Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők

Karakter
Alapstat
Tárgyak

Mastery
Earth

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Blog
IT Preview
IT Interjúk
IT DevD
IT DevG

2007.01.28. - Kwish

Gamebanshee interjuhé

A Gamebanshee interjuhét készített Mike Verrette producerrel a készülő kiegészítőről... A beszélgetés nem valami hosszú, de nem is félrebeszélős PR blabla (hehe, már a megszokottól túlmenően)... viszont új dolog sincs benne sok, hiszen már elég sok minden elhangzott...

Gamebanshee: Mikor kezdődött a Titan Quest: Immortal Throne fejlesztése, s a fejlesztési ciklus milyen fázisában álltok most?
Mike: Június elején kezdtük a munkát, csak néhány héttel azután, hogy aranyra ment az eredeti Titan Quest. Miközben lezártuk a munkát a Titan Questen, már a lények jellemzőin dolgoztunk, s meghatároztuk, hogy milyen változásokat és fejlesztéseket hajtsunk végre a kiegészítőben. Most épp a hibajavítás és tesztelés utolsó hetében vagyunk, s a dolgok igazán jól állnak.

Gamebanshee: Mi az Immortal Throne alapfeltevése? Mi lesz a Hádész világába ellátogató játékosok általában vett célja?
Mike: Hát, megpróbálok a legjobb képességeim szerint válaszolni úgy, hogy ne áruljam el az eredeti játék befejezését azoknak, akik még nem végeztek vele. Röviden talán annyi, hogy a Titan Quest lezárását követően az istenek panteonja megállapodott abban, hogy eljött az ideje annak, hogy az emberiség megörökölje a földet, s saját maga irányítsa a sorsát, így aztán az istenek felpakoltak és távoztak. A játékos hamarosan rádöbben, hogy az ősi világban az életet még mindig veszély fenyegeti, mivel egy új hadsereg tör elő Hádész világából, s az élők világába is belép, miközben az már nem áll az Olümposzi istenek védelme alatt. Dióhéjban összefoglalva a lényeget: a játékosnak meg kell találnia a lejáratot Hádészhoz, s fel kell kutatnia az új hadsereg forrását - majd meg kell semmisítenie azt.

Gamebanshee: Mondj néhány szót az új Álom skill masteryről. Milyen új skilleket kínál, miként egészíti ki a már meglévőket, s miként helyettesítheti azokat?
Mike: Az álom skill ág mind a koncepcióját, mind a működését tekintve egyedi. Nem az a tipikus skill osztály, amit az ember általában megtalálhat a hagyományos szerepjátékokban. Elvileg arra fókuszál, hogy megváltoztassa, eltorzítsa körülötted a világot. A játékmenet szempontjából úgy terveztük, hogy nagyszerű kiegészítő, támogató ág legyen a közelharci vagy varázsló stílusban nyomuló játékosoknak, miközben elsődleges skill ágként is megállja a helyét. Vannak tömeg manipuláló és közvetlenül sebző skillek, van néhány igen erős aura, melyet révületnek (trances) nevezünk, ezek eltérően működnek a játékban már megszokott aura varázslatoktól. Van egy új Nightmare elnevezésű pet, mely igen nagymértékben felerősíti a csapatban levő többi pet képességeit.

Gamebanshee: Hogyan működik majd az új karaván rendszer? Miként biztosítanak több helyet a karakterek számára?
Mike: A karavánok két célból kerültek a játékba. Először is újabb, kibővíthető tárolóhelyet biztosítanak a játékosnak. Egy bizonyos díj ellenében lehetőségetek lesz a tárolóhely bővítésére. A másik szolgáltatásuk, hogy áttranszferálják a cuccot a karaktereitek között. Így ha találtok egy nagyszerű varázsbotot a közelharci karakteretekkel, akkor már a játékon belül is lesz módja annak, hogy átadjátok azt a mágus típusú karaktereteknek ésígytovább. A karavánokkal mindenfelé találkozhattok az ősi világban - nemcsak azokban új tartalmakban, ami a kiegészítő egyedi jellemzője.

Gamebanshee: A karavánok mellett milyen egyéb fejlesztést ad a kiegészítő a játékmenet terén az eredeti játékhoz?
Mike: Többféle fejlesztést is megvalósítunk az Immortal Throneban. Betettünk egy leválogató rendszert az inventoryba; újraterveztük a multiplayer bevezetőjét; betettük azt a képességet, hogy le lehet korlátozni a tárgyak felvételét, s csak akkor lehet őket felvenni, ha a megfelelő kulcs rendelkezésre áll; betettünk egy vissza lehetőséget a képesség pontok leosztására is; lesznek ún. artifactok, melyeket a bűbájosok (enchanter) hoznak létre, s melyek elkészítéséhez egy misztikus formulára és megfelelő alkotórészekre lesz szükség; megjelennek a játékban a varázstekercsek; lehetőség lesz a relikviák és a tárgyak szétválasztására... elég terjedelmes a lista.



1600x1200

1600x1200

1600x1200

1600x1200

1600x1200

Gamebanshee: Kérlek, mondj néhány szót az új bűbájos (enchanter) NPCkről, és az artifactok készítéséhez szükséges misztikus receptekről. Mondanál néhány példát ezekre a tárgyakra?
Mike: A misztikus formulák lényegében a bűbájosok által készíthető nagyerejű artifactok megalkotásához szükséges receptek (ez persze nem lesz ingyen). Ha a játékos megszerez egy formulát (valamennyire ritka dolgok), akkor a szükséges alkotóelemeket is meg kell szereznie - ezek lehetnek bűbájok, relikviák, vagy akár más artifactok is. Ha az új tárgy elkészült, akkor a játékos felszerelheti vele karakterét egy új "tárgy-rekesz" (item slot) igénybevételével. E tárgy viselőjének új skilleket és új bonuszokat adhat.
A bűbájosokat arra is igénybe lehet venni, hogy szétválasszák a relikviákat és a tárgyakat - bár a játékosnak el kell döntenie, hogy melyiket tartsa meg, mivel a másik tárgy megsemmisül. És mint minden más az életben - ez a szolgáltatás sem lesz ingyen.

Gamebanshee: A sajtóközlemények több száznyi új tárgyról beszélnek. Tudnál példát mondani néhány új, magasabb szintű tárgy ismertetésével? Lesznek új tárgy effektek is?
Mike: Nem akarok a felszerelés egyetlen specifikus részéről sem beszélni, mivel az ilyesfajta tárgyak a kiegészítőbe kerülnek. Sok tárgyon egyedi effekt lesz, néhány még animált is lesz. Néhányuk még új skillt is kínál a játékosnak.

Gamebanshee: A játékosoknak nem igazán kellett elkölteniük a pénzüket az eredeti játékban. Megváltozik ez a dolog az Immortal Throneban?
Mike: Elég nagy munkát végeztünk annak érdekében, hogy fejlesszük a Titan Quest ekonómiáját. Meglehetősen sok olyan új dolog lesz, melyekre elkölthetitek a nehezen megszerzett aranyaitokat. A bűbájosok és a karaván vezetők mind pénzt kérnek szolgáltatásaikért. Ott lesznek aztán a varázstekercsek is, melyek egyszer használatos, nagy erejű varázslatokat tartalmaznak, s ezeket az ősi világ kereskedőitől lehet megvásárolni. Bár ezek a cuccok drágák, pusztító erejűek és különféle változatban állnak rendelkezésre.

Gamebanshee: Milyen új szörnyek lesznek a kiegészítőben? Tudnál mesélni valami fontosabb főellenfél ellen vívott csatáról?
Mike: Több mint húsz új szörnyet tettünk a játékba, amellett, hogy néhány igazán sirály módosítást is végrehajtottunk a már létező lényeken. Lesz néhány igazán egyedi "boss" összecsapás is az Immortal Throneban. Személyes kedvencem a harc Charonnal, miközben megpróbálunk átkelni a Styx folyón. Ne akarjátok, hogy rossz napja legyen, mikor találkoztok... jah, és vigyetek magatokkal esernyőt.

Gamebanshee: Miként változik (vagy fejlődik) a három különálló TQ szerkesztő az Immortal Throne kiegészítővel?
Mike: A szerkesztők lényegében ugyanazok maradnak. Végrehajtottunk néhány teljesítmény fejlesztést, meg bekerülnek fejlesztői (a fejlesztők munkája során használt) jellemzők is, mint például a nappal / éjszaka ciklus eszköze, ami lehetővé teszi, hogy egy bizonyos helyszín esetében a nap egy bizonyos időszakát rögzítsd a megfelelő fényviszonyokkal. Bekerül egy eszköz-előtekintő ablak is, így már nem kell letenni a tárgyat ahhoz, hogy megnézd, hogyan is néz ki. Azt hiszem, ezt nagyon sok modkészítő hasznosnak tartja majd.

Gamebanshee: Ha a kiegészítő a boltokba kerül, akkor mi lesz az Iron Lore következő lépése? Vannak már terveitek a Titan Quest folytatására, vagy egy új játék készítésére?
Mike: Sok minden van az Iron Lore terveiben és én is szeretnék róluk beszélni - de nem tehetem (és várhatólag ti sem számítottatok másra). Annyit elmondhatok, hogy a fejlődés kereke csakhamar átfordul a “Most mi lesz a következő?“ oldalra, s az emberek nem fognak csalódni.

Gamebanshee: Köszönjük Mike!

Kérdező: Jon "Buck" Birnbaum
Forrás: Gamebanshee - Titan Quest: Immortal Throne Interview




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2007.01.30. - TQ Vault interjuhé
2007.02.23. - FiringSquad interjuhé


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása