Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2006.08.18. - Kwish

NWN - Darkness of Daggerford modul


Hozzáférhetővé vált egy új NWN modul, ami elég ígéretesnek tűnik. Ami számomra különösen érdekessé teszi, hogy ebben van stronghold rendszer... Milyen fura, hogy az NWN2 stronghold rendszerének kissé részletesebb ismertetése után hírt hallunk egy ilyen NWN modulról... A cuccról megjelent egy interjuhé a BioWare-nél, a konkrétabb, játékra vonatkozó információkat szedegettem ki pontosan, a többit csak nagyjából...


A modul készítője a Kanadában dolgozó Ossian Studios, melynek vezetője egy korábbi BioWare producer, Alan Miranda. A játék a Darkness of Daggerford címet viseli, 25-30 óra játékidőt ígér, és ha az Atari nem hágta volna meg a rendszert, prémium modulként jelent volna meg. A cucc akár önálló kiegészítőként is értékelhető, új lények, jellemzők, és eddig soha nem látott tartalmak vannak benne.

Bár a fejlesztő csapat meglehetősen fiatal (három évvel ezelőtt alakult), aggodalomra semmi ok. Alan dolgozott a BGII: Throne of Bhaal kiegészítőn, és az eredeti NWN is. A csapat többi tagja is épp elég modult készített már, s nagyon sok közülük különféle díjakat is nyert.

A céljuk az volt, hogy a lehető legjobb minőségű játékot hozzák létre. A fejlesztés már cirka egy éve folyik, s ez volt az egyik legjobban őrzött titok a BioWare-en és az NWN közösségen belül. Nagyon kevés ember tudott róla, s még annál is kevesebb játszott vele. A számtalan újítás között van benne egy új világtérkép rendszer, egy stronghold rendszer (ezzel a klasszikus BG fílinget szerették volna újra életre kelteni).


A modulról
A Darkness over Daggerford (a korábbi prémium modul) egy single player kaland (nincs is benne multi vagy DM támogatás), 8 szintű karakterek számára (bármilyen lehet), a Kardparton található klasszikus D&D háttér, Daggerford városában. (Elkezdhető a játék persze egy lvl1 karakterrel is, de akkor rögtön szintlépéssel kezdődik a dolog, és a karakter kap némi kezdőcuccot is.)
Két elsődleges célunk volt a Darkness over Daggerforddal. Az első, hogy részben újra életre keltsük a BG élményt, hiszen olyan sok rajongó szerette a BG1-et és BG2-t: világ térkép; hatalmas, felfedezésre váró világ; gyönyörű külső helyszínek, megtöltve egyedi küldetésekkel és NPCkkel, és ott a stronghold. A Baldur's Gate iránt érzett szenvedélyem volt az oka annak elsősorban, hogy a BioWare-hez mentem dolgozni, így nagyon fontos volt, hogy egy bizonyos mértékig újra feltámasszuk azt a érzést. Pontosan sikerült azt elérnünk, amit szerettünk volna.
A második célunk az volt, hogy elkészítsük minden idők legnagyobb és legjobb prémium modulját. Eltekintve attól a ténytől, hogy a modulunk már nem lehet prémium modul, azt hiszem, rendkívül sikeresek voltunk ebben a pontban is. Ahogy az egyik béta tesztelőnk megjegyezte 20 óra játékmenet teszt után: "Ez a cucc hatalmas". A befejezéshez szükséges idő a becslések szerint 25-30 óra, s mintegy 200.000 szóból álló párbeszéd van a játékban. A világtérkép 15 területét járhatjátok be, van kb- 30 mellékküldetés... Elég nehéz a cuccost normál modulnak hívni, mivel inkább a kiegészítőkben található kalandok méretével vethető össze! A HotU kiegészítő például 20+ órányi játékot biztosított, s durván 220.000 szóból álló dialógust tartalmazott.
Van néhány új dolog is a modulban:
  • Több, mint 100 új placeable, melyeket direkte a játékhoz készítettünk (vannak köztük falak és talaj-hasadékok (minden területi elem készlethez), mindenféle üvegek, talpas poharak, fedeles fémkupák, korsók, új kapuk, lantok, virágok, bokrok)
  • 3 új lény, köztük a primitív gyíklény, ami a Lizard Marsh területét népesíti be Daggerfordtől nyugatra
  • 5 új zene, melyet David John, a prémium modul zeneszerzője készített el
  • 3 új TNO területi elemkészlet a DLA-tól, ezt kizárólagosan nekik adta át a BioWare (dombok, tengeri sziklák)
  • 1 új lizardfolk belső mini-térületi elem készlet (lizardfolk faluhoz)
  • Egy véletlenszerű összecsapás rendszer, amit beintegráltunk a világtérképbe
  • Annak lehetősége, hogy kialakítsd a saját strongholdodat
  • Egy egyedi "lényszülető" és szintlépő rendszer (ez az ún. Poetic Justice - Költői Igazság nevű rendszer), ezzel biztosítva, hogy a játék bármilyen szinten álló karakter számára kihívást jelentsen
  • Egyedi pihenő rendszer, melyben a karakternek és csatlósainak pihennie kell, hogy mindig csúcsformában legyenek
  • Befolyás rendszer a csatlósok esetében

A modul története egy klasszikus D&D történet, melyben a p&p játékosok igazán otthon érezhetik magukat. A játékosok azonnal az események sűrűjében találják magukat, majd szépen elmerülnek a különféle intrikák és cselszövések hálójában. A spoilert félretéve, íme egy kis ízelítő bevezetésképp:

Waterdeep és Baldur's Gate között fekszik Daggerford nyüzsgő városkája, ahol egyaránt megállnak a Kereskedő Úton haladó kereskedők és kalandozók. Daggerford egy szörnyű tragédiát szenvedett el. Pwyll Greatshout Herceg halott. Vadászat közben ölte meg egy aljas bestia, s a halál körülményei, nos... gyanakvásra adnak okot. Az egész város gyászolja a herceg elhunytát.

Egy Matagar Bugo nevű gazdag kereskedő emelkedett fel a városi tanács tagjai közül, hogy a város új vezetője legyen. Daggerford Bárójának hívatja magát, és azt állítja, hogy "Az Aranykor közeleg!", s arra törekszik, hogy Daggerfordot egy új, gazdag kereskedővárossá tegye, ami akár még Waterdeep riválisa is lehet.

A város környéki földekről fura dolgokról adnak híreket. A Kereskedő Út karavánjait jóval nagyobb gyakorisággal támadják a banditák, és az állatok egyszerűen fényes nappal is eltűnnek. Daggerford milíciája képtelen választ találni ezekre a problémákra, s a felelős személye teljes rejtély marad. Talán Daggerford kilátásai mégsem annyira "bearanyozottak", mint ahogy sokan hiszik, most, hogy a Herceg halott.

Kérdező: Jay Watamaniuk
Forrás: BioWare interjú; NWNVault interjú
LETÖLTÉS




Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.01.24. - A LostDales PW 27-én megnyitja kapuit
2006.01.15. - NWN - Magyarított videók...
2005.11.05. - NWN - A megvalósult álom...
2005.08.05. - NWN - PotSC értékelés a Gamebanshee-ről


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása