Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

Paladin (Lovag)

A könyörület, hogy jót kövessen el, az akaraterő, hogy fenntartsa a törvényt, és az erő, hogy legyőzze a gonoszt - ez a paladin három fegyvere...

Csak néhányan rendelkeznek azzal a tisztasággal és azzal az önfeláldozással, mely ahhoz kell, hogy valaki a lovagok útját kövess, de ezt a néhány jutalomként megkapja azt a hatalmat, hogy védjen, gyógyíthasson, s hogy lesújthasson a gonoszokra. A cselszövő varázslók, a szentségtelen papok, a vérszomjas sárkányok, a pokolbéli fattyak földjén a paladin az utolsó remény, melyet nem szabad kioltani.

A lovagot az isteni erő védi, s ez ruházza fel különleges képességekkel. Megóvja a sérülésektől, megvédi a betegségektől, lehetővé teszi számára, hogy meggyógyítsa önmagát, s hogy felvértezze szívét a félelemmel szemben. A paladin erejét arra is átirányíthatja, hogy megsemmisítse a gonoszt, hogy segítsen másokon, hogy meggyógyítsa sebeiket, s hogy kigyógyítsa őket a betegségeikből. Még az újonc paladin is képes a gonosz érzékelésére, míg a jóval tapasztaltabb lovag lesújthat gonosz ellenfeleire s elűzheti az élőholtakat.

OSZTÁLY-JELLEMZŐK:
Jellem Törvényes jó. A lovagnak mindig törvényes jónak kell lenni, ha letér errôl az útról elveszíti isteni hatalmát.
Alapképesség Erő (STR), Karizma (CHA), Bölcsesség (WIS)
Életpont d10
Alap tám. bonusz
(BAB)
Magas
Magas mentők Állóképesség
Fegyver jártasság Egyszerű és harci fegyverek.
Páncél használat Minden páncélzat (nehéz, közepes és könnyű) és pajzsok (kivéve a torony pajzsok).
Skill pontok (2 + INT módosító x 4 az első szinten) 2 + INT módosító
Osztály skillekKoncentráció (Concentration), Páncélkészítés (Craft Armor), Fegyverkészítés (Craft Weapon), Diplomácia (Diplomacy), Heal (Gyógyítás), Műveltség (Lore), Hárítás (Parry)
Gonoszok lesújtása
Smite Evil
Napi egy alkalommal a lovag megkísérelheti egy normál közelharci támadással lesújtani gonosz ellenfelét. Karizma módosítója (ha van) hozzá adódik a támadó dobásához és a lovag minden szintje után +1 extra sebzést okoz. Ha egy lovag véletlenségbôl egy nem gonosz lényre sújt, a csapásának nem lesz hatása, de a képességét akkor is felhasználta arra a napra. Az ötödik szint elérésekor (és attól kezdve minden ötödik szinten), a lovag további egy alkalommal próbálkozhat a gonoszra sújtással, így a 20. szint elérésekor maximum öt alkalom naponta.
Isteni kecs
Divine Grace
A második szinttől kezdődően a paladin a CHA módosítójával (ha van) egyenlő értékű módosítót kap minden mentô dobásához.
Kézrátétel
Lay on Hands
A második szinttől kezdődően, egy 12 vagy magasabb CHA módosítóval rendelkező lovag képes érintésével sebeket gyógyítani (sajátját vagy másokét). Minden nap képes egy bizonyos mennyiségű sebzés meggyógyítására, amit a úgy kapunk meg, ha a lovag szintjét megszorozzuk a CHA módosítójával. Például egy 7. szintű lovag 16-os CHA-val (+3 módosító) képes 21 pontnyi sebzést meggyógyítani naponta.
Sugárzó Bátorság
Aura of Courage
A harmadik szinttől kezdődően a lovag immúnis a félelemre (mágikus vagy egyéb). Minden szövetségese 10 lábnyi közelében +4 morális módosítót kap a félelem hatások elleni mentődobásaihoz.
Isteni egészség
Divine Health
A harmadik szinten a lovag immunitást nyer mindenfajta betegségre, beleértve a természetellenes és mágikus betegségeket is (mint a múmia rothadás és a vérfarkasok okozta fertőzések).
Élőholtak elűzése
Turn Undead
Amikor egy lovag eléri a negyedik szintet, megkapja az élőholtak elűzése képességet. Ezt a képességét 3 + a Karizma módosítója alkalommal használhatja naponta. Úgy űzi el az élőholtakat, mintha egy három szinttel alacsonyabb pap lenne.
Varázshasználat A negyedik szinttől kezdődően a lovag lehetőséget kap arra, hogy egy kevés számű isteni varázslatot használjon, amelyek a lovag varázslat listájából származnak. A lovagnak előzőleg ki kell választania és elő kell készítenie varázslatait. Hogy előkészítsen, vagy használjon egy varázslatot, a lovag WIS pontjának legalább meg kell egyeznie 10 + a varázslat szintjével (WIS 10 a 0. szintű varázslatokhoz, WIS 11 az 1. szintű varázslatokhoz, és így tovább).


Fordította: Steve_Sum (MegaTHX!)

Fordította / írta: Kwish
2006.11.28.


Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.11.29. - Ranger (Vándor)
2006.11.30. - Rogue (Kalandor)
2006.12.01. - Sorcerer (Mágus)
2006.12.02. - Wizard (Varázsló)
2006.12.06. - Warlock (Boszorkánymester)

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.11.21. - Fighter (Harcos)
2006.11.21. - Monk (Szerzetes)
2006.11.19. - Druid (Druida)
2006.11.18. - Cleric (Pap)
2006.09.09. - Bard (Bárd)


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása