Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2006.10.04. - Kwish

Eszköztár: A jó, a rossz, és a csúf...

Kisebb késedelem után most már hivatalosan is elérhető a pre-order eszköztár. A Hivatalos Fórumon megjelent egy rövid áttekintés, amit én most még jobban megrövidítek, mivel akit igazán érdekel, már úgyis nyomja, mint állat :) És előrebocsátom, ez egy elég gyorsan megjelent „értékelés” így lehetnek benne félrevezető dolgok...

A CSÚF
Használhatóság: Az első benyomások alapján ez az eszköztár nagyon sok embernek nagyon rossz lesz. De annyira, hogy szerintem több mint a felük feladja majd a modul készítést egy-két óra próbálkozás után. Az NWN1-hez képest rendkívül bonyolultnak tűnik, s nem igazán intuitív a kezelése.
Ami zavaró például: milliárdnyi gombbal kell már szembenézni az elejétől fogva; a navigáció nehézkes; az Undo jellemző még nem működik benne; nincsenek wizard-jellegű segítségek. Azok a dolgok, melyek nagyon könnyűek és könnyen elsajátíthatóak voltak az NWN1-ben, gyakran frusztráló feladatot jelentenek az NWN2-ben.
(Persze lehet, ezeken nem kell aggódni, a rossz navigációt és a kis varázslók hiányát megoldják majd a plug-inek, az Undo-t feltehetőleg implementálják még a játék megjelenéséig, és a bonyolult használhatóság egy hosszabb betanulási időszakkal orvosolható.)


A ROSSZ
Modul méret: A legrosszabbal kezdem, ez pedig a modulok mérete. Azt vártuk, hogy egy 32x32 terület olyan 20 megás lesz, és további 5 megát jelent ha feltöltjük tartalommal. Nem teljesen ez a helyzet. A 32x32 terület 28 megás, de ez még formázatlan (”unbaked”). Ha már ki van alakítva, akkor 54 megás lesz - és még ez is teljesen üres!

Határoló területek: Hatalmasak, és nem lehet őket lekapcsolni. Néha ez röhejes helyzetet eredményezhet, ha pl. szükséged van egy kicsi 2x2 területre. Ahhoz, hogy legyen egy 2x2 játszható területed (ez négy tile) a határoló elemeknél további 4 tilet kell letenned minden irányba, ami azt jelenti, hogy további 24 2x2 területi elemet kell letenni határoló elemként (vagyis 96 határ tilera van szükség!?!)
Ha például kiválasztotok egy kis területet (8x8), akkor igazából egy 6x6 fekete tilet kaptok (ami 12x12 vörös tile), aminek a közepén a játszható terület 2x2 fekete tile (vagyis 4x4 vörös tile). Tehát lényegében a 16 tile játszható területhez kell 128 határoló tile.
Pillanatnyilag ez a szörnyű mennyiségű határoló elem feltehetőleg nagyon frusztráló lesz azok számára, akik folytonos modokat szeretnének készíteni (mivel úgy tűnik, nem lehet őket másolni, beilleszteni.

Unalmas: Úgy tűnik, bármibe fog az ember cirka húszszor olyan hosszú időbe telik, mint az első játékkal. Különösen a külső területek. Néhány ember esetében az időszükséglet ilyen hatalmas ugrása teljesen kiölheti a szórakozást a modul-építésből. Ráadásul az eszköztárnak vannak olyan idegesítő elemei, melyek tovább fokozzák ezt az érzést, például úgy tűnik, hogy minden egyes fatörzset egyenként kell bejárhatatlan területként azonosítani. A belső területi elemek lepakolása se túlságosan szórakoztató, hacsak nem szeretitek a kirakós játékot.

Akadozások: Hát igen, akadozik, vannak teljesítmény problémák, de hát ezek minden új játékban vannak, s ezeket feltehetőleg elég hamar meg fogják oldani (feltéve, hogy az Atari nem merül el, és az Obsidian nem hagyja magára az NWN2-t).


A JÓ
Pluginok: Érzésem szerint ez a leginkább alábecsült része az NWN2-nek. Minden bizonnyal hatalmas mennyiségű kis alkalmazás lesz majd, ami idővel egyszerűvé teszi az eszköztár használatát.

Lények: Bár sokan fanyalogtak a kínálat miatt, jó képzelőerővel korlátlanok a lehetőségek. A lényeket hatféle módon lehet átfesteni, átszínezni, a mindhárom tengely mentén módosítható a méretük. Egyetlen pókból már percek alatt simán elő lehet állítani 100 teljesen eltérő pókot. Aztán ott vannak még a lényekre is tehető, több részből összeállítható teljesen testreszabható páncélok. Bár az NWN1-ben több alapmodell volt, az NWN2-ben lényegében végtelen számú lényt lehet alkotni.

Erős: Úgy értem minden testreszabható (bár ez akár a rossz oldalra is tehető). Az ember hosszú órákat elszórakozhat a jellemzők beállításával. De ez a jelző igaz a felturbózott script funkciókra, a párbeszéd szerkesztőre...

Mutatós: Végül, de nem utolsó sorban jól mutat a játék. Az emberek aggódtak pl. az arckifejezések miatt, de teljesen feleslegesen. A részletek olyan nagy mértékben kidolgozottak, hogy már egy kis változás is drámai hatást válthat ki.


ÖSSZESSÉGÉBEN
A jövő az NWN2. Ha lustább modul építő vagy, akkor a jelen az NWN1. Érdemes az eszköztárral lassabban, kis dolgokkal haladni és próbálkozni, míg az ember kiismeri magát benne, és hozzászokik a használatához. Ha valaki azonnal nekiesik, mér előfordulhat, hogy teljesen elveszíti a kedvét.


Szerző: AU_Armageddon Forrás: NWN2 Forum - Toolset Review: The Good, The Bad, and the Ugly