Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2006.07.05. - Kwish

NWN2 - Fóruminformációk


Az elmúlt időszakban kissé hanyagoltam a fórum információk szemezgetését, ennek köszönhetően iszonyatos mennyiségű cucc gyűlt össze. Hiába, nincs uborkaszezon. Szemezgetések az NWN2News nyomán... Három kedves kis képecske is az Obsidian oldaláról


INVENTORY & LÁNDZSÁK
Anthony Davis: Minden tárgy csak egyetlen rekeszt (slot) foglal el az inventory-ban. A súly még mindig szerepet játszik, de már nem kell foglalkozni az inventory-tetris-szel. Sokkal több hellyel rendelkeznek a játékosok. A zsákok még mindig hasznosak a cuccok szervezése és a súlycsökkentés miatt (már ha mágikusak).
Patrick K Mills: Minden lándzsa kétkezes (nem lesz egykezes verzió).



DEITY (J.E. Sawyer)
Jónéhány olyan istenség van az FR világában, melynek lehet paladinja. Lényegében bármely olyan isten, ahol lehetnek LG papok, szintén lehetnek paladinok is.
Itt a listám: Arvoreen, Cyrrollalee, Urogalan, Yondalla, Berronar Truesilver, Clangeddian Silverbeard, Gorm Gulthyn, Marthammor Duin, Moradin, Baervan Wildwanderer, Baravar Cloakshadow, Flandal Steelskin, Gaerdal Ironhand, Garl Glittergold, Segojan Earthcaller, Azuth, Chauntea, Deneir, Gwaeron Windstrom, Helm, Hoar, Ilmater, Jergal, Kelemvor, Lathander, Mielikki, Milil, Mystra, Oghma, Red Knight, Savras, Shiallia, Siamoprhe, Sune, Torm, Tyr, Waukeen.
De most komolyan, ha ez a lista nem elég nagy nektek, akkor nem tudom, mit mondhatok még. Van még néhány olyan isten is ebben a listában, melyek természet isteneknek is tekinthetőek, így létrehozhatjátok a saját paladin/cleric/ranger vagy cleric/druid/ranger karaktereteket.
Szóval vannak olyan istenek, melyek lehetővé teszik a LG, NG, CG, LN, TN, sőt, még akár a LE papságot is, de szerintem jóval komolyabb téma a bukott paladinok kérdése. És ehhez a deity szelekciónak meglehetősen kevés köze van.
A jellem rendszer általában véve nem teszi lehetővé, hogy a karakterek ide-oda szédelegjenek a jellem határok mentén. Ha valaki átlép egy jellemhatárt, akkor a jellemmel kapcsolatos pontja az adott kategória középső értékét mutatja, így nem igazán működik majd ez az "ide-oda táncikálás". Meglehetősen keményen kell próbálkozni azzal, hogy valaki megváltoztassa a jellemét, nem történik meg a dolog egy egyszerű "átcsúszással". Ha pl. a tengely gonosz része 0-30 közé esik, mikor az ember átlép 29-ről 31-re, akkor a jellem azonnal felveszi a 15 értéket. Meglehetősen sokat kell dolgozni, ha valaki a pokol bugyraiba akar kerülni...
No persze ha a karaktered LN, de nagyon sok kaotikus húzásod lesz, akkor a jellemed megváltozik, és ki kell választanod egy olyan istenséget, mely megfelel a tanúsított viselkedésednek.
Oké, sikerült összehoznunk a leírásokat és a kis ikonokat is. Ezen a hétvégén megírom a leírásokat, Ian Wall meg beformázza a kis képeket... Az ikonok .tgas formátumúak.



REJTŐZKÖDÉS (George Ziets)
A legtöbb küldetés harcot igényel, de lesz néhány olyan, mely teljesíthető a rejtőzködés igénybevételével. Legalább egy olyan is lesz (de lehet hogy több is), mely sokkal nagyobb jutalmat ad, ha valaki rejtőzködéssel oldja meg, s senki sem öl meg.
A mod-készítők meg tutira készíthetnek rejtőzködés-támogató modulokat, ha azt akarják.




TÁRSAK (George Ziets)
Lehetőségünk lesz a társak esetében a skillek, featek és varázslatok kiválasztására (még azt is meghatározhatod, hogy milyen varázslatot memorizáljanak), csak az osztályuk az, ami előre meghatározott (és presztízs osztályt sem lehet számukra kiválasztani). Szintlépéskor sem lehet nekik eltérő osztály választani, minden társnak meghatározott szintlépés útja van (pl. az egyik NPC mindig harcosként lép szintet). Ugyanakkor legalább egy esetben lehetőséged lesz (párbeszéden keresztül) úgy befolyásolni a társad, hogy egy másik osztályban fejlődjön tovább.
A társak varázslat / feat / skill fejlődése egy bizonyos mértékig minden társ esetében meg lesz határozva. Néhány társad nagyon válogatós lehet a varázslatok és képességek tekintetében, míg sokan közülük egy sokkal általánosabb fejlődést követnek. Ezt legnagyobbrészt a személyiségük fogja meghatározni (pl. néhány varázshasználó egy bizonyos típusú varázslatot kedvel, míg mások kevésbé lesznek hóbortosak).
A társak egy előre meghatározott csomagból választanak varázslatokat (ezeket legtöbbször úgy választottuk ki, hogy illeszkedjenek a személyiségükhöz). Nincs olyan scriptelt AI, mely az adott területettől függően különböző varázslat-készleteket memorizáltatna a társakkal.
Lehetőség lesz a társak közvetlen irányítására (tetszésed szerint átkapcsolhatsz a főkarakter és a társak között).



SKILLEK (George Ziets)
Ejtenék pár szót a skillek használhatóságáról... némelyikük nyilvánvaló módon hasznos, ezeket most kihagyom.
Appraise (értékbecslés): Az NWN1 játékosai biztosan tudják, hogy ez a skill nagyon hasznos volt azoknak, akik a kereskedőkkel üzleteltek. Az Appraise skilled értéke összevetésre kerül a kereskedő ugyanilyen skilljének (és véletlen dobásának) értékével, így határozva meg, hogy kedvező, vagy kedvezőtlen reakciót kapsz-e. A kedvező reakció akár 30%-os diszkontot is jelenthet, míg a kedvezőtlen akár +30% felárat (a pontos értéke az Appraise skilled értékétől függ). Néhány beszélgetés esetén is vizsgáljuk ezt a skillt, s ez extra párbeszéd opciót adhat.
Bluff (blöff), Diplomacy (diplomácia), Intimidate (megfenyegetés): Ha szereted magad kibeszélni a dolgokból, akkor legalább egy ilyen készséget érdemes kiválasztanod. Igazán *sok* lehetőség lesz ezeknek a párbeszéd skilleknek a használatára. A tanácsom: válassz ki egyet, ami illeszkedik a szerepjáték stílusodhoz, és maximalizáld ki az értékét. Nem fogod megbánni.
Spot (észlelés), Listen (fülelés): Ezek segítenek az elrejtőzött lények megtalálásában. Őszintén szólva a Hivatalos Kampányban nincs *olyan* sok rejtőzködő lény, de a modkészítők minden bizonnyal létrehoznak olyan rejtőzködés-barát modulokat, ahol ezek a készségek jóval kritikusabb jelentőségűek lesznek.
Lore (ismeret): Nagyon hasznos a tárgyak beazonosításához (és nagyon sok beazonosításra váró tárgyat fogtok találni). Néha bonusz párbeszéd opciókat is kaptok, ha elég magas a lore skilletek.
Search (keresés): Kritikus a csapdák megkeresése kapcsán (és nagyon sok ilyennel találkozhattok!).
Sleight of Hand (tolvajkéz): Az egyik fejlesztőnk végigrohant a játékon, és különféle NPCknél zsebmetszésre érdemes tárgyakat helyezett el. Szóval ha pontokat költötök erre a skillre, nem bánjátok meg.
Survival (túlélés): A segítségével láthatjátok az ellenségeket a minitérképen. A magasabb skill érték nagyobb távolságot biztosít.



A JÁTÉK HOSSZA
MaverickShane: Ez egy igazán szubjektív dolog. A 32-40 órás játékidő nem igazán tartalmazza a mellékküldetéseket, vagy azt, hogy mindig szépen végignézed az átvezető anyagokat. Ha egy elfogadható ütemben játszod a játékot, és minden, vagy majdnem minden küldetés teljesítesz, akkor könnyen lehet egy 40 órásnál hosszabb játékod. Számíthattok rá, hogy a single player kampány könnyen lehet legalább olyan hosszú (ha nem hosszabb!), mint az NWN1 hivatalos kampánya.
Patrick K Mills: Ha azt a könnyelmű definíciót használod a játékmenet hosszának jellemzésére, hogy beleértve a *többszörös megoldási lehetőségeket*, akkor elég nyugodtan mondom, hogy az NWN2 a végtelenségig játszható.
Van jó és gonosz befejezés, és van románc is.
A hivatalos kampány vonatkozásában meglehetős alullőtt becslés a 35 óra. Lehetsz jó férfi, jó nő, gonosz férfi, gonosz nő, mindegyik másik élményt ad. Ez már 140 óra (és ebbe nincsenek benne azok a küldetések, melyeket bármilyen jellemű, nemű, vagy osztályú karakterek elvégezhetnek).
A játék épp elég hosszú ahhoz, hogy a fejlesztők amiatt panaszkodjanak, hogy túl sokáig tart az elkészítése.

Forrás: NWN2News

(Vissza)




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.07.06. - NWN2 - Kétféle Collector's Edition?
2006.07.07. - NWN2- Fórum-morzsák és képecskék
2006.07.13. - NWN2 - WarCry látogatás #1
2006.07.15. - NWN2 - WarCry látogatás #3
2006.07.19. - NWN2 - CSúszás októberre...

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.07.04. - NWN2 - Júniusi chat
2006.07.03. - NWN2 - Válaszok a fejlesztőktől CU#12
2006.06.30. - NWN2 - Hangstúdiós beszélgetés...
2006.06.20. - NWN2 - Infómorzsalékok
2006.06.17. - NWN2 - Mini-interjuhé az A-Kon-ról...


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása