Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2006.11.02. - Kwish

Jade Empire - FiringSquad interjuhé


Kicsit beindul a marketing úthenger a Jade Empire esetében is (a következő hónapokban tuti széttipornak minket). Ezúttal a FiringSquad készített egy interjuhét Diarmid Clarke-al, a BioWare projekt vezetőjével, de őszintén szólva a (kérdések és) válaszok eléggé hajaznak a korábban megjelent IGN interjuhéra...


FiringSquad: Először is, honnan jött az ötlet, hogy kifejlesszétek a Jade Empire PC verzióját?
Diarmid Clarke: Nagy motivációt adott a rajongói közösségünk. A BioWare-nek hatalmas közössége van, több mint három millió taggal, s sokan közülük olyan PC használók, akik a tudomásunkra hozták, hogy már nagyon ki vannak éhezve egy új PC játékra.

FiringSquad: Hogyan találtatok Gray Matter LTI-re, aki segített a játék fejlesztésében?
Diarmid Clarke: Nagyon sok fejlesztő stúdióval tartom a kapcsolatot, így ha előkerül egy projekt, mindig van egy listám, hogy kik azok az emberek, akiket érdemes megkeresni. Az LTI készített egy értékelési (?) demót arról, hogy a Jade Empire miként is működne PCn, s ezt bemutatták az eredeti JE fejlesztő gárdának az irodánkban, Edmontonban. Nagyon jó munkát végeztek.

FiringSquad: Milyen új egyjátékos küldetések kerültek be a PC verzióba (már ha vannak ilyenek)?
Diarmid Clarke: A Jade PC teljesen hű maradt ahhoz az eredeti történethez, melyet az íróink kidolgoztak és el akartak készíteni, s mi nem akartunk olyan új tartalmat adni a játékhoz, mely nem passzol az írói elképzelésekhez. Arra koncentráltunk, hogy a fejlesztésnek három új területet adjunk: (1) Megadjuk a PC játékosoknak azt technikai fejlesztést, amit elvárnak és amit kérnek, mint pl. a nagyobb felbontást, és a billentyűzet & egér irányítást. (2) Új tartalmakkal bővítjük a játékot, mint például az új harci stílusok és szörnyek. (3) Törekedtünk arra, hogy igazán felturbózzuk és kiegyensúlyozzuk a harcot, hogy ezzel is fejlesszük a játékélményt.

FiringSquad: Milyen új ellenségekre és szörnyekre számíthatunk a PC verzióban?
Diarmid Clarke: Nem akarom tönkre tenni a meglepetést azzal, hogy az új szörnyekről mesélek nektek, de az egyik kedvencem a Rhino Démon. Ő az egyik öregebb/idősebb démon, tülök rohamával lekaszabolhatja a játékost, vagy egyszerűen szétlapíthatja hatalmas taposó támadásával. Elég ellenálló a mágiával szemben, így nagyon közel kell hozzá kerülni, hogy megtámadd, ami viszont azért veszélyes, mert igen messzire elér csapásaival.

FiringSquad: Milyen egyéb új tartalom került még be a PC változatba?
Diarmid Clarke: Az egyik dolog, amit először észrevehettek, a nagyobb felbontású grafika és azok a megdöbbentő új vizuális effektek, melyek létrehozására korábban egyszerűen nem volt lehetőség. Az egyik legnagyobb fejlesztési célunk az volt, hogy egy nagyszerű billentyűzet & egér irányítást hozzunk létre, s ezzel már a fejlesztés korai szakasza óta foglalkozunk. Arra is lehetőséget adunk a játékosoknak, hogy saját ízlésük szerint átkonfigurálják az irányítást.
Extra tartalmak is bekerültek, ideértve két új harci stílust is, ezek a Vipera és a Vas Tenyér. A Vas Tenyér lassú, de pusztító sebzést okoz, míg a Vipera halálos méreggel támad, mely idővel lassan megöli az ellenfelet. Lesznek új szörnyek, és hatalmas démonok, melyek ellen harcolhattok, valamint lesznek új fegyverfejlesztések és új játszható karakterek is. Bevezettünk egy új, szuper nehéz nehézségi szintet, mely még a gyakorlott játékosoknak is kihívást jelent.
A játékmenet fejlesztése érdekében javítottunk az AIn, ami azt jelenti, hogy a harcok sokkal dinamikusabbak lesznek. Az ellenfelek kitérnek, blokkolnak és okosabban küzdenek, így a játékosoknak igazán taktikáznia kell, s sokkal inkább kombinálniuk kell a küzdő stílusokat a PC verzióban.

FiringSquad: Mit tudsz mondani a grafikus fejlesztésekről?
Diarmid Clarke: Nagyon sok textúrát és effektet fejlesztettünk, szóval hiper-éles látványvilágot, egyenletes frissítési rátát kaptok, s mindez ráadásul gyorsan be is töltődik. A játék totálisan fantasztikusan mutat nagy felbontással, széles monitoron, ugyanakkor teljesen állítható a cucc, így a gyengébb gépeken is simán futni fog.

FiringSquad: Lesz demó a PC verzióhoz?
Diarmid Clarke: Erről még nem született meg a döntés.

FiringSquad: Hogy áll most a fejlesztés és mikorra várható a megjelenés?
Diarmid Clarke: Csuda klasszul áll a dolog. A fejlesztés végső fázisában vagyunk, szóval legnagyobbrészt csak finomításokat végzünk. Reményeink szerint 2007 januárja körül lesz a megjelenés.

FiringSquad: Van valami tervetek a Jade Empire 2-re?
Diarmid Clarke: Az biztos, hogy szeretnénk még dolgozni a Jade franchise-zal, szóval sose tudhassuk...

FiringSquad: Végezetül van még valami, amit szeretnél elmondani a Jade Empire PC változatáról?
Diarmid Clarke: Igazán sokat fáradoztunk a Jade Empire új verziójának kifejlesztésén, hogy mindenképp valami lenyűgöző élményt adjunk a PC rajongóknak, de úgy véljük, hogy az eredeti Xbox verzióval játszó játékosok is élvezni fogják a változásokat. Már mi is várjuk a PCs megjelenést, és csodálatos volt együtt dolgozni kiadónkkal, a 2K Games-szel.

Kérdező: John JCal Callaham
Forrás: FiringSquad: Jade Empire PC Interview




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2007.01.11. - Jade Empire - CES hands-on beszámolók
2007.02.25. - Jade Empire - Gamespot értékelés (070223)

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.10.09. - Jade Empire - IGN PC interjuhé a PC verzióról
2006.05.11. - Jade Empire - Az aktuálissá vált PC verzió...


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása