Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

Ranger (Vándor)

Az erdők és dombok olyan harcias és ravasz lények otthona, mint a vérszomjas bagolymedve, vagy a rosszindulatú helyváltoztató vadállatok. De ezeknél sokkal harciasabb és ravaszabb szörny a vándor, a képzett vadász és nyomkereső. Úgy ismeri az erdőt, mintha otthon lenne (és tényleg ott van) s halálos részletezettséggel ismeri prédáját.

Egy vándor különféle fegyvereket használ és rendkívül tehetséges a harcban. Szakértelme lehetővé teszi számára, hogy túléljen a vadonban, hogy felkutassa prédáját és hogy elkerülje a figyelő tekinteteket. Továbbá különleges ismeretekkel rendelkezik egyes lénytípusokról, ami segítségével könnyedébben kutatja fel és győzi le ezen ellenségeit. Végezetül, egy tapasztalt vándort erős kötelékek fűzik a természethez így képes a természet hatalma által isteni varázslatokat használni épp úgy, mint azt a druidák teszik.

OSZTÁLY-JELLEMZŐK:
Életpont d8
Alap tám. bonusz
(BAB)
Magas
Magas mentők Állóképesség, Reflex
Fegyver jártasság Egyszerű és harci fegyverek.
Páncél használat Könnyű páncélzat és pajzsok (kivéve a torony pajzsok).
Skill pontok (6 + INT módosító x 4 az első szinten) 6 + INT módosító
Osztály skillekKoncentráció (Concentration), Alkímia (Craft Alchemy); Páncélkészítés (Craft Armor), Csapdakészítés (Craft Trap), Fegyverkészítés (Craft Weapon), Heal (Gyógyítás), Rejtőzködés (Hide), Hallgatózás (Listen), Műveltség (Lore), Lopakodás (Move Silently), Hárítás (Parry), Keresés (Search), Csapdaállítás (Set Trap), Észlelés (Spot) és Túlélés (Survival).
Nyomolvasás
Track
Egy vándor képes megtalálni a nyomokat, s olvasni is tudja őket. Ennek hatása a minitérképen jelentkezik. A képesség használata közben mozgási sebessége csökken.
Kedvenc Ellenfél
Favored Enemy
Az első szinten a vándor kiválaszthat egy lénytípust kedvenc ellenfelének. A vándor a kedvenc ellenfél ellen +1 módosítót kap a Blöffölés, Hallgatózás, Észlelés és Provokálás próbáihoz, valamint +1 módosítót fegyvere sebző dobásához. Az ötödik szinten (és ezt követően minden ötödik szinten) a vándor egy újabb kedvenc ellenfelet választhat és további +1 módosítót kap a minden kedvenc ellenféllel kapcsolatos bonusz módosítójához.
Harci Stílus
Combat Style
A második szint elérésekor a vándornak választania kell a két harci stílus közül, amit követni óhajt: íjászat vagy két-fegyveres harc. Ha a vándor az íjászatot választja, akkor úgy bánik az íjjal, mintha rendelkezne a Gyors Lövés (Rapid Shot) képességgel, még ha nincsenek is meg hozzá a szükséges előfeltételek. Ha a vándor a két-fegyveres harcot választja, akkor úgy bánik a fegyverekkel, mintha rendelkezne a Két Fegyveres Harc (Two-weapon Fighting) képességgel, még ha az ahhoz szükséges előfeltételekkel nem is rendelkezik. A vándor a harci stílusból eredő összes előnyt elveszíti, ha közepes vagy nehéz páncélzatot visel.
Edzettség
Toughness
A harmadik szint elérésekor a vándor bonusz képességként megkapja az Edzettséget (+1 HP / szint).
Állati Társ
Animal Companion
A negyedik szinten a vándor kap egy állati társat. Megidézhető és elküldhető állati társ, ha megölik, akkor csak pihenés után lehet ismét megidézni. Típusok: borz (rage); farkas (kiütő támadás); barna medve (erősebb támadás); vaddisznó (nagyobb életerő); óriás pók (mérgező támadás).
Varázslatok
Spells
A negyedik szinttől kezdődően a vándor lehetőséget kap rá, hogy viszonylag alacsony számú isteni varázslatot használjon, amelyek a vándor varázslat listájából származnak. A vándornak előzőleg ki kell választania és elő kell készítenie varázslatait. Hogy előkészítsen, vagy használjon egy varázslatot, a vándor WIS pontjának legalább meg kell egyeznie 10 + a varázslat szintjével (WIS 10 a 0. szintű varázslatokhoz, WIS 11 az 1. szintű varázslatokhoz, és így tovább).
Javított HS
Improved CS
A hatodik szinten a vándor rátermettsége a kiválasztott hari stílusban (íjászat vagy két-fegyveres harc) tovább javul. Ha a 2. szinten az íjászatot választotta, akkor úgy bánik az íjjal, mintha rendelkezne a Soklövés (Manyshot) képességgel, még ha nincsenek is meg hozzá a szükséges előfeltételek. Ha a vándor a két-fegyveres harcot választotta a 2. szinten, akkor úgy bánik a fegyverekkel, mintha rendelkezne a Javított Két Fegyveres Harc (Improved TWF) képességgel, még ha az ahhoz szükséges előfeltételekkel nem is rendelkezik. A vándor a harci stílusból eredő összes előnyt elveszíti, ha közepes vagy nehéz páncélzatot visel.
Természetjáró
Woodland Stride
A hetedik szinttől kezdve a vándor mozgási sebessége 10%-kal nő a külső, természetes környezetben.
Fürge Nyomkövető
Swift Tracker
A nyolcadik szinttől kezdődően a vándor képes nyomkövetés képességét úgy használni, hogy közben normál sebességgel mozoghat.
Elugrás
Evasion
A kilencedik szinttől kezdve a vándor kivételes gyorsaságának köszönhetően még a mágikus vagy szokatlan támadásokat is képes elkerülni. Ha sikeres Reflex mentődobást tesz egy olyan támadás ellen, amely normál esetben sikeres mentő esetén felezné a sebzést (ilyenek például a vörös sárkányok tüzes lehelete vagy egy tűzlabda), a vándor nem sebződik. Az elugrás akkor használható, ha a vándor csak könnyű vértet visel (vagy egyáltalán nem visel páncélt).
Mesteri HS
Mastered CS
A 11. szinten a vándor rátermettsége a kiválasztott hari stílusban (íjászat vagy két-fegyveres harc) tovább javul. Ha a 2. szinten az íjászatot választotta, akkor úgy bánik az íjjal, mintha rendelkezne a Javított Gyors Lövés (Improved Rapid Shot) képességgel, még ha nincsenek is meg hozzá a szükséges előfeltételek. Ha a vándor a két-fegyveres harcot választotta a 2. szinten, akkor úgy bánik a fegyverekkel, mintha rendelkezne a Hatalmas Két Fegyveres Harc (Greater TWF) képességgel, még ha az ahhoz szükséges előfeltételekkel nem is rendelkezik. A vándor a harci stílusból eredő összes előnyt elveszíti, ha közepes vagy nehéz páncélzatot visel.
Álca
Camouflage
A 13. szinttől kezdve a vándor mozgási sebessége nem csökken, ha a lopakodás módot használna a külső területeken.
Köddéválás
Hide in Plain Sight
A 17. szintű vándor akkor is használhatja a szabadban Rejtőzködés szakértelmét, ha figyelik és harcban áll.


Fordította: Steve_Sum (MegaTHX!)

Fordította / írta: Kwish
2006.11.29.


Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.11.30. - Rogue (Kalandor)
2006.12.01. - Sorcerer (Mágus)
2006.12.02. - Wizard (Varázsló)
2006.12.06. - Warlock (Boszorkánymester)
2007.09.28. - Favored Soul (Isten kegyeltje) MotB

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.11.28. - Paladin (Lovag)
2006.11.21. - Fighter (Harcos)
2006.11.21. - Monk (Szerzetes)
2006.11.19. - Druid (Druida)
2006.11.18. - Cleric (Pap)


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása