|
2006.10.18. - Kwish
Arvahn városa (061010)Az IGN a helyszíneket bemutató szösszeneteinek első darabjában Arvahn városába vezet el minket, mely - mint írják - kimondhatatlan titkokat rejt magába...
Arvahn városa
Részletek Tarmas Wode, West Harbor varázslójának írásából)
Neverwinter Erdejének ágai alatt szendereg Arvahn bukott városa, a kimondhatatlan titkok és a faragott kő otthona. Marpenoth tizedik napján értem el borongós romjait, ahogy a Neverwinter folyón hajóztam le egy kis csapat felbérelt luskanival. A csapatom tagjai csak kicsivel voltak jobbak a gyilkosoknál, de jól forgatták pengéiket és keveset beszéltek... no és persze azt sem szabad elfelejteni, hogy a hétköznapi luskaniak közismerten tisztelik a varázslókat.
Tábort vertünk a folyó partján, s a szétrombolt erőd ott magasodott felettünk. Ekkor pillantottuk meg először a romokat, s társaim meglehetősen zaklatottak lettek, azt állítva, hogy eltűnő fényeket láttak a vár oromzatán, s alakokat a sziklás csúcsokon. Védőmágiákat bűvöltem a táborunk köré, de nyugalmunkat semmi sem zavarta meg az éjszaka.
Ezen az éjjelen a város ott suttogott álmaimban. Láttam a fehér, lila és kék termeket, ahol elfek és törpék tánca visszhangzott végtelenül, nem kavarták fel sem a port, sem a levegőt. Rácsodálkoztam a hólyagosra égető tűz és a kavargó hó szent csarnokaira, a dombok alatt húzódó kanyargó folyosókra, melyeket a több évezredes sötétség és szomorúság fojtogat. Térdre rogytam a Kő Fa előtt, mely a hegy szívében van eltemetve, s olyan kincset őriz, melyet most már csak a szellemek és kísértetek birtokolhatnak.
Irracionális félelem ragadott meg, ahogy a több tízezernyi szellem hirtelen felnyitotta a szemét, s engem keresett - ragyogó, embertelen és irgalmatlan tekintetek. Hirtelen felriadtam, s egyedül találtam magam. Társaimat sehol sem láttam, s nyomot sem hagytak maguk után. Talán elillantak az éj leple alatt, miközben én nyugtalanul álmodtam? Tudtam, hogy nem így történt. S ha már eddig eljöttem, úgy döntöttem, folytatom utamat.
Immár egyedül felkapaszkodtam a folyóparton, s megtaláltam az ösvény maradékát, mely finoman emelkedett a sziklacsúcsig. Körülöttem omladozó kőfalak és tornyok, kecses szobrok magasodtak, félig befedte őket az iszalag és a fű, s magasan, fenn a dombon megpillantottam egy törékeny ívet, mely fehéren ragyogott a napfényben, s látszólag érintetlenül hagyták a tovasuhanó évszázadok.
A nyugodt levegő megrészegített. A kabócák ott zümmögtek a fülemben, s sürgető késztetést éreztem arra, hogy lefeküdjek, hogy egy ideig megpihenjek. Éreztem magamon a szellemek pillantását, közelebb voltak hozzám, mint eddig bármikor. A város egyáltalán nem volt halott. Szörnyű titkok - és szörnyű bűn - súlya alatt roskadozott.
Pillantásom a lábaimnál húzódó piszkos nyomokra vetettem, s elszorult a szívem. A lábnyomok nagyobbak voltak, mint a sajátjaim, s elég sokat láttam magam előtt. Nem én voltam az egyetlen, aki megsértette a szellemek birodalmának határait...
Fejlesztői megjegyzések
Arvahn városát valaha az elfek és a törpék együtt irányították, s a Netheril Birodalom idejében élte virágkorát. A város fontos szerepet tölt be a történetben, mert lehetőséget adott számunkra arra, hogy egy kicsit többet felfedjünk gazfickónkról, akik - legalábbis eddig a pontig - leginkább rejtélynek, misztikumnak bizonyult.
Arvahn igazi kihívást jelentett a művészeti csapat számára is, miközben az elf és törpe kultúra egymásba olvadását megtestesítő architektúrákat és kőépületeket tervezték. Ez a két faj ilyen nagy mértékben nem igazán működött együtt, de itt létrehoztak egy önmagában álló civilizációt, mely élvezte mindkét faj tehetségének előnyeit.
Különböző egyedi környezetet dolgoztunk ki ehhez a területhez, ideértve a négy évszaknak szentelt templomot (melyek termei az évszakok teljes dicsőségét, pompáját... és veszélyeit reprezentálják); a bűntudattól gyötört szellemekkel benépesített bányát, és az ősi kastélyt, mely most egy szörnyű uralkodó székhelye.
Hogy még tovább bonyolítsuk a dolgot, a játékosnak foglalkoznia kell Arvahn legújabb mesterével is, aki egy új invázió visszaverésén fáradozik, anélkül...
Obsidian Entertainment
Neverwinter Nights 2
Forrás: IGN - Neverwinter Nights 2 Peek #1
Frissebb kapcsolódó cikkek:
2006.11.04. - Crossroad Keep (061027) 2007.10.03. - The Barrow Of The Bear-God - A Medve-Isten Sírdombja (MotB) 2007.10.08. - Ashenwood (MotB) 2007.10.09. - Thaymount (MotB)
Az összes kapcsolódó cikk felsorolása
|
|