Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2006.11.30. - Kwish

Mass Effect - ActionTrip interjuhé


Hát, már majd fél éve volt ilyen... Az ActionTripnek sikerült kétvállra fektetnie Casey Hudsont, a Mass Effect projekt igazgatóját, s kigyomroztak belőle néhány választ kérdéseikre. Nem egy lerántom-a-leplet jellegű cucc, de érdemes megnézni...


ActionTrip: Elég sok időbe telik, mire egy eredeti koncepció végül alakot ölt. Mennyi ideig tartott, mire előálltatok a Mass Effect történetével, a karakterekkel és a háttérrel?
Casey Hudson: Már az első hat hónapban elég részletesen kidolgoztuk a Mass Effect magas színvonalú történetét és hátterét. De amit most építünk, az igazán hatalmas - mellékszálak, fajok és helyszínek galaxisa, melyet egy hatalmas történet fog át. Így még ma is finomítgatjuk a történetet és a karaktereket, hogy megerősítsük azt a játékélményt, melyet biztosítani szeretnénk. Az egyik érdekes kihívás az volt a technológiai fejlődés sebessége miatt, hogy amikor elkezdtük a három éves projektünket, akkor egy olyan szintű játékmenetet és grafikai minőséget céloztunk meg, melyet lényegében az előtt még soha senki sem látott. Így ahogy az elképzelésünk fokozatosan megvalósult, úgy tudtunk meg egyre többet arról, hogy mit kell tennünk annak érdekében, hogy teljesebbé tegyük az elképzelésünket.

ActionTrip: A barátságos NPCk jelenléte befolyásolja a történet fő szálát?
Casey Hudson: Igen. Azok a döntéseid, melyeket a különböző csapattagokkal kapcsolatban hozol meg, befolyásolják, hogy milyen jól tudsz majd bizonyos ellenfeleket legyőzni a harcban; befolyásolják azt, hogy bizonyos módon megoldhatod-e majd a problémákat, sőt, akár új mellékküldetéseket is megnyithatnak előtted.

ActionTrip: Mint már említettétek a Mass Effect egy hatalmas univerzumban játszódik, egy olyanban, mely határozottan nagyobb, mint amit a SW: KotOR-ban felfedezhettünk. Akkor mégis mekkora ez az univerzum? Hány bolygó lesz benne?
Casey Hudson: A szó szoros értelmében több száz helyszínre utazhattok el hajótokkal, s bármit találhattok ezeken a helyeken, a csupasz aszteroidától kezdve a nagyobb felfedezhető helyekig, melyeknek lehet saját mellékküldetésük, ahol találkozhattok új karakterekkel, és rendkívül értékes díjakkal.

ActionTrip: A KotOR-ban látott párbeszéd rendszer egyedi hangulatot teremtett, s sokkal személyesebb élményt adott az egész kalandhoz. A fejlesztő csapat megváltoztatta ezt a jellemzőt valamilyen módon (pl. a történetmesélés szintjén, vagy hogy a karakter jelleme megváltozik, miközben a szereplőkkel beszélget)?
Casey Hudson: Valami olyan evolúció zajlott le, mely a sokkal inkább interaktív megközelítés felé viszi el a rendszert. Igazán személyes nézőpontot ad a történetnek, ha a környezetedben levő karaktereken keresztül tapasztalod meg a dolgokat. De úgy oldottuk meg a párbeszédeket, hogy most sokkal inkább beolvadnak a környezetbe, sokkal természetesebben hatnak, s nem rángatunk bele egy olyan beszélgetésbe, mely nem érdekes a számodra. Lehetőséged lesz úgy kommunikálni a társaiddal, hogy egy kezelőfelületet használsz, s ez sokkal szórakoztatóbbá és interaktívabbá teszi a dolgot. A párbeszédekben már nemcsak egyszerűen a hatalmas tömeg szöveggel kell foglalkozni, amit elolvasol - a Mass Effect minden egyes beszélgetésében olyan ösztönösen reagálhatsz, amivel teljes mértékben kifejezheted azt, hogy miként érzel a környezetedben zajló eseményekkel kapcsolatban.

ActionTrip: Milyen mértékben teszi lehetővé a Mass Effect a karakterek testreszabását? Lesznek előre meghatározott karakter lapok a játék elejétől fogva?
Casey Hudson: A Mass Effect karakter beállítási opciói lehetővé teszik, hogy igazán eldönthesd, ki is akarsz lenni, hogyan akarsz kinézni, s hogy miként akarsz harcolni a történet során. Azok, akik rögtön neki akarnak kezdeni a játéknak, kiválaszthatják az előre létrehozott Shepard Parancsnok karakterünket. És ha még ezt az előre generált karaktert választjátok is ki, még akkor is számtalan lehetőségetek lesz a játék során a karakter fejlesztésére és egyedivé tételére. S azoknak, akik a karakterüket a legapróbb részletekig ki akarják dolgozni, lehetőséget adunk erre a nagyon alaposan felépített karakter kialakító rendszerrel. A dolog egy olyan kezelőfelülettel indul, ahol meghatározhatod a saját megjelenésed, s létrehozhatod a saját (férfi vagy nő) Shepard Parancsnokodat, aki majd úgy néz ki, ahogy csak akarod. Ezt követően a karakter szakértelmének kiválasztásával (úgy mint harc, technológiai képességek, vagy a sötét energiát hasznosító természetfeletti képességek) meghatározhatod azt is, hogy milyen játékélményt szeretnél leginkább. És a rendelkezésre álló XP elköltésével a játék során specifikus skilleket is fejleszthetsz - ez akár teljesen új képességekhez is elvezethet, melyek csak akkor lesznek hozzáférhetőek, ha már szakértője vagy egy adott területnek.

ActionTrip: Adnál valami rövid áttekintést a Normandy-ról?
Casey Hudson: A Normandy az Emberi Szövetség lopakodó hajójának prototípusa. Képes a fénysebességnél gyorsabban utazni, s képes láthatatlanná tenni magát az érzékelők előtt, így észrevétlenül beléphet a naprendszerekbe, s észrevétlenül leszállhat a bolygókon. A mérete kábé. akkora, mint a 747-esé, de rendkívül fényes, és belülről leginkább egy hatalmas tengeralattjáróra hasonlít - tekintélyes személyzeti rész és egy még nagyobb tároló a felszíni járműveknek. Ha a fedélzeten tartózkodsz, bármikor bejárhatod a hajót, s a személyzeted bármelyik tagjával beszélgethetsz - hisz te vagy a Parancsnokuk!

ActionTrip: Tudnál mondani valamit azokról a fajokról, vagy lényekről, melyekkel találkozhatunk a játékban?
Casey Hudson: Az idegen lények széles választékával találkozhattok a játékban, de a fontosabb fajok a következők: Asari, Turian, Salarian. Ez a három faj, mely tagja a Citadel Tanácsnak. Azt már láthattátok a videónkon, hogy a csapatodnak van egy turian tagja is. Ő az, aki meglehetősen agresszívnak tűnik, egy madárszerű arccal rendelkező lény. Ott van aztán a Geth is, egy erőszakos, szintetikus lényekből álló faj, ami nagy számban hihetetlenül halálos lehet. Olvashattok róluk a Mass Effect honlapon.

ActionTrip: Szeretnénk többet tudni a karakter fejlődésről, és arról, hogy a játékos miként fejlesztheti főhősének készségeit és képességeit. Elárulhatsz valamit azokról a különleges képességekről és különleges erőkről, melyekkel majd felruházhatjuk, miközben haladunk előre a játékban?
Casey Hudson: A karaktered tapasztalatot szerez, mikor befejezed a történet egy meghatározott részét, vagy túlélsz egy összecsapást, s ezt az XPt a karaktered fejlődésére fordíthatod. A karakter fejlesztése egy bizonyos területen nagyon egyszerű, csak szimplán el kell rá költeni a pontokat. Mikor bizonyos képességek esetén eléred a maximális szintet, akkor új területek nyílhatnak meg előtted, melyeket aztán megint elkezdhetsz fejleszteni. A demónkban megmutattuk, hogy miként lehet ezeknek a dolgokat kombinálva használni a csatában. Például az X06 demóban bemutattuk, ahogy a csapatod egy tagja elektromágneses lövedékekkel semmisíti meg az ellenség pajzsát. Ezt követően odarohantunk, és shotgun támadással árasztottuk el az ellent, ami iszonyatos erejű rövid távú támadásban csúcsosodott ki. S mindennek eredményeképp a hatalmas mechanikus ellenfél darabokra szakadt. Lehetőségetek lesz olyan képességek kifejlesztésére is, melynek segítségével átmeneti sötét energia mezőt tudtok létrehozni, mely mögé elrejtőzhettek, vagy a támadások során gravitáció-szerű hatással halálra préselhetitek az ellenfeleiteket... és persze lesz nagyon sokféle támadó, technikai, és sötét energia képesség.

ActionTrip: Nyilvánvaló, hogy a barátságos NPCk fontos kiegészítői a játékmenetnek. Melyek azok a fő készségeik, melyeket hasznosíthatunk a csatában?
Casey Hudson: Egy három fős csapatot irányíthatsz (beleértve a főkaraktert is). A csapatod tagjait egy nagyobb csoportból választhatod ki, s mindegyiküknek eltérő speciális képességei lesznek - s nagyon eltérő személyiségük.

ActionTrip: A játékmenet bemutató felfedte, hogy a Mass Effect-ben nagyon sirály terepjáró jármű is lesz, mellyel a bolygók felszínén közlekedhetünk. Azt is láttuk, hogy a pusztító fegyverek nagy választéka áll majd rendelkezésünkre. A játékosok majd "finomabb" fegyverekhez is hozzáférnek, a "lopakodó" megközelítés érdekében?
Casey Hudson: A Mako egyedileg alakítható, így úgy módosíthatjátok a jellemzőit, hogy az a lehető legjobban passzoljon a játékstílusotokhoz. Általában arra használjátok majd ezt a járművet, hogy átkeljetek vele a hatalmas, barátságtalan területeken, s hogy megvédjen benneteket a gigantikus lények, vagy a repülő gépek támadásaitól. Másképp kifejezve a dolgokat, a Mako lehetőséget ad arra, hogy különféle módon kezeljétek az adott szituációt, de mikor egy hatkerekű, páncélozott szörny autót vezettek, a "rejtőzködés" ötlete valahogy nem merül fel az emberben! :)

ActionTrip: A Mass Effect valós-idejű (RT) taktikai, csapat alapú harca minden bizonnyal más, mint pl. a KotOR harcrendszere. Mesélnél arról részletesebben, hogy a játékos miként oszthatja ki parancsait társainak?
Casey Hudson: Az a csodálatos a Mass Effect harcrendszerében, hogy ugyanolyan csodálatos harcélményt biztosít, mint a KotOR rendszere, csak épp 3PS (3rd-person shooter) kezelőfelülettel, s így sokkal könnyebb és sokkal szórakoztatóbb a kezelése. Így bárki aki nekikezd a játéknak jól fog majd szórakozni a harcok során a point-and-shoot irányítás miatt, de végeredményben hasonló élményben lesz részetek, mint a KotOR esetében - ahol stratégiai módon elhelyezheted a csapattagokat, utasíthatod őket; hogy egy meghatározott ellenfélre koncentráljanak; s együttműködhettek a különféle támadás-kombinációkban. Az, hogy három csapattag van, azt is jelenti, hogy egy-vagy kettő akár le is amortizálódhat a harc során, anélkül, hogy igazán "meghalnának", így néha előfordulhat az igazán durva összecsapások során, hogy már csak te maradsz állva a csapatod tagjai közül.
A csapatod nagyon okosan viselkedik a harc során, így nem kell nekik speciális utasításokat adnod, hogy túléljék az ütközetet. De ha úgy akarod, akkor megmondhatod nekik, hogy elrohanjanak egy adott helyre; vagy hogy egy meghatározott célpontot támadjanak (csak meg kell nyomni a D-Pad-et). Az ún. Squad Command kezelőfelület segítségével akár a pontos haladási útvonalat is megadhatod, vagy azt, hogy milyen specifikus támadást hajtsanak végre.

ActionTrip: Mivel a harc legnagyobb része valós-idejű, a fejlesztő csapatnak nyilvánvaló módon nagy erőfeszítéseket kellette tennie az AI viselkedésének fejlesztése érdekében. Az ellenfelek intelligenciája alapján elégedettek vagytok azzal, ahogy a dolgok alakulnak?
Casey Hudson: Most értünk arra a pontra, hogy az ellenség AI-ja már igazán okos, s munkánkban már arra koncentrálunk, hogy finomítgassuk az AI-t, hogy az ellenséges igazán érdekes viselkedéssel ruházzuk fel, amellett, hogy intelligensen harcolnak.

ActionTrip: Milyen tartalmak várhatóak az Xbox Live-on keresztül a Mass Effect-hez?
Casey Hudson: Hát, egy nagyon ambiciózus tervünk van a letölthető tartalmak vonatkozásában, mellyel lehetővé teszzük a játékosok számára, hogy a fő történet befejezését követően még hosszú ideig folytathassák a Mass Effect univerzum felfedezését. Erről még később többet is elárulunk...

ActionTrip: A BioWare már többször elárulta, hogy a csapat több projekten is dolgozik (melyeket érthető módon titokban tartotok). Azt már tudjuk, hogy az egyik ezek közül egy MMO játék lenne. Elárulhatsz erről valamit?
Casey Hudson: Az új Austin Studionk valóban egy MMOn dolgozik, de még semmilyen részletet nem jelentettünk be ezzel kapcsolatban. Fejlesztés alatt áll egy sötét, heroikus fantasy RPG, a Dragon Age. Most alakítottunk egy új handheld játék részleget is, ami egy új Nintendo DS címen dolgozik, s van még egy be sem jelentett next-gen játékunk is, de ezek mind olyan meglepetések, melyeket későbbre tartogatunk.

ActionTrip: Mi a pontos megjelenése a Mass Effectnek? Vannak tervek a PC verzióra?
Casey Hudson: Még egyeztetünk a megjelenésről, de valamikor 2007 elejére várható a cucc. A Mass Effect egy kizárólagosan Xbox 360-ra készülő játék, s már alig várjuk, hogy játszhassunk vele! (Jól kicselezted a kérdést, Casey! - ATSzerkesztő)

Kérdező: Ure "Vader" Paul
Forrás: ActionTrip - Mass Effect Interview (360)





Frissebb kapcsolódó cikkek:

2007.01.22. - Mass Effect - IGN interjuhé szemezgetés
2007.01.31. - Mass Effect - Saren (Ellenfelek #1)
2007.02.01. - Mass Effect - RPG Codex interjuhé (fake)
2007.02.14. - Mass Effect - TeamXbox interjuhé #1
2007.04.06. - Mass Effect - Gamespy interjuhé (070327)

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.05.15. - Mass Effect - Xbox.com interjuhé
2006.05.12. - Mass Effect - E3 benyomások
2006.05.10. - Mass Effect - Képecskék
2006.04.24. - Mass Effect - CGO interjuhé #2
2006.04.22. - Mass Effect - CGO interjuhé #1


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása