Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2007.03.19. - Kwish

The Broken Hourglass - Rejtőzködés és rejtett dolgok...


A gáncsvetőktől kezdve a halálos orvgyilkosokig, a falfestmény mögött rejtőzködő titkos tárolótól kezdve a rejtőzködő emberekig és tárgyakig bezárólag nagyon sok dolog fűszerezi meg a The Broken Hourglass nyújtotta játékélményt. A Hivatalos Oldalon megjelent legújabb áttekintésben a rejtőzködésre, illetve a rejtett dolgok észlelésére vonatkozó szabályokról lehetr olvasni.


Bár minden egyes ember / személy egyedi látótávolsággal rendelkezik, a működés szempontjából az egy csapathoz tartozó összes személyre úgy tekintünk, mint akik ugyanolyan ismeretekkel rendelkeznek az emberekről és azokról a dolgokról, melyeket látnak. Ez hozzávetőlegesen azt jelenti, hogy egy csapattag képes figyelmeztetni társait: "Vigyázzatok, felétek tartanak!" vagy "Óvatosan! Ott van mögötted" Ha az emberek, vagy a tárgyak rejtőzködnek, illetve el vannak rejtve, akkor igen nagy az esélye annak, hogy a játék egyetlen csapata sem tud az ottlétükről.

Rejtőzködő karakterek és lények
Bármilyen karakter vagy lény, aki legalább egy ponttal rendelkezik a Rejtőzködés (Stealth) skillben bármikor megpróbálkozhat azzal, hogy elrejtőzik. S mindaddig, míg elég óvatosak, elrejtőznek mások elől.

Az ellenséges személy, vagy csapat, aki összetűzésbe kerül a rejtőzködő lénnyel akkor veszi észre a megbúvó teremtményt, ha az Észlelés (Perception) értéke meghaladja a rejtőzködő Rejtőzködés értékét. Az Észlelés csapat-skill, ami azt jelenti, hogy ha a csapattagok egy bizonyos távolságon belül vannak egymástól, akkor képesek részlegesen kombinálni képességeiket és nagyobb eséllyel veszik észre a rejtett dolgokat, mint amikor csak a saját képességeiket használják. (A csoport-skillekről egy korábbi anyagban olvashattatok.)

Példa
Egy Hírvivő megpróbál elslisszolni az Őrök és a Játékos Csapata között. A Hírvivő Rejtőzködés skilljének értéke 25.
Az Őrök kombinált Észlelés értéke 20.
A Játékos Csapatának kombinált Észlelés értéke 30.
Így a Játékos Csapata észreveszi a Hírvivőt, míg az Őrök nem.


Az ellenségtől való rejtőzködés előnyei önmagukért beszélnek:
Ha a karakter rejtőzködik, nem lehet célpontként kijelölni. Bár még mindig eltalálhatja valamilyen varázslat hatása, ha a hatóterületen belül tartózkodik.
Az ellenfelek olyan speciális képességei, melyek csak akkor "kapcsolnak be", ha észrevesznek (mint például a riadó elindítása), nem lépnek működésbe.
Rejtett támadást lehet indítani az ellenfelek ellen. Ezek gyorsabbak, mint a hagyományos támadások, és az ellenféle igen komoly negatív módosítót kap a Védelmi dobására. Bár arra nincs semmi garancia, hogy a rejtett támadás valóban eléri az ellenfelet, azért a normál támadáshoz képest sokkal nagyobb valószínűséggel betalálnak és komolyabb sebzést is okoz.

Amikor az ellenfelek rejtőzködnek a játékos elől, akkor nem jelennek meg a képernyőn. A kényelem érdekében ha a játékos, vagy csapatának tagjai rejtőzködnek, csak részlegesen válnak szellemszerűvé a képernyőn.

A rejtőzködő lény bármikor dönthet úgy, hogy felfedi magát - s ezzel minden megfigyelő számára láthatóvá válik. (Nem lehet azt mondani, hogy: "Most csak a Vörösök előtt fedem fel magam, de a Kékek előtt nem".) Egyéb esetben egy olyan rejtőzködő lény, melynek Rejtőzködés értéke magasabb, mint az ellenfél Észlelés skilljének értéke, csak az alábbi esetekben lesz látható az ellenfél számára:

Ha sikeres támadást hajt végre (olyan támadást, melynek értéke meghaladja az ellenfél Védelmi dobását).
Ha odasétál valakihez és beszélgetés kezdeményez.
Ha részt vesz egy beszélgetésben (például beleszól más, más folyamatban levő beszélgetésébe)
Ha meghal.

Ne feledkezzetek meg arról, hogy a legtöbb lény nem rejtőzhet el egy olyan csapat elől, mely épp megfigyelés alatt tartja. Ez a "hide in plain sight" képesség, s olyan különleges jellemző, melyet csak a rejtőzködés igazi szakértői bírhatnak. (Ez egy drága képesség.) Szóval, ha a harci taktika szempontjából nézzük a dolgot, akkor ha valaki el akar rejtőzni az ellenfelek elől, még az előtt kell megtennie, hogy találkozik velük, s elég távol kell lennie ahhoz, hogy "beolvadjon a környezetbe".

Rejtett csapdák, ajtók és tárolók
A tárgyak szintén lehetnek rejtettek, s rendszerint az alábbi kategóriákba sorolhatóak: csapdák, ajtók, tárolók. Bár mindegyik igen eltérő funkcióval bír, azért a megtalálásukkal kapcsolatos működés / folyamat lényegében ugyanaz. A rejtett tárgyhoz kapcsolódik egy észlelés érték, ami arra az Észlelés értékre utal, mellyel a kereső csapatnak / személynek rendelkeznie kell annak érdekében, hogy megtalálja a tárgyat.

Ha rendelkeztek (csapatként) a szükséges Észlelés értékekkel, megtaláljátok a rejtett tárgyat - előtűnik a képernyőn a tárgy, és az a karakter, aki felfedezte, figyelmezteti a többieket a dologra. A csapdák megtalálásának a keményebb módja, ha valami óvatlan személy rájuk sétál, és áldozatul esik. Néhány csapda automatikusan hatástalanítódik, miután már egyszer bekapcsolt, míg vannak olyanok, hogy újra és újra aktivizálódnak. Bárhogy is van, csak a csapda veszélyzónáját látjátok, ha sikerül az Észlelés próba. A rejtett ajtók és tárolók esetében nincsenek hasonló rejtvények. Mivel az észlelés megosztott készség, ha a rejtett tárgy már egyszer beazonosításra kerül, a csapattagok látni fogják akkor is, ha ismét felkeresik a helyszínt.

Ha aktivizálás nélkül szeretnétek hatástalanítani a csapdát, akkor először is rendelkeznetek kell a csapda beazonosításához a megfelelő Észlelés skill értékkel, aztán rá kell klikkelni a csapdára, hogy megkíséreljétek a hatástalanítását. A karakter Zár és Csapda skilljének értéke összevetésre kerül a csapdához kapcsolt Zár és Csapda skill értékkel. Ha a karakter értéke a magasabb, akkor hatástalanítja a csapdát. Ha viszont a kísérlet sikertelen, akkor semmi sem történik... vagy esetleg a csapda aktivizálódik, s megsérti azt, aki megpróbálta hatástalanítani.


Egyéb megjegyzések
A csapatot eleve úgy kezeljük, mint ami egyfolytában keresi a rejtett ellenfeleket, rejtekajtókat, csapdákat, és rejtett tárolókat. Nem kell belépni valami spéci "kereső üzemmódba" s folyamatosan a falon klikkelgetni, hogy megtaláljatok valami különleges holmit.
A működés szempontjából a csapdák is egy különleges típusú "területre ható kapcsolók", melyek a padlón vannak elhelyezve. Ezeket arra is be lehet programozni, hogy ne csak sérülést okozzanak a gyanútlan áthaladóknak, valamint az összes ilyen "területre ható kapcsolót" el lehet rejteni. Ugyanakkor a játékosok számára rendszerint csak az engedélyezett, hogy a "területre ható kapcsolók" közül csak a csapdákat találják meg.
Általában véve azok a szereplők, akik nem a játékos csapatában vannak, nem keresgélnek a rejtett tárolók, ajtók, vagy csapdák után - csak a rejtőzködő lényeket kutatják. A játékos privilégiuma a rejtett tárgyak keresése. Ennek megfelelően, jó feltételezés, ha arra gondoltok, hogy az összes fellelt csapda arra szolgál, hogy távol tartson benneteket valamitől, amit érdemes őrizni.

Forrás: Rules and Mechanics: Hiding and Finding




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2007.04.06. - The Broken Hourglass - Nekos...
2007.04.17. - The Broken Hourglass - A szintlépésről
2007.04.20. - The Broken Hourglass - Fejlesztői napló #1
2007.05.09. - The Broken Hourglass - A halál és ami utána van Tolmirában
2007.05.21. - The Broken Hourglass - Tárgyak és jellemzőik

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2007.03.07. - The Broken Hourglass - Sanelon...
2007.02.22. - The Broken Hourglass - Inventory kezelés
2007.01.30. - The Broken Hourglass - Interjuhé Ric Halliwell grafikussal
2007.01.23. - The Broken Hourglass - Mal Nassrin gazdasága
2007.01.16. - The Broken Hourglass - A csoport skillekről...


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása