Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2006.08.09. - Steve_Sum

Pompolic: Call for heroes Interview és ingame video

2006. augusztus 4. - Jó pár év eltelt mióta a váratlanul megnyílt dimenziókapu lehetővé tette az ellenséges seregek számára a Külső Világokból való átkelést, és világunk elözönlését. A nagyhatalmú démon, Pompolic által vezetett szörnyetegek hulláma mindenkit elsöpört aki az útjukba került. Ennek az alávaló vezetőnek a származása ismeretlen, de egyértelműen természetfeletti képességeket birtokol. Célja ugyancsak nyilvánvaló, átvenni az uralmat az emberek felett, buta alattvalókká tenni őket, és baljóslatú hordáját bővíteni velük. Ezen gonosz cél érdekében különleges szolgákat úgynevezett “Sötét Lelkek”-et (Dark Souls) idézett. Általában más szörnyek légiói őrzik őket, valahogy képesek az áldozataik akaraterejét elszívni, ezáltal rabszolga robotokká változtatva őket mesterük gonosz célja szolgálatában. Habár a túlélő lakosok halálosan rémültek, még mindig van egy végső reményük, miszerint feltűnik majd egy hős, aki elég erős és bátor ahhoz, hogy megmentse őket. Valóban kitűnő harcosra van szükség hogy ezt a hatalmas küldetést végrehajtsa; a sikerhez sok csatára van szükség, hogy megfelelő tapasztalatot és erőt valamint jobb páncélt és fegyvereket szerezzen. Csak ezután lehetséges szembeszállni a Sötét Lelkekkel, és keresztezni félelmetes vezetőjük terveit.

Az alábbi riportot a célból készítették Attila Siladji-val (Szilágyi Attila? ;) - a szerk.), hogy további részleteket tudjanak meg a játékról.

Jonric: Saját szavaiddal, milyen fajta játék lesz a "Pompolic: Call for Heroes", és mely elemei lesznek a legmegkapóbbak?
Ez egy "3rd person" nézetű akciójáték néhány RPG elemmel kiegészítve. Rengeteg akció lesz benne, és emiatt azon játékosok számára, akik szeretik ezt a fajta játékot, elég vonzó lesz. Amellett hogy sorra öli a rosszfiúkat, a játékosoknak el kell fogni a Dark Soul-okat, Pompolic szolgáit. Őket pedig szörnyek örzik. Minden szörny XP-t ér, ami segít fejleszteni a karakter erejét HP-ját, és páncélját.

Jonric: Mi a játék fő célja, és milyen szerkezetű lesz a játékmenet?
A játék egy középkori fantasy világban játszódik. Minden Pompolic eljövetelével kezdődik. Kitör a káosz, és a lakosságnak szüksége van egy hősre aki megmenti őket ettől a rosszindulatú szellemtől. A fő cél, hogy elfogjunk minden “Sötét Lelket”, és a végén szembeszálljunk Pompolic-kal.
A játékot térképekre osztottuk - mármint mi azoknak hívjuk őket. Meglehetősen nagyok, véletlenszerű belépési pontokkal, tehát ahányszor belépsz, minden alkalommal másik helyen jelensz meg. Egy "térképen" belül mint helyszín elérhető vagy közvetlenül, vagy portálokon keresztül. Minden ilyen "térképnek" vagy egy időlimitje, amin belül el kell fogni az összes “Sötét Lelket”.

Jonric: Változatos e térképek környezete, és mennyiben tér el a ti játékvilágotok a többi fantasy-témájú játéktól?
Ahogy mondtam, a világot egy fantasy és egy középkori világ keverékeként tudnám leírni. A játék térképei a sötét kazamatáktól és barlangoktól a misztikus helyeken át kietlen területekig és feldúlt falvakig váltakoznak.
Szemben más játékokkal, ahol a játék egy előre meghatározott helyről kezd, a Pompolic: Call for Heroes-ben, több kezdőpont van, ahonnét a játékos indulhat a térképen.

Jonric: A játékos karakterekkel kapcsolatban, milyen választások állnak majd rendelkezésre, és milyen szintű lesz a testreszabhatóság?
A játékos két különböző karakter közül választhat a Harcos és az Amazon között, mindegyik rendelkezik egyéni fegyverekkel és tárgyakkal. A karaktereket nem lehet testreszabni, előre definiáltak.

Jonric: Hogy fog a karakter fejlesztési rendszer működni, és mekkora differenciálódást tesz lehetővé?
A játékos tapasztalatokat szerez a játék során, melyek segítségére lesznek, hogy fejlessze a karaktert. Mindegyik fejlesztéskor a játékos három alap karakterisztika közül választhat – erő, egészség és vértezet. Így a játékos képes készíteni egy olyan karaktert, amely magasabb sebzést okoz, vagy jobban ellenáll a sérülésnek, vagy nagyobb életerővel rendelkezik.

Jonric: A harcredszer mihez hasonlítható, és lesz e lehetőség egyéb megközelítésre, mint például a lopakodás?
A játék nagyrészt akció. A lopakodás rendszerint nem segít a játékosnak, különösan akkor nem, mikor tucatnyi szörnyeteg veszi körül. :) A harcrendszer rendkívül hasonló a többi third-person akció játékokéhoz.

Jonric: Az ellenfelek nagyobb vagy apróbb csoportokban jönnek? És mihez fognak hasonlítani a ‘boss’ csaták?
18 fajta ellenséggel fogsz szembekerülni a játék során és a végén a “Főnök”. A szörnyek általában csapatban támadnak és a legtöbbjük valamihez kötve jelenik meg (triggered) így soha nem lehetsz biztos benne honnét fognak jönni. A ‘főnökön’ még dolgozunk…

Jonric: Mit szeretnél elmondani a fegyverekről, vértekről és egyéb tárgyakról, valamint Pompolic-beli jelentésükről?
A fegyverek minden akció játékban rendkívül fontosak; a Pompolic sem lesz kivétel. A Harcosok közelharci csatározásokra specializálódtak, és szinte minden fegyverük a közelharci támadásra lesz cask alkalmas. Megszokott középkori fegyverek lesznek, mint fejszék, kardok… és egy felettébb egzotikus a Megsemmisítés Koponyája. A Harcossal ellentétben az Amazon főként távolsági harcra alkalmas fegyverekkel rendelkezik, mint különféle íjak és számszeríjak, és néhány a közelharcra.
A tárgyakat említve, mindegyik karakternek meglesz a saját különleges tárgya, mint a Halál Gyűrűje a Harcosnak, vagy a Sárkány Lehelete az Amazonnak. Ezen kívül elegendő szörny lelkét learatva, a karakter különleges képességek birtokába jut, mint például a Harcosok Dühe a Harcosoknál.

Jonric: Mivel a játszható karakterek között nincs varázshasználó, feltételezhetjük, hogy a mágia nem játszik fontos szerepet?
A két karakter főként középkori típusú fegyvereit fogja használni. Közülük néhányhoz szükségük lesz manára, és másokhoz lőszert kell használni, a típusuktól függően.

Jonric: A játék tartalmazni fog elegendő útba eső küldetést amelyet a karakter teljesíthet?
Egyetlen küldetés van a játékban – elfogni a “Sötét Lelkeket”. Leszámítva azt, hogy megölsz annyi szörnyeteget amennyit csak bírsz. :)

Azt hiszem itt hunyt ki a játék iránti érdeklődésem utolsó szikrája is… akit érdekel a folytatás, nézzen utána az eredeti cikkben… (a szerk.)

Az ingame video pedig letölthető innen.


Forrás: IGN RPGVault
A játék honlapja: Pompolic