Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2006.08.25. - Kwish

WoC - Infók a Cherubion fórumáról... pazar!


Őszintén szólva, én már teljesen lemondtam a játékról, de kaptam egy mailt Steamhawk-tól, aki felhívta a figyelmem a Cherubion Kiadó fórumán megjelent beírásra. A szerző Caldwell, s ezzel remélhetőleg mindent elárultunk. A dolog olyan klafa, hogy szépen kiteszem hírbe. Szóval úgy tűnik, talán mégsem kell eltemetni csirkebélszagú "barátunkat"...


A WoC játékkal kapcsolatosan némi info...
  • Valóban, amikor pár éve nekiláttunk a játék tervezésének, az akkor finanszírozó német cég legfőbb kifogása az volt SG-vel szemben, hogy túlságosan hasonlít Mr. Properre. Emiatt valami vadabbat, valami brutálisabbat akartak... Szendrei Tibi minimum 60-70 vázlatot gyártott, s azokból választották ki az új SG-imázst. Később ez a német cég kihátrált a finanszírozásból - érthető okokból -, de eddigre nekünk (nekem is!) már annyira megtetszett ez az új, tetovált fejű SG, hogy bár visszatérhettünk volna az eredetire (a Káosz-regények címlapjairól ismert Skandira), az új verziónál maradtunk. Természetesen ez is Szendrei Tibi műve.
  • Jelenleg a béta verzió tesztelése folyik, és legjobb tudomásom szerint a megjelenés valóban augusztus vége/szeptember eleje... de persze ez még változhat. A bétában jelenleg iszonyatos mennyiségű hiba van... de ezek többsége pár másodperces munkával javítható (pld: be kell tenni a programsorba egy vesszőt... vagy kimaradt egy betű... stb.) Számítógépes játékokban járatos szakemberek állítják, hogy voltaképpen jól állunk: a hibák mennyisége és nehézsége jóval kevesebb, mint más bétáknál... Tehát elvileg van esély, hogy tényleg kijön szeptemberben! Úgy legyen! Én nem vitatom...
  • A játék csak "lazán" öleli fel a Káosz Szava történetét. Rengeteg - 100-nál több - mellékküldetés alkotja, melyek mindegyike egy-egy önálló (vagy a többivel részben összefüggő) sztori. A játék öt fontos főrészből áll…
  • Az tény, hogy a számítógépes játékban SG-nek mindkét füle megvan... bár ha jobban megnézitek, az egyik füle kissé megtépázott... de megvan. A kiadó nem akart "félfülű" főhőst. Igaz, azóta az a "kiadó" már nem ad ki minket... de a figurán nem változtattunk. Engem nem zavar...
  • A buzogány miatt viszont nem kell aggódni: VAN. Többféle buzogány is választható...
  • Csak érdekességként: Az első verziókban a kóderek elzárkóztak attól, hogy "láncos buzogány" is legyen a fegyvertárban. Ugyanis ennek a speciális fegyvernek elég sajátságos mozgása van... a láncnak ugye... aminek a leprogramozása jókora plusz melót jelentett volna. (A játék motorja alapból nem kezeli.) Már-már eldöntött tény volt, hogy SG-nek nem lesz láncos buzogánya... amikor egy programozó hölgy (Jelina) eltöprengett a problémán, és megoldotta. Hála neki, immár választható fegyver a láncos buzogány... méghozzá többféle típusban is! :-))) (Az én kedvencem ezek közül az, amelynek a "golyója" egy manókoponya... amely persze nyilván mágikus lehet, hogy egy-egy csapásnál nem törik össze... de tényleg jól néz ki!).
SPOILER ON: (aki nem akarja tudni, ne olvassa tovább!)

Chapter 1: Rentzal
Rentzal egy kikötőváros. SG kezdetben Kígyószemű Sigurd csempészhajóján szolgál, de aztán Sigurd kényeskedő nője nehezményezi az ork büdösségét... SG beszól neki. Ennek eredménye, hogy Sigurd a tengerbe hajíttatja a nagy pofájú és bűzös félorkot. (Megfürdetteti.) SG sértődötten kiúszik a rentzali mólóra, egy szál gatyában, fegyvertelenül, pénz nélkül...
Innen indul a sztori.
Lehet összevissza mászkálni Rentzalban, elvállalni különböző nehézségű küldetéseket, itt-ott összepofozkodni helyi nehézfiúkkal (és könnyűfiúkkal), lehet fejlődni, gyarapodni, megismerni a játék menetét, stb...
Közben persze infók jönnek a helyi alvilág kusza kapcsolatrendszeréről, némi hatalomátvételről... na, ebbe nem megyek bele, mert túl hosszú lenne :-))
De közben kapunk infót egy bizonyos Arbrecht en Bran lovagról, aki égre-földre keres egy Skandar Graun nevezetű félorkot... legyilkolás céljából. Hogy miért? Arról senki nem tud semmi biztosat. Ami a lényeg: SG valószínűleg elkezdi "levadászni" ezt a lovagot (a néha megjelenő Sheenka is erre biztatja), és követi a nyomait...
Közben persze - ha elegendő küldetést bevállal - egyre jobban belekeveredik Rentzal alvilágának hatalmi csatározásaiba, és ujjat húzhat a Suttogó Testvériség nevű orgyilkos céhvel. (Vagy épp melléjük állhat az ellenfeleikkel szemben.)
A küldetések teljesítése közben SG megtudhatja, hogy Arbrecht en Bran - őt keresve - továbbment a szomszédos városba, Kirovangba, a Rontás Erdején keresztül.
SG a lovag nyomába ered... azt reméli, tőle megtudhatja származása eredetét, és megtudhatja szülei gyilkosának - Peltárnak - hollétét.
(A játékos döntése, mikor hagyja maga mögött Rentzalt; amint megtudja a lényeges információt... vagy csak akkor, ha már az összes lehetséges küldetést letudta.)
Ja: ez a chapter nem csupán a városban játszódik, hanem a várost körülölelő erdőségbe - vagy akár a gyíkmocsárba - is ki lehet kalandozni. Sőt, a városi kalandok is több rétegűek: van nappali Rentzal... és éjszakai Rentzal...
Nem rövid: egy tesztelő haveromnak több mint hatvan órába tellett, mire végigküzdötte az összes küldetést... pedig ő tudta, mi vár rá... és a csaták többségét lerövidítette a direkt e célra "engedélyezett" gyilkos varázslatokkal.


Chapter 2: A Rontás Erdeje
Útban Kirovang felé váratlan akadály. Növekszik egy nagy hatalmú "entitás" a Rontás Erdejében, amely hermetikusan lezárja az Erdő határait áthatolhatatlan mágiával, s addig nem akar kiengedni senkit, amíg ő él :-))) Ám őt megölni nem könnyű... sőt, egyáltalán megtudni, hogy ki ő... és miként lehet elpusztítani... na ez sem könnyű.
Közben át kell gázolni Tökfalván, meg a tündérkék és a manók gyilkos háborúján, meg persze trollokon, ogárokon, lidérceken, zavarodott viharboszorkányon, egy drén lovag kísértetén, egy tébolyult enten, egy tétova druidanőn, meg még sok-sok mindenen... és legfőképpen egy Yrunta Oiz-Diis nevezetű lícsen. (Ha esetleg ismerősen cseng a név: Vérkáosz... amíg élt, ő volt Alouita legfőbb híve... és persze halála után még elkötelezett híve lett.)
A történet roppant komplex, hasraütéssel nemigen lehet kitalálni, ki ki mellett áll... jó döntéseket kell hozni és jól csatázni, hogy szerencsésen kivergődjünk a Rontás Erdejéből.


Chapter 3: Kirovang
Kirovang városa maga az eleven téboly. Folyamatosan savas eső zuhog (amely persze csökkentgeti SG és társai életerejét). Ez valami átok, amit egy bosszúálló alak mondott a városra. Ráadásul van egy rohadt mérges tündérke, aki ugyan nem beszéli a közös nyelvet... de ha nem értik meg a hablatyait, szemét módon lopkod. Jidori szamurájok járőröznek az utcákon, és mindenki egy rohadék alakra, Fürge Calverre panaszkodik... ráadásul ellopták a főtéri szobor kristályszemét... és amióta ez történt, azóta előjönnek a temetőből a holtak, a város körüli erdőségekben pedig hemzsegnek a vérfarkasok...
Arbrecht en Branról mindenki tud, mindenki látta, mindenki beszélt vele... de valahogy senki sem tudja, hol van.
Keresni kell!
És mi mocorog a város alatti gilf kazamatákban? Csak nem egy ősi gilf isten? Vagy csak a főpapnője, aki megpróbálja újra éleszteni? És a jidoriak - a szamurájok és a tűzmágusok - vajon ellene vannak, vagy mellette? És az elf kultharcosok? Ők mit akarnak?
De persze mindezen események eltörpülnek a város legrettegettebb személye mellett! Ő Roahmyer, Kirovang írnoka, egy önjelölt zseni - sírversek és fali szőnyegek költője - aki sajátos elképzeléseket táplál saját jelentőségéről.
Végül is, SG találkozhat Bran lovaggal, és mielőtt (vagy miután?) megölné, megtudhatja tőle a legfontosabbakat: Lendorra kell utaznia, ha le akar számolni Peltárral.


Chapter 4: Tenger és a szigetek
SG és két társa (itt: Marléna + Yamael) lerohanja Sigurd csempészházát, és elfoglalhatja egyik hajóját, a Tengeri Szellőt. Azzal Lendornak fordulhatnak... de persze jön Sigurd, és jön egy kedves kis tengeri csata. Meglehet, SG túléli, de a hajója nagy valószínűséggel beleroppan... és egy világtól elzárt szigethármasra jut. Itt benszülöttek, óriások... és fura állatszörnyek élnek, a gyilkolás mámorában. SG csak úgy juthat tovább, ha egy ottani hajóroncsból működőképes hajót csinál... beszerzi a kormánykereket, meg a többi hiányzó alkatrészt, és ráveszi a hajótörött matrózokat, hogy a segítségére legyenek...
Közben persze itt is akadnak méltó ellenfelei!


Chapter 5: Lendor.
Lendor szigetén újabb független küldetésekkel erősödhetünk... meg persze találkozhatunk Lucindával, Karaidusszal... no meg az épp ott turistáskodó John Caldwellel... és még egyebekkel. Eljuthatunk Alouita Romvárához, némi manópofogatást és sárkánygyalázást követően leereszkedhetünk annak mélyére... ahol számtalan kellemetlen ellenfélen átvergődve megtalálhatjuk a Káosz Szavát...
De aki azt hiszi, hogy a történet itt véget ér... az vagy nem olvasta a regényt... vagy fogalma sincs arról, miféle gonoszságokat tudok még kitalálni, mielőtt kiírnánk a vége címszót :-)))
(Na jó, elismerem, a végső genyaságokat nem egyedül ötlöttem ki... alkotó társaim is méltán besegítettek. :-)))

Szerző: Caldwell
Forrás: Cherubion fórum - Skandar Graun




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.09.14. - WoC - Német nyelvű oldal
2006.10.11. - WoC - Ismét infómorzsák a Cherubion fórumról...

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2005.12.22. - WoC - Karácsonyi lap
2005.08.31. - WoC - Interjuhé a PC Dome oldalon
2005.07.20. - WoC - Trailer, tadam!
2004.11.13. - WoC - Beindult a Brainfactor új honlapja...


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása