Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

Warlock (Boszorkánymester)

Természetfeletti vérvonalból születve, egy boszorkánymester azt kutatja, hogyan válhat mesterévé a lelkét kitöltő veszélyes mágiának...

Eltérően a varázslóktól, akik a misztikus mágiát a varázslatok felől közelítik meg, egy boszorkánymester hatalmas mágiát idéz meg csupán akaraterejével. Belső mágikus adottságát félelmetes eltökéltséggel kihasználva természetfeletti módon elrejtőzhet, megtévesztheti a gyenge akaratúakat, s szörnyű robbantásaival eltörölheti ellenfelei a föld színéről.

A warlockok hatalmas mértékű misztikus energiát rejtenek magukban. A sötét mágia forrása lángol lelkükben, ellenállóvá téve azt a támadás számos formája ellen és veszélyes hatalommal fegyverzi fel őket. A warlockok megtanulják, miként hasznosítsák erejüket azzal, hogy (meglehetősen alacsony számú) különleges támadást és trükköt hajtanak végre, melyeket könyörgésnek, invokációnak (invocation) neveznek. A boszorkánymesterek azzal pótolják a sokoldalúságuk hiányát, hogy szívósabbá és rugalmasabbá válnak más mágusoknál vagy varázslóknál.

OSZTÁLY-JELLEMZŐK:
Alapképesség Karizma (CHA), Fürgeség (DEX)
Jellem Bármilyen gonosz vagy kaotikus.
Életpont d6
Alap tám. bonusz
(BAB)
Közepes
Magas mentők Akaraterő
Fegyver jártasság Egyszerű fegyverek.
Páncél használat Könnyű vért. A könnyű vértet viselő boszorkánymester úgy használhatja invokációit, hogy nem kockáztatja a misztikus varázslat rontás esélyét. (Közepes vagy nehéz páncélzat viselése esetén fennáll annak veszélye, hogy a varázslat nem sikerül.)
Skill pontok (2 + INT módosító x 4 az első szinten) 2 + INT módosító
Osztály skillekBlöffölés (Bluff), Összpontosítás (Concentration), Alkímia (Craft Alchemy), Páncélkészítés (Craft Armor), Csapdakészítés (Craft Trap), Fegyvekészítés (Craft Weapon), Gyógyítás (Heal), Megfélemlítés (Intimidate), Műveltség (Lore), Mágiaismeret (Spellcraft), Provokálás (Taunt) és Varázstárgy-használat (Use Magic Device / UMD).
InvokációkA boszorkánymester nem készíti elő, vagy varázsolja a varázslatokat, mint más misztikus mágiát használók. Ehelyett támadásokat, védekezéseket és olyan képességeket birtokol, melyeket invokációnak hívnak - ezekkel fókuszálja a lelkét borító vad energiákat. A boszorkánymester tetszés szerint képes előhívni, előidézni minden olyan invokációt, melyet már ismer.
InvocationsA warlock invokációi varázs-szerű képességek (spell-like ability); így egy invokáció használata standard manővernek minősül, ami lehetőség támadást (attack of opportunity) indukál.
Az invokációt ugyanúgy meg lehet szakítani, akár egy varázslást. A warlocknak ugyanúgy Koncentráció próbát kell tennie, ha megütik invokálás közben, akár csak egy varázslónak.
Az invokációkkal szemben is hatással van a varázslat-ellenállás (spell resistance), hacsak azt az invokáció leírása másképp nem írja. A warlock varázslói szintje (az invokációk tekintetében) a kasztbeli szintjével egyenlő.
A mentő DC egy invokációra (ha enged mentődobást) 10 + varázslat szint + CHA módosító.
Az invokációk négy osztálya (a relatív erejük szerint rangsorolva őket): legkisebb, kisebb, nagyobb és sötét (least, lesser, greater, dark). A warlock egyetlen invokációval kezd, ami a legalacsonyabb osztályból kerül ki (least), és ahogy fejlődik, újabb invokációkat tanul. Minden olyan esetben, mikor a warlock szintet lép, és újabb invokációt tanul, lehetősége van helyettesíteni egy már ismert invokációt egy ugyanolyan, vagy alacsonyabb szintű invokációval.
Végül, a többi varázs-szerű képességtől eltérően, az invokációk esetében figyelembe kell venni a vértből jövő varázslat sikertelenséget (spell failure).
Eldritch Robbanás
Eldritch Blast
A boszorkánymester ún. eldritch erővel támadja ellenségeit, átkos mágikus energiákat használ, hogy sebzést és más gyengítő hatásokat okozzon. Az eldritch robbanás 1d6 pontnyi sebzést okoz az első szinten, és ereje fokozatosan nő, ahogy a boszorkánymester szinteket szerez. E támadások ellen nincs mentődobás, de varázslat-ellenállás képes semlegesíteni hatását. Ez az erő tetszés szerint használható. Az EB hatótávolsága 60 láb, távolsági érintő támadásnak minősül, mely csak egyetlen célpontra hat (a tárgyakon fele akkora sebzést okoz). Az EB-hoz kapcsolható az eldritch esszencia és a robbanás formálás invokációk egyike.
Elritch esszencia
Eldritch Essence
A boszorkánymester könyörgései közül néhány, mint a félelmet keltő robbanás, módosítja a boszorkánymester eldritch robbanásának sebzését vagy más hatását. Hacsak másképp nincs kikötve, az eldritch robbanás normál sebzést okoz az esszencia hatásán túlmenően. A boszorkánymester csupán egyetlen esszenciát tud alkalmazni egy robbanásra.
Robbanás formálás
Blast Shape
Ezek az invokációk módosítják a boszorkánymester eldritch robbanásának tartományát, célpontját / célpontjait, vagy hatóterületét. Hacsak másképp nincs kikötve, az eldritch robbanás továbbra is normál sebzést okoz.
Eldritch műveltség
Eldritch Lore
A második szinten a boszorkánymester +2 módosítót kap műveltség és mágiaismeret szakértelméhez.
Sebzéscsökkentés
Damage Reduction
A testében áramló természetfeletti hatalomtól megerősödve, egy boszorkánymester a harmadik szinten (és felette) ellenállóvá válik a fizikai támadásokra, 1/rideg vas sebzéscsökkentést kapva (a támadásból szerzett sebzések csökkennek 1 ponttal kivéve akkor, ha a sebzés rideg vastól származik). A hetedik szinten (illetve az azt követő minden negyedik szint elérésekor) a warlock sebzéscsökkentése javul.
Tárgyhasználat
Deceive Item
A negyedik szinten a boszorkánymester +4 módosítót kap az UMD szakértelméhez.
Pokoli rugalmasság
Fiendish Resilience
A nyolcadik szinttől kezdve a boszorkánymester naponta egy alkalommal képes aktiválni ezt a képességet. A boszorkánymester húsz körön át körönként egy életerő pontot gyógyul (a körönkénti gyógyulás mértékének változása: LVL 13 / +2 HP; LVL 18 / +5 HP).
Energia Ellenállás
Energy Resistance
A tizedik szinttől kezdődően a warlock 5 értékű energia ellenállást szerezhet a következő energiatípusok közül kettővel szemben: sav (acid), hideg (cold), elektromosság (electricity), tűz (fire) és hang (sonic). Az egyszer kiválasztott típusokat később már nem lehet módosítani. A 20. szinten az ellenállás értéke 10-re emelkedik.


Fordította: Steve_Sum (MegaTHX!)

Fordította / írta: Kwish
2006.12.06.


Frissebb kapcsolódó cikkek:

2007.09.28. - Favored Soul (Isten kegyeltje) MotB
2007.09.29. - Spirit Shaman (Szellem sámán) MotB
2007.10.02. - NWN2: MotB - Hiányzó fajok kilőve

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.12.02. - Wizard (Varázsló)
2006.12.01. - Sorcerer (Mágus)
2006.11.30. - Rogue (Kalandor)
2006.11.29. - Ranger (Vándor)
2006.11.28. - Paladin (Lovag)


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása