Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
FAQ
Követelmények
Problémák
Csalások
Patchek

Játékvilág
Világok
Járművek
Tárgyak
Fegyverek
Páncélok

Karakter
Kasztok
Tulajdonságok
Skillek
Képességek
Erőtrükkök

Játékmenet
Végigjátszás
Társak

Háttér info

KotOR - SKILLS (készségek)


A játékosok az alábbi nyolc készséget fejleszthetik (több szintet is el lehet érni bennük)..






Awareness - Éberség
Leírás: Minél magasabb szintű a karakter ezen készsége, annál jobban észleli a környezetét. Lehetővé teszi, hogy olyan ellenfeleket is észleljen a karakter, melyek épp rejtőzködnek (így elkerülhető, hogy szépen csapdába sétáljunk), és arra is lehetőséget ad, hogy még időben észleljük a csapdákat (mint pl. az aknák).
Befolyásoló alapképessége a bölcsesség (WIS), rejtett tárgyak felfedezésére szolgál. A készséget próbadobás esetén az ellenség rejtőzködésével, illetve az aknák DC-jével kell összevetni. Ha sikeres az ellenség, vagy az akna láthatóvá válik. Az éberség mindig aktív készség, de futás közben -5 módosítót kap. (Vissza)



Computer Use - Számítógép használat
Leírás: Képzeljük csak el, milyen kellemes is lehet, ha az ellenség bázisára bejutva lekapcsoljuk az "áthatolhatatlan" védelmi rendszerüket. Vagy ami még jobb, milyen lenne pl. túltölteni az elektromos vezetőket a katonák barakkjaiban, ezzel robbanásokat, és elektromos vihart, kisüléseket idézve elő odabent..
Az intelligencia (INT) értéke befolyásolja. Akkor érvényesül, mikor cimputer spike-oket használunk egy számítógép terminál elérése érdekében. A nehezebb feladatokhoz több tüske kell. A készség csökkenti a szükséges tüskék számát, minden négy pont után eggyel.
(Vissza)



Demolitions - Robbanószerek
Leírás: Nagyon klassz, ha az ember hatástalanítani tudja az útjába kerülő aknákat, de az az igazán szórakoztató, ha kis meglepetés csomagokat hagyunk az üldöző roham droid osztagok útjába..
Az intelligencia (INT) alapú készség. Arra lehet használni, hogy valaki könnyű (DC 15), közepes (DC 20) vagy nagyon (DC 25) bonyolult csapdákat állítson fel, illetve hatástalanítson. A hatástalanítás esetén a DCt 5-tel nagyobbnak kell venni, ha valaki újrahasznosító formában szeretné őket megszerezni, akkor a DC +10 módosítót kap. A készséget nem lehet képzés nélkül használni.
(Vissza)



Persuade - Meggyőzés
Leírás: Nem a tűzerő az egyetlen, ami megoldhatja a problémákat. A magas szintű meggyőzés skill, és a gyors beszéd legalább olyan hatékony lehet, mint a nehéztüzérség.. és pénzügyileg is sokkal jobban kifizetődő, mikor összegyűjtöd nehéz munkád jól megérdemelt fizetségét..
A karizma (CHA) értéke befolyásolja. A meggyőzés a párbeszédek közben arra szolgál, hogy beszélgetőpartnerünket békésen noszogassuk valamire, pl. hogy érdekesebb információt szedjünk ki tőle, vagy hogy elkerüljük az összeütközést. A magasabb értékű készség jóval extrémebb kéréseket is lehetővé tesz. Csak a főjátékos karakter számára elérhető.
Korlátozó tényező: Nem lehet közben páncélt viselni.
(Vissza)



Repair - Szerelés
Leírás: Emlékszel mikor Luke R2-D2-n dolgozott a IV. Epizódban? Azt hiszed talán, hogy bárki nekiállhat és összerakhat egy droidot? Bah, ehhez azért kellenek bizonyos készségek is.. Na és persze ha tudod, hogy is rakd össze a saját droidodat, már nagyon egyszerű lesz elvégezni néhány apró módosítást a hatástalanított biztonsági droidon az ellenség bázisában..
Az intelligencia (INT) értéke befolyásolja. Használhatjuk arra, hogy pl. a kéznél levő alkatrészek segítségével életet leheljünk az üzemképtelen droidokba. A bonyolultabb szerelési munkák több alkatrészt is igényelnek. E készség csökkenti a szükséges alkatrészek számát, minden négy pont után eggyel kevesebb alkatrészre van szükség. Hatással van a visszaszerezhető életpontokra is, ha egy csapattag droidot reparál meg az ember a harci sérülések után.
(Vissza)



Security - Biztonság
Leírás: Látod azt a megerősített fegyverszekrényt a sarokban? Biztos lehetsz benne, hogy néhány igazán csecse felszerelési tárgyat rejteget magában.. Nehéz fegyverek, ismétlő karabélyok, rohamfegyverek, repeszgránátokat.. szóval igazán komoly cuccot. Sajnos a rossz hír az, hogy legalább egy hétbe kerül, mire átvágod magad azon a vastag páncélzaton.. Persze ha ismernél néhány trükköt, aminek a segítségével kinyithatod..
A bölcsesség (WIS) értéke befolyásolja. Elektronikus zárak kinyitására szolgál. Lehetőségként jelenik meg a zárt tárgyak felett. A rendelkezésünkre álló (inventoryban levő) biztonsági tüskék (security spike) szintén alapbeállításként megjelennek, és hozzáadódnak a készség értékéhez. Csak akkor elérhető ez a lehetőség, ha a karakter már költött rá pontot. Nem használható képzés nélkül.
(Vissza)



Stealth - Rejtőzködés
Leírás: Hány Sith katona kell, hogy elcsípjenek egyetlen egy Köztársasági kémet? Hát, az attól függ, látják-e, vagy sem.. Akkor nem tudnak elkapni, ha nem is tudják, hogy hol keressenek. Vagy legalábbis, már csak akkor tudják meg, amikor túl késő..
A fürgeség (DEX) befolyásolja az értékét. Lehetővé teszi, hogy valaki a rejtőmező generátorokat üzemeltesse, vagy rejtőzködő módba lépjen. A harc esetén a rejtőzködő mód megszűnik. A készséget nem lehet képzés nélkül használni.
(Vissza)



Treat Injury - Sérülések kezelése
Leírás: Oké, most legyünk őszinték.. szóval épp a fegyvereddel játszadoztál, és megsebesítetted magad. NAGYON megsebesítetted magad. És SOKSZOR. Na persze mindig előránthatsz egy medikitet, ha megsérülsz. De ha megsebesültél, és féltucat harci droid tüzel feléd minden irányból, egy egészségügyi csomag nem oldja meg a problémádat.. hacsak nem tudod, hogyan is kell használni..
Bölcsesség (WIS) alapú készség. A készség értéke hozzáadódik a gyógyító csomagokkal visszaszerezhető életerő pontokhoz. A jobb minőségű csomagok már szorzót alkalmaznak, így további növekedést lehet elérni az életerő pontok tekintetében.
(Vissza)



Fordította / írta: Kwish
2003.10.12.


Korábbi kapcsolódó cikkek:

2003.10.12. - KotOR - FORCE POWERS (erőtrükkök)


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása