Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2006.08.30. - Kwish

WarCry a PAX-on #1

A WarCry képviselői elmentek a PAX rendezvényre, ahol sikerült beszélniük az Obsidian képviselőivel. A cikk stílusa / műfaja kissé érdekes, először azt hittem, valami interjuhé, de aztán rájöttem, hogy nem... talán a beígért második része az lesz. A téma: PWk, a jó Obsidian, és a meg-nem-értő-közösség... vagy valami ilyesmi

Az első dolog, amit szeretnék megtenni ebben a cikkben, hogy köszönetet mondok Shane DeFreest-nek and Annie Carlson-nak az idejükért és a nagyszerű beszélgetésért. A fejlesztők támogatása nélkül nem létezhetne a miénkhez hasonló közösség.

Azok, akik már voltak a PAX-on, tudják, hogy milyen őrült egy hely. Csak hogy el tudjátok képzelni... a kiállító csarnok, ahol az összes, különböző fejlesztő ésatöbbi megtalálható... körülbelül akkora, mint a tipikus gimnáziumi tornaterem. Ebbe a szobába van bezsúfolva egy rakás fejlesztő és milliónyi sikoltozó dilinyós, számítógép őrül, rajongó és persze a sajtó. A zajszint egyszerűen hihetetlen és a személyes-űr, minimálisra csökken.

Így aztán, az hogy szép csendben leüljek Shane-el, meg Annie-val készíteni egy interjút, egy kissé nehezebb feladatnak tűnt, mint egy működő űrsiklót felépíteni Legóból. Az egyetlen oka annak, hogy sikerült velük ennyi időt eltöltenem (amellett hogy rámenős voltam, és hogy mindenkire ellenségesen bámultam, aki megpróbálta megzavarni a beszélgetésünket) Ryan volt, aki szorgosan szórakoztatta azt a hordányi pancsert, aki a standjuk körül bóklászott.

Nos, az NWN2 vonatkozásában az én specialitásom és különleges érdeklődési köröm a PWk témaköre. Így aztán kérdéseim többsége a játék ezen jellemzőjére fókuszált. A kezdőkörök megtétele után Shane bemutatott Annie Carlson-nak, aki aztán gyorsan átfutotta velem a kiállításon bemutatott játékverziót. Meglehetősen gyorsan megmagyaráztam, hogy az OC engem nem igazán érdekel, s rájuk zúdítottam azokat a kérdéseket, amiket jómagam és egyéb PW fejlesztők a WarCry-al konspirálva előkészítettünk. Hogy teljesen fairek legyünk, el kell mondjam, hogy Annie egy fejlesztő, s olyan dolgokról kérdeztem, ami nem igazán az ő szakterületéhez tartozik. Azzal kezdte, hogy leírta a kérdéseket (J.E. Sawyer-nek, meg a csapatnak), aztán megmutatott több olyan dolgot is a játékban, amiből sokkal jobban megértettem, hogy milyen csodálatos dolgot is kapunk majd októberben.

Az egyik dolog, ami mindig totálisan felidegesít, annak a támogatásnak a szintje, amit az Obsidian nyilvánvaló módon megad az MP/PW tömegeknek, és az a totális hanyagság, amivel a közösség megfeledkezik erről. Mindjárt jó példa erre, hogy például a karakter generálás folyamata milyen hihetetlen módon nyitott a modok előtt. Annie rámutatott egy csomó ilyesféle területre, például módosíthatjuk a fajokat, az isteni pantheont, a faji színpalettát ésígytovább...

Mégis, ha benézek a hivatalos fórumba, nem látok egyetlen olyan hozzászólást sem, ami az Obsidiant éltetné az MP/PW funkciók támogatása érdekében kifejtett munkájáért. Látom a pánikot a DM klienst miatt. Annak a lehetőségnek, hogy módosíthassuk, helyettesíthessük az isteneket, a szín palettákat ésígytovább a karaktergenerálás során, nos, ennek semmi célja sincs a hivatalos kampányban. Ennek az az egyetlen célja, hogy megadja az alkotás szabadságát az egyedi tartalmakat alkotó közösségnek.

Beismerem, hogy az NWN-vel kapcsolatos első benyomásom az volt, hogy ez elsődlegesen egy single-player játék lesz, ahol adnak némi támogatást a multihoz és talán egy kis (vagy épp semmilyen) támogatást az MP/PW közösségnek. E hétvégét követően a véleményem drasztikusan megváltozott. Sőt, lényegében úgy látom, ezt a játékot úgy fejlesztették, hogy szinte mindenben ellentétes legyen a normálissal. Úgy tűnik, hogy a játékot elsődlegesen az MP támogatására hegyezték ki, s ennek melléktermékeként létrehoztak egy brutálisan ütős egyjátékos kampányt.

Felszólítok minden bepánikolt rajongót, hogy vegyen egy nagy levegőt, nézze át azt a hatalmas mennyiségű információt, amit az Obsidian és a közösség kiadott. Feledkezzünk meg a DM kliens miatti pánikról és tekintsük át azt, hogy mit TETT az Obsidian értünk. Aztán tegyük fel az egyszerű kérdést...

“Vajh miért tették meg ezt a sok mindent az MP/PW tömegek kedvéért, ha lényegében értéktelen az egész, mivel nem adják ki a DM klienst? “

(A cikk második részét a közeljövőre ígérik...)

Szerző: Lycius
Forrás: WarCry at PAX: Part Uno