Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2007.01.22. - Kwish

Gamebanshee interjuhé a játék támogatásáról

A Gamebanshee készített egy interjuhét Ryan Rucinski senior producerrel a játék fogadtatásáról, meg arról, hogy milyen terveik vannak a játék támogatására vonatkozóan. Lehet hogy készülnek valamire?

Gamebanshee: Milyen visszajelzéseket kaptatok a közösségtől az NWN2 megjelenése óta?
Ryan Rucinski: Mint az a folytatások esetében már megszokott, voltak pozitív és negatív reakciók is. Azt hiszem vásárlóink körében a legnagyobb visszatetszést a húzós rendszer követelmények generálták. Még ezek a negatív visszajelzések is olyan emberektől jöttek, akik azt szeretnék, hogy a játék sikeres legyen, s célunk az, hogy továbbra is támogatást nyújtsunk nekik.

Gamebanshee: A BioWare mondott bármit a folytatásról?
Ryan Rucinski: Kértek néhány példányt és ez jó dolog. A BioWare mindig is támogatta az Obsidiant, s nagyon komolyan vettük a véleményüket és a tanácsaikat.

Gamebanshee: Volt már olyan közösségi modul, ami nagy hatást gyakorolt rád?
Ryan Rucinski: Nagyon tetszett néhány modul. Nagyon komolyan veszünk minden olyan problémát, melyekkel a mod-készítők szembe találhatják magukat a modok készítése során, s megpróbáljuk ezeket az új tartalmakat beépíteni a patcheinkbe, hogy a jövőben a mod készítőknek könnyebb legyen az élete.

Gamebanshee: Van valami olyan rajongói projekt, ami felkeltette a figyelmed?
Ryan Rucinski: Nem is tudom, hol kezdjem. Néha totálisan lenyűgöz az a kreativitás és idő, ami azoknak a dolgoknak az elkészítéséhez kellett, amiről mi még csak nem is gondoltuk, hogy lehetséges őket megvalósítani. Valaki megcsinálta azt, hogy víz rendszerünket kombinálta egy többszörös területi elem (tile) rendszerrel úgy, hogy lényegében készített egy textúrát, amihez csatolta a víz effektet. Sikerült neki azt elérni, hogy a patakok lefolynak a hegyről, vagy hogy a láva lefolyik a vulkán oldalán. Csodálatosan néz ki.

Gamebanshee: Milyen terveitek vannak az NWN2 támogatására a következő hónapokban, évben, esetleg még tovább?
Ryan Rucinski: Tovább. Nincs ugyan egy tuti időpontunk, de támogatni szeretnénk a játékot és a rajongókat is, akik megvették. Azt tudom, hogy miközben itt beszélgetünk, épp egy patch összeállításán is dolgozunk, s most dolgozzuk ki a terveinket a következő két patchre vonatkozóan is.

Gamebanshee: A hibajavítások mellett gondoltatok arra, hogy új tartalmakat (felszerelések, featek, varázslatok ésatöbbi) adjatok a jövőbeni patchekhez?
Ryan Rucinski: Igazából már most is csináltunk egy kicsit valami ilyesmit. Bár ezek inkább játékjellemzők voltak eddig. Nem akarom túlságosan emelni a várakozásokat, de még mindig készítünk tartalmakat, csak az a kérdés, hogy mikor és milyen módon szeretnénk közkinccsé tenni.

Gamebanshee: Visszatekintve a dolgokra, lenne valami olyan az NWN2 fejlesztésében, amit szeretnél megváltoztatni?
Ryan Rucinski: Mindig vannak olyan dolgok egy fejlesztésben, amit az emberek szeretnének megváltoztatni, még a legsikeresebb játékok esetében is. Én személy szerint azt mondom, hogy bárcsak itt lehettem volna már a munka elejétől fogva - szeretem megfigyelni az alkotói folyamatot.

Gamebanshee: Ki kellett venni valamilyen jellemzőt, vagy tartalmat a költségek, vagy az idő miatt?
Ryan Rucinski: Igen... mindig szomorú képet vágtunk emiatt. Ugyanakkor tovább folytatjuk a munkát a játékon és a patcheken. Egyre több és több olyan jellemzővel foglalkozunk, amit le akartunk szállítani és egy kicsinyt még az OCt is javítgatjuk.

Gamebanshee: És mire vagy a legbüszkébb a Neverwinter Nights 2 jellemzői közül?
Ryan Rucinski: A csapatra és az, hogy milyen szinten dolgoztunk együtt. Csodálatos volt látni, milyen extrém módon szenvedélyesek ezek a fickók. Komolyan mondom szerintem nincs ennél az intelligens és elkötelezett emberekből álló csapatnál jobb, akikkel dolgozhatnék.

Gamebanshee: Szerinted melyek a játék legnagyobb erősségei?
Ryan Rucinski: Teljesen nyilvánvaló, hogy Igazi áldás az a hatalom, mellyel világokat lehet létrehozni, de azt hiszem, a legnagyobb erősséget azok az emberke jelentik, akik folyamatosan ilyen világokat hoznak létre. És ez most nem valami édes kis rizsa.

Gamebanshee: Deekinen kívül nem vettünk észre más szereplőt az NWN társak közül. Van valami esély arra, hogy találkozunk még valakivel, ahogy a játék tovább fejlődik?
Ryan Rucinski: Nem fogjuk olyan nagy mértékben megváltoztatni az OCt, hogy új NWN1 társakat vezessünk be a történetbe, de ha fogadnom kéne, nem tennék arra, hogy már soha senki mást nem láthatunk majd a régi karakterekből a jövőbeni kiegészítésekben.

Gamebanshee: Meglepő módon csak néhány rejtett ajtó volt a kampányban. Ezt így terveztétek, vagy korlátozni kellett a számukat bizonyos okokból?
Ryan Rucinski: A titkos ajtók használata csak későn merült fel a fejlesztés során. Igazából az ajtók általában véve elég problémásak voltak. Viszont olyan problémát jelentettek, melyet nem tehettünk egyszerűen félre. A normál ajtók funkcionalitása végül rendeződött, s ennek a járulékos eredményei voltak a Titkos Ajtók. Elég sirály elemek voltak ahhoz, hogy ne használjuk őket, de a legtöbb modult addigra már teljesen kifejlesztettük, így csak korlátozott számban tudtuk őket használni.

Gamebanshee: Van valami tervetek arra,hogy ti is indítotok egy prémium modul programot, amilyet a BioWaretől is láttunk az eredeti NWN esetében?
Ryan Rucinski: A program ötlete folyamatosan előtérbe kerül, de minden érintett félre szükség van ahhoz, hogy beinduljon. Abban biztos vagyok, hogy ha megszületik a döntés, akkor meg lesz a bejelentés is.

Gamebanshee: Az NWN2-ben több faj és osztály van, mint amennyit az eredeti NWN és a kiegészítői kínálni tudtak. Ez megakadályozza azt, hogy új tartalmakat tegyetek a kiegészítőbe, vagy bármilyen esetleges prémium anyagba?
Ryan Rucinski: Egyáltalán nem! Tonnányi olyan dolog van, ami betehetnénk egy kiegészítőbe, vagy prémium anyagba. Az emberek már eddig is olyan kreatívak voltak, és a meglevő szabályokat olyan ügyesen használták fel új tartalmak létrehozására, hogy teljesen megáll az ész.

Gamebanshee: Ha egy NWN2 kiegészítő zöld utat kapna, akkor te személy szerint milyen új tartalmat látnál szívesen a játékban?
Ryan Rucinski: Személy szerint én az epikus szintekre lennék kíváncsi, meg új fajokra, új osztályokra, több szörnyre, több tárgykészítési lehetőségre... folytathatnám még a spekulációt, de remélhetőleg meglehetősen hamar már nem lesz rá szükség. ;)

Gamebanshee: Erg... nos, ez a titokzatos válasz talán azt jelenti, hogy egy kiegészítőn már most is folyik a munka? Csak az idő válaszolhat erre a kérdésre. Köszönjük, Ryan!

Kérdező: Jon "Buck" Birnbaum
Forrás: Gamebanshee - Neverwinter Nights 2 Post-Release Interview