezeken is látszódnak az NPCk, lehetséges csapattagok tulajdonság és készség értékei, így össze lehet őket hasonlítani és felépíthető egy kiegyensúlyozott csapat (már amennyire erre lehetőség van a játék e korai szakaszában). Összesen 15 olyan NPC lesz, aki társként csatlakozhat, de ebben a demóban csak egy kisebb választék állt rendelkezésre. Minden egyes NPC rendelkezik egy kis háttértörténettel, s kapcsolódik hozzá egy kis mellékküldetés is, ami viszont csak akkor érhető el, ha az adott karakter a csapatodban van.
A maximális csapatméret 6 fő (beleértve a főkaraktert is). Több csapattagot úgy lehet kiválasztani, hogy az ember egy egyszerű ”körbehúzással” kijelöli őket, ahogy más játékokban is. A csapattagok viselkedése automatikussá tehető, ha kiválasztunk számukra egy előre megírt scriptet. Ezzel lehetővé válik, hogy bizonyos alapviselkedést beállítsunk a karaktereknél, ami persze lekapcsolható, és a játékos átveheti az irányítást, ha a játékos személyenként, vagy csapat szinten szeretne parancsokat kiadni.


Küldetések
A játék legtöbb küldetése többféle módon is megoldható, lehetővé téve a játékosnak, hogy olyan megoldást válasszon, ami a legjobban passzol a karakteréhez, s mindez ráadásul jelentősen megnöveli a TF újrajátszhatósági értékét is. A játékban nincs jellemmel kapcsolatos megkötés, jellemző, a küldetéseket ugyan jó és gonosz módon is meg lehet közelíteni, de ez nem befolyásolja a játékvilágot (hiszen annak morális alapjait eleve a túlélés elsődlegessége határozza meg).
A főküldetésen túl nagyon sok mellékküldetés létezik, melyet a játékban található rengeteg NPC ad, s köztük vannak olyanok is, melyeket csak akkor kap meg az ember, ha a megfelelő karakter a csapatban van.


Térkép és inventory
A TF egy olyan arányos térképpel rendelkezik, melyet a képernyő bármely részére át lehet helyezni, s részben átlátszóvá is tehető, így nem takar túl sokat a látványból. A másik térkép a világtérkép, ahelyett hogy folyamatosan mozogna az egész világon keresztül, a játékos zónáról zónára halad, és a térképen csak azok a helyszínek jelennek meg, melyeket már ismer (hasonlóan a BG-hez). Az NPCkkel folytatott beszélgetés során újabb területek válnak elérhetővé, és a játékos szabadon utazhat a már ismert helyszínekre.
A csapattagokat jelölő ikonok a képernyő alsó részét foglalják el, és ezeket használhatjuk a karakter kijelölésére, illetve a tulajdonságaik, inventoryjuk megtekintésére is. Minden csapattag saját inventoryval rendelkezik, és lehetséges egyiktől a másiknak adni a felszereléseket (ez azért is hasznos, mert a rendelkezésre álló hely limitált). Fontos jellemzője a játéknak, hogy a meglévő tárgyak kombinációjával újabb tárgyakat lehet létrehozni. Például egy lézeres mutató (pointer) rászerelhető egy fegyverre, így lézerirányzékos fegyverhez jutunk, vagy ha van egy kis drótunk, és rendelkezünk néhány szerszámmal, készíthetünk láncinget. Ezzel a jellemzővel hatalmas lehetőségek állnak a játékosok előtt, s igazán szép, kézzel gyártott tárgyat lehet készíteni.


Játékvilág
A TF jellemzője az eleven környezet, melyet telipakoltak nagyfelbontású textúrákkal, mozgó fákkal (szóval a falevelek :-) ), szaladgáló és rohangáló állatokkal, dinamikus árnyékokkal, melyek még valóságosabbá teszik a játék világát. Ha a számítógép nem tudja kezelni ezeket a grafikus jellemzőket, vissza lehet venni a textúrákat, és le lehet kapcsolni e spéci dolgokat. No persze ebben az esetben már nem néz ki olyan jól a játék.
Nappal-éjszaka szimuláció van, és 24 órát modellező napi ciklus, s nem kell sokáig várni arra, hogy a játékos megtapasztalja ezeknek a nagyszerű dolgoknak a működését. A játékban szereplő összes NPCnek megvan a saját élete - végzik a napi munkájukat, s nem álldogálnak csak azért, hogy végre valaki kérdéseket tegyen fel nekik. Ez persze néha megnehezíti azt, hogy megtaláljuk őket, de ad egy bizonyos hangulatot és életet a játéknak.
Az írás készítője az kívánta bárcsak tudna mondani valamit a játék zenéjéről és hangjairól, de a szomszédos kiállító feltehetőleg azt szerette volna bizonyítani, hogy hol a leghangosabb a zene, és hol üvöltenek a legjobban. Az asztalon a hangszórók csutkára voltak tekerve, de így sem lehetett semmit sem hallani. A kedves szomszédnak köszönhetően 15 percnek kellett eltelnie, mire a cikk írója visszanyerte normális hallását.


Harc
A harc valós-idejű, megállítás (pause) lehetőséggel. Van auto-pause lehetőség is, amelyet nagyon sok beállítással be lehet kapcsolni, mint például ha megtámadják a csapatot, ha kevés a lőszer, vagy a ha valamelyik csapattag komolyabban megsérült. A teljes lista elég hosszú, és érvényes az összes csapattagra.
A jobb egérgomb lenyomva tartása felfedi a különféle taktikai harci mozgásokat, mint például a lehasalást, térdelést, vagy az álló pozíciót. Mozgás közben a karakter ebben a pozícióban marad, ami lehetővé teszi például, hogy csendben odébb kússzon.
Ha már egyszer elkezdődött a harc a támadás már csak a kijelölés és klikkelés kérdése. Általában véve a harc túlnyomó részében különféle parancsokat adsz majd a csapattagoknak, miközben a játék épp szünetel. Ez idő alatt a csapattag pozíciója, a használt fegyver, és az, hogy épp mit is csinál kiválasztható. Még ha ez egyszerűen is hangzik, a megfelelő stratégia kivitelezése nehézkes is lehet. Gyakran az döntheti el a győzelmet, hogy a játékos megfelelően bontja-e csapatát kisebb csoportokra.


Kiegészítő?
Ha a TF sikeres lesz, a fejlesztő tervei szerint készül majd kiegészítő is, ami a kooperatív multiplayer lehetőséget biztosítja. Jelenleg a TF single player játék. A kiegészítő egy editort is tartalmaz majd grafikus szerkesztővel együtt, elősegítve a mod készítést. Az események, tárgyak, küldetések scriptje mind Python programnyelvben íródott, így csak egy alapszintű sciptelési és programozási ismeretre van szükség a használathoz, és az új rajongói tartalmak készítéséhez.


Végszó
A TF megjelenése a német nyelvű területeken októberre várható. Az angol megjelenésnek még nincs konkrét időpontja, mert a kiadást még nem sikerült véglegesíteni Amerikában és Angliában sem. A Sylver Style nem tervez demót, mert az erőforrásokat inkább a játék csinosítgatására és befejezésére szeretnék használni. A kiállításon bemutatott játék már szinte véglegesnek tűnt, ami elég jó dolog tekintettel az októberi megjelenésre.
Mint sok más csapat-alapú RPG esetében is a játék némi taktikát és tervezést igényel - nemcsak a harc, hanem a karakterfejlesztés, csapatépítés során is, biztosnak kell lenni abban, hogy a készségek, tulajdonságok a megfelelő módon egyensúlyban vannak. A cikk írója közel két órán át játszott a játékkal, ami elég jó betekintést adott, de egyáltalán nem látta a teljes játékot. Abból amit látott, úgy gondolja, hogy a játék nagyon ígéretes, így csak remélni lehet, hogy más országokban minél előbb megjelenik majd angolul is, és nem kell rá sokáig várni.


Forrás: RPGDot
Szerző: Myrthos


(Vissza)