Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2006.10.18. - Kwish

Arvahn városa (061010)

Az IGN a helyszíneket bemutató szösszeneteinek első darabjában Arvahn városába vezet el minket, mely - mint írják - kimondhatatlan titkokat rejt magába...

Arvahn városa
Részletek Tarmas Wode, West Harbor varázslójának írásából)

Neverwinter Erdejének ágai alatt szendereg Arvahn bukott városa, a kimondhatatlan titkok és a faragott kő otthona. Marpenoth tizedik napján értem el borongós romjait, ahogy a Neverwinter folyón hajóztam le egy kis csapat felbérelt luskanival. A csapatom tagjai csak kicsivel voltak jobbak a gyilkosoknál, de jól forgatták pengéiket és keveset beszéltek... no és persze azt sem szabad elfelejteni, hogy a hétköznapi luskaniak közismerten tisztelik a varázslókat.

Tábort vertünk a folyó partján, s a szétrombolt erőd ott magasodott felettünk. Ekkor pillantottuk meg először a romokat, s társaim meglehetősen zaklatottak lettek, azt állítva, hogy eltűnő fényeket láttak a vár oromzatán, s alakokat a sziklás csúcsokon. Védőmágiákat bűvöltem a táborunk köré, de nyugalmunkat semmi sem zavarta meg az éjszaka.

Ezen az éjjelen a város ott suttogott álmaimban. Láttam a fehér, lila és kék termeket, ahol elfek és törpék tánca visszhangzott végtelenül, nem kavarták fel sem a port, sem a levegőt. Rácsodálkoztam a hólyagosra égető tűz és a kavargó hó szent csarnokaira, a dombok alatt húzódó kanyargó folyosókra, melyeket a több évezredes sötétség és szomorúság fojtogat. Térdre rogytam a Kő Fa előtt, mely a hegy szívében van eltemetve, s olyan kincset őriz, melyet most már csak a szellemek és kísértetek birtokolhatnak.

Irracionális félelem ragadott meg, ahogy a több tízezernyi szellem hirtelen felnyitotta a szemét, s engem keresett - ragyogó, embertelen és irgalmatlan tekintetek. Hirtelen felriadtam, s egyedül találtam magam. Társaimat sehol sem láttam, s nyomot sem hagytak maguk után. Talán elillantak az éj leple alatt, miközben én nyugtalanul álmodtam? Tudtam, hogy nem így történt. S ha már eddig eljöttem, úgy döntöttem, folytatom utamat.

Immár egyedül felkapaszkodtam a folyóparton, s megtaláltam az ösvény maradékát, mely finoman emelkedett a sziklacsúcsig. Körülöttem omladozó kőfalak és tornyok, kecses szobrok magasodtak, félig befedte őket az iszalag és a fű, s magasan, fenn a dombon megpillantottam egy törékeny ívet, mely fehéren ragyogott a napfényben, s látszólag érintetlenül hagyták a tovasuhanó évszázadok.

A nyugodt levegő megrészegített. A kabócák ott zümmögtek a fülemben, s sürgető késztetést éreztem arra, hogy lefeküdjek, hogy egy ideig megpihenjek. Éreztem magamon a szellemek pillantását, közelebb voltak hozzám, mint eddig bármikor. A város egyáltalán nem volt halott. Szörnyű titkok - és szörnyű bűn - súlya alatt roskadozott.

Pillantásom a lábaimnál húzódó piszkos nyomokra vetettem, s elszorult a szívem. A lábnyomok nagyobbak voltak, mint a sajátjaim, s elég sokat láttam magam előtt. Nem én voltam az egyetlen, aki megsértette a szellemek birodalmának határait...

IGN PEEK #1
1400 x 1050
IGN PEEK #1
1400 x 1050
IGN PEEK #1
1400 x 1050
IGN PEEK #1
1400 x 1050
IGN PEEK #1
1400 x 1050
IGN PEEK #1
1400 x 1050
IGN PEEK #1
1600 x 1200

Fejlesztői megjegyzések
Arvahn városát valaha az elfek és a törpék együtt irányították, s a Netheril Birodalom idejében élte virágkorát. A város fontos szerepet tölt be a történetben, mert lehetőséget adott számunkra arra, hogy egy kicsit többet felfedjünk gazfickónkról, akik - legalábbis eddig a pontig - leginkább rejtélynek, misztikumnak bizonyult.

Arvahn igazi kihívást jelentett a művészeti csapat számára is, miközben az elf és törpe kultúra egymásba olvadását megtestesítő architektúrákat és kőépületeket tervezték. Ez a két faj ilyen nagy mértékben nem igazán működött együtt, de itt létrehoztak egy önmagában álló civilizációt, mely élvezte mindkét faj tehetségének előnyeit.

Különböző egyedi környezetet dolgoztunk ki ehhez a területhez, ideértve a négy évszaknak szentelt templomot (melyek termei az évszakok teljes dicsőségét, pompáját... és veszélyeit reprezentálják); a bűntudattól gyötört szellemekkel benépesített bányát, és az ősi kastélyt, mely most egy szörnyű uralkodó székhelye.

Hogy még tovább bonyolítsuk a dolgot, a játékosnak foglalkoznia kell Arvahn legújabb mesterével is, aki egy új invázió visszaverésén fáradozik, anélkül...

Obsidian Entertainment
Neverwinter Nights 2

Forrás: IGN - Neverwinter Nights 2 Peek #1




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.11.04. - Crossroad Keep (061027)
2007.10.03. - The Barrow Of The Bear-God - A Medve-Isten Sírdombja (MotB)
2007.10.08. - Ashenwood (MotB)
2007.10.09. - Thaymount (MotB)


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása