Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2007.07.15. - Kwish

Fallout 3 - Desslock infók


A QuarterToThree fórumain Desslock válaszolt néhány kérdésre, még az első nagy infó hullámot követően. Mivel ezek még mindig jó infóforrásnak tekinthetők, következzék egy kis zizegés... de azért mindenki a józan belátása szerint kezelje a dolgot.


spiffy: Azt szeretném tudni, hogy a történet, a történet megírása jó-e. Ha a történet úgy van megírva, hogy úgy érzem, tényleg ott vagyok, hogy igazi emberekkel beszélgetek a pusztulatban, akkor minden rendben van, s egyáltalán nem aggódom a játék grafikai megvalósítása miatt.
Desslock: Úgy gondolom, hogy az embereket kellemesen meglepi majd a történet megírása, a karakterek a Fallout 3-ban, főleg az Oblivion NPC-ivel való összevetésben. A dialógus lehetőségek értelmesek és eltérőek, nemcsak azoknak a témáknak a felsorolását tartalmazzák, melyekről az NPC beszélhet, s nemcsak az az egyetlen lehetőség, hogy épp milyen sorrendben mondják el a dolgaikat. Csak néhány száz NPC van (ez azért elég kevés az Oblivion 1500, vagy a Morrowind 2500 NPCjéhez képest), szóval sokkal jobban meg tudták őket formálni, s sokkal egyedibbek lesznek - az is segít a dolgon, hogy 30-40 különböző szinkron színész lesz, az Oblivionnál felsorakoztatott maroknyi helyett. Legalábbis abból amit láttam úgy néz ki, hogy a dolgok sokkal inkább olyanok lesznek, mint a Fallout 1/2-ben, nem pedig, mint az Oblivionban.
Nem kell amolyan ezermesternek sem lennetek, mint az Oblivionban - igazi döntéseket kell meghoznotok, melyek számítanak, s melyek dinamikusan megváltoztatják a többi karakter életét. Amellett, hogy ezek a döntések az újrajátszhatósági értéket is növelik (mivel bizonyos küldetéseket egyszerűen képtelenség lesz egy játékban egyszerre teljesíteni), ez a dolog mélyíti a szerepjáték jelleget is. Például ott a "Megaton bomba küldetés" (ez a már minden minimális érdeklődést tanúsító ember által ismert városfelrobbantós dolog). Amikor megérkeztek a városba, ott a seriff, akivel össze is barátkozok. Itt ahelyett, hogy felrobbantanátok a bombát, szólhattok a seriffnek is, hogy vannak azok a fickók, akik fel akarják robbantani a várost. Vagy úgy döntötök, hogy megteszitek, de nem vagytok elég képzettek a mechanic skillben, így nem tudjátok élesíteni a bombát. De úgy is dönthettek, hogy szétlövitek a seriffet, aminek a következtében aztán a barátai megtámadnak a városban. De dönthettek úgy is, hogy miután megöltétek, felveszitek az egyenruháját, s bár néhány NPC megtámadhat a seriff legyilkolása miatt, a többiek elhiszik, hogy megérkezett az új seriff. Röviden szólva tehát, értelmes lehetőségek lesznek valódi döntésekkel, érdekes karakterekkel találkozhattok - ebből a szempontból úgy érzem a Bethesda megfelelőn felidézte a Fallout legjobb és leginkább meghatározó jellemzőjét.
Nem érzékelném azt sem negatív dolognak, hogy nem lehet megölni a gyerekeket - ez még mindig egy M-kategóriájú játék - ott az erőszak a grafikus megvalósításban, ott a káromkodás és az olyan "felnőtt" témák, mint a rabszolgaság - s van még számos olyan elem, amiről a Beth mégcsak nem is beszélt, ideértve a mutációkat, vagy az egyik statisztikában látott "megevett hullák száma" adat. Nekem tetszik a szintösszehangolás változtatása is, valamint a SPECIAL és szint-alapú karakterfejlesztés is, az ES játékokban megszokott, használaton alapuló skill rendszerhez képest.
Egy másik általános észrevétel - azt szokták mondani, hogy ez Oblivion lőfegyverekkel, bár ez egy túlságosan leegyszerűsített megállapítás, azt azért el kell mondani, hogy valamilyen szinten igaz is: mivel a játék egyértelműen úgy néz ki, mint az Oblivion, nem pedig mint a Fallout játékok, mégpedig a perspektíva miatt. No persze azt mondják, megoldották azt is, hogy a játékot izometrikus nézetben is lehet játszani, de egy kicsit szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban. De a grafika nagyszerű - sokkal jobb, mint azt a képek alapján gondolná az ember.
Bizonytalan területek - a VATS rendszer igazán szuperül mutat és vizuálisan különleges, de azt hiszem, látnunk kéne még néhány harcot, hogy megítéljük, miként is működik a gyakorlatban. Nekem igazán tetszett a VATS rendszer, de még nincs képem a harc általános rendszeréről - vannak olyan részek, amiket eddig még egyáltalán nem láttunk, például a közelharc (ami viszont határozottan fontos része lesz a játéknak). Aztán a demóban minden meglehetősen zsúfolt és népes területeken történt, ahol nagyon sok szemét takarta a látképet - jobban lehetett volna érezni a világ nagyságát, megjelenítését, ha nagyobb tereket lehet áttekinteni.
Néhány dolog még, ami nagyon tetszett - a PIP boy implementálása; s az, hogy lehetőségünk van rádióadásokat fogni, miközben a pusztulatban kalandozunk. Tetszett még a robotok használata, a nukleáris hatások, és a játék általános hangulata: a nézőpont sokkal inkább érzékelteti azt, hogy egy szétbombázott, összezavarodott világba kerültél, mint az izometrikus nézet.

Kunikos: Lesznek társak? Remélhetőleg intelligensebbek lesznek, mint az Oblivionban, s nem lőnek szét a saját társaink...
Desslock: Nem lesz csapat és irányítható társak sem, de lesznek olyan karakterek, akik együtt harcolnak veled. Kivéve talán Dogmeat-et, vagy a hasonmását.
Megkérdeztem, hogy valami szerkesztővel adják-e ki a játékot, de azt mondták, erről még nincs döntés.
A demóban nem volt ilyen baráti tűz incidens (mikor a Brotherhood of Steel is ott harcolt mellettünk). Elég intelligensnek látszottak segítőink ahhoz, hogy kitérjenek. Nem tudom, hogy a baráti tűz okozta sérülés lehetséges-e, vagy kizárták a játékból.
Mint mondtam, bár nem lesznek irányítható csapattagok, azért lesznek szövetségesek és követők, nagyobb mértékben, mint az Oblivionban.

Abbaon: Be lehet úgy fejezni a játékot, hogy valaki csak a VATS rendszert használja, s soha nem céloz a valós időben? Ez egy olyan játékstílus, amire odafigyelnek a játékegyensúly kialakításakor? Akkor is meg lehet állítani a játékot, mikor a karakter nem rendelkezik akció pontokkal (csak azért, hogy kicsit megálljon és gondolkodjon)?
Desslock: A VATS akciópont korlátozott erőforrás, de azt hiszem, még mindig azt próbálgatják, hogy milyen gyorsan regenerálódjon. A játékot meg lehet majd állítani a VATS-en kívül is, s ez a lehetőség mindenképp taktikai előnyökkel jár, mivel lehetőséget ad a karakternek, hogy ún. észlelés dobást hajtson végre, ami további információkat eredményezhet.

Uncle Larry: A VATS-en kívül is lehet majd célozni testrészekre?
Desslock: Igen, és hasonló sebzés effektet is eredményez a dolog. Csak egyszerűen sokkal könnyebb a VATS módban végrehajtani, mivel nagyobb esélyed van arra, hogy találsz egy olyan lövéssel, mely során a VATS rendszerben célzol.

Forrás: Quarter To Three Forums - A little bit of Fallout 3 news




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2007.07.23. - Fallout 3 - StrategyCore prezentációt követő kérdezz-felelek
2007.07.28. - Fallout 3 - SPOnG interjuhé (070725)
2007.08.01. - Fallout 3 - GamingTrend fórum Q&A I.
2007.08.03. - Fallout 3 - GamingTrend fórum Q&A II.
2007.08.14. - Fallout 3 - GamingTrend fórum Q&A III.

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2007.07.14. - Fallout 3 - E3 előztes szemezgetés II.
2007.07.13. - Fallout 3 - E3 előztes szemezgetés I.
2007.07.12. - Fallout 3 - Critical Hits lényeg-gyűjtés (070701)
2007.07.12. - Fallout 3 -Eurogamer interjuhé (070705)
2007.07.12. - Fallout 3 - NMA közvetett interjuhé (070701)


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása