Paladin (Lovag)A könyörület, hogy jót kövessen el, az akaraterő, hogy fenntartsa a törvényt, és az erő, hogy legyőzze a gonoszt - ez a paladin három fegyvere...
Csak néhányan rendelkeznek azzal a tisztasággal és azzal az önfeláldozással, mely ahhoz kell, hogy valaki a lovagok útját kövess, de ezt a néhány jutalomként megkapja azt a hatalmat, hogy védjen, gyógyíthasson, s hogy lesújthasson a gonoszokra. A cselszövő varázslók, a szentségtelen papok, a vérszomjas sárkányok, a pokolbéli fattyak földjén a paladin az utolsó remény, melyet nem szabad kioltani.
A lovagot az isteni erő védi, s ez ruházza fel különleges képességekkel. Megóvja a sérülésektől, megvédi a betegségektől, lehetővé teszi számára, hogy meggyógyítsa önmagát, s hogy felvértezze szívét a félelemmel szemben. A paladin erejét arra is átirányíthatja, hogy megsemmisítse a gonoszt, hogy segítsen másokon, hogy meggyógyítsa sebeiket, s hogy kigyógyítsa őket a betegségeikből. Még az újonc paladin is képes a gonosz érzékelésére, míg a jóval tapasztaltabb lovag lesújthat gonosz ellenfeleire s elűzheti az élőholtakat.
OSZTÁLY-JELLEMZŐK:
Jellem | Törvényes jó. A lovagnak mindig törvényes jónak kell lenni, ha letér errôl az útról elveszíti isteni hatalmát. |
Alapképesség | Erő (STR), Karizma (CHA), Bölcsesség (WIS) |
Életpont | d10 |
Alap tám. bonusz (BAB) | Magas |
Magas mentők | Állóképesség |
Fegyver jártasság | Egyszerű és harci fegyverek. |
Páncél használat | Minden páncélzat (nehéz, közepes és könnyű) és pajzsok (kivéve a torony pajzsok). |
Skill pontok | (2 + INT módosító x 4 az első szinten) 2 + INT módosító |
Osztály skillek | Koncentráció (Concentration), Páncélkészítés (Craft Armor), Fegyverkészítés (Craft Weapon), Diplomácia (Diplomacy), Heal (Gyógyítás), Műveltség (Lore), Hárítás (Parry) |
Gonoszok lesújtása Smite Evil | Napi egy alkalommal a lovag megkísérelheti egy normál közelharci támadással lesújtani gonosz ellenfelét. Karizma módosítója (ha van) hozzá adódik a támadó dobásához és a lovag minden szintje után +1 extra sebzést okoz. Ha egy lovag véletlenségbôl egy nem gonosz lényre sújt, a csapásának nem lesz hatása, de a képességét akkor is felhasználta arra a napra. Az ötödik szint elérésekor (és attól kezdve minden ötödik szinten), a lovag további egy alkalommal próbálkozhat a gonoszra sújtással, így a 20. szint elérésekor maximum öt alkalom naponta. |
|
|
Isteni kecs Divine Grace | A második szinttől kezdődően a paladin a CHA módosítójával (ha van) egyenlő értékű módosítót kap minden mentô dobásához. |
Kézrátétel Lay on Hands | A második szinttől kezdődően, egy 12 vagy magasabb CHA módosítóval rendelkező lovag képes érintésével sebeket gyógyítani (sajátját vagy másokét). Minden nap képes egy bizonyos mennyiségű sebzés meggyógyítására, amit a úgy kapunk meg, ha a lovag szintjét megszorozzuk a CHA módosítójával. Például egy 7. szintű lovag 16-os CHA-val (+3 módosító) képes 21 pontnyi sebzést meggyógyítani naponta. |
Sugárzó Bátorság Aura of Courage | A harmadik szinttől kezdődően a lovag immúnis a félelemre (mágikus vagy egyéb). Minden szövetségese 10 lábnyi közelében +4 morális módosítót kap a félelem hatások elleni mentődobásaihoz. |
Isteni egészség Divine Health | A harmadik szinten a lovag immunitást nyer mindenfajta betegségre, beleértve a természetellenes és mágikus betegségeket is (mint a múmia rothadás és a vérfarkasok okozta fertőzések). |
Élőholtak elűzése Turn Undead | Amikor egy lovag eléri a negyedik szintet, megkapja az élőholtak elűzése képességet. Ezt a képességét 3 + a Karizma módosítója alkalommal használhatja naponta. Úgy űzi el az élőholtakat, mintha egy három szinttel alacsonyabb pap lenne. |
Varázshasználat | A negyedik szinttől kezdődően a lovag lehetőséget kap arra, hogy egy kevés számű isteni varázslatot használjon, amelyek a lovag varázslat listájából származnak. A lovagnak előzőleg ki kell választania és elő kell készítenie varázslatait. Hogy előkészítsen, vagy használjon egy varázslatot, a lovag WIS pontjának legalább meg kell egyeznie 10 + a varázslat szintjével (WIS 10 a 0. szintű varázslatokhoz, WIS 11 az 1. szintű varázslatokhoz, és így tovább). |
Fordította: Steve_Sum (MegaTHX!)
Fordította / írta: Kwish 2006.11.28.
Frissebb kapcsolódó cikkek:
2006.11.29. - Ranger (Vándor) 2006.11.30. - Rogue (Kalandor) 2006.12.01. - Sorcerer (Mágus) 2006.12.02. - Wizard (Varázsló) 2006.12.06. - Warlock (Boszorkánymester)
Korábbi kapcsolódó cikkek:
2006.11.21. - Fighter (Harcos) 2006.11.21. - Monk (Szerzetes) 2006.11.19. - Druid (Druida) 2006.11.18. - Cleric (Pap) 2006.09.09. - Bard (Bárd)
Az összes kapcsolódó cikk felsorolása
|