Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2006.06.08. - Kwish

Hellgate: London - Csevej Bill Roper-rel (CVG)


A ComputerandVideoGames lehozott egy mini-interjuhét Bill Roper-rel. Amolyan kis kedélyes csevej lenne a dolog. Az utolsó kérdést, mely Mr Roper éneklő-hobbijával kapcsolatos kihagytam. A lényeg a lényeg, Mr Roper danolászgat szabad idejében. A többi kérdés azért a játékkal foglalkozott...


CVG: Először is, a Hellgate: London karaktereinek brit akcentusa lesz?
Bill Roper: Néhányuknak igen! De épp úgy mint a valódi Londonban, igazi kulturális sokszínűség jellemzi a játékot. Van néhány brit szinkron hangunk, hogy hitelesebbé tegyük a játék légkörét, de vannak NPCk a világ számos sarkából és kultúrájából. Még néhány jenki is bekerült a levesbe, de túlnyomórészt azért angol lesz a hangzás.

CVG: Hogy alakul a dolog London véletlen-generálással kialakított utcáin? Miért nem a mindenki által várt lineáris megközelítést használtátok?
Bill Roper: Mindig is nagy rajongói és elkötelezettei voltunk a véletlen-generálással létrehozott tartalmaknak - vagy, talán így pontosabb a meghatározás, a dinamikusan generált tartalomnak. Az a hatalmas munka és tervezés, ami egy olyan rendszer létrehozásához kell, mely létrehozza a helyszíneket, majd benépesíti őket a megfelelő ellenségekkel és díjakkal, valamint esetleges eseményekkel, s ezt úgy hajtja végre, hogy az eredmény szórakoztató is legyen és kihívást is jelentsen, meglehetősen minimalizálja a "véletlen" kifejezés használatát. Az eredmény véletlenszerű, de az út, ahogy eljutunk ide, mindennek nevezhető, csak épp annak nem.
Úgy véljük, hogy a véletlen elemek és a dinamikus generálás biztosítja az újrajátszhatóság lehető legnagyobb fokát. Minden esetben, mikor kilépsz a világba, létrehozunk neked egy specifikus instance zónát (vagy a csapatodnak, ha épp a barátaiddal kalandozol), ami más lesz, mint ahol a legutóbb játszottál, még akkor is, ha Londonnak ugyanarról a részéről van szó.

CVG: Melyik a kedvenc szörnyed a Hellgate-ből?
Bill Roper: Azok közül, melyek most vannak a játékban, csak fej-vagy-írással tudnék dönteni a Flesh Eaters és az első főszörnyünk, a Shulgoth között. A Flesh Eaters az első zombi, amivel találkoztok a játékban, és mint mindannyian tudjuk, igen kellemes szórakozás a zombik feltrancsírozása! Elég sok időt eltöltöttünk velük, mert valamiféle tesztalanyként működtek nagyon sok olyan dolog vonatkozásában, amit aztán a karakter modelleknél, animációknál, öltözeteknél és egyebeknél alkalmaztunk. Pillanatnyilag többféle cuccuk is van, különféle módon támadhatnak, és ők voltak az első olyan démonok a játékban, aminek levághatjátok a testrészeit. Nincs ijesztőbb, mintha fejetlen, egykarú zombik támadnak az emberre.
Shulgoth meg az első komolyabb ellenség, akivel szembekerülsz, s lényegében ő mutatja meg a játékosnak, hogy milyen egy olyan ellenfél, ami elágazó ("branching") AI-vel rendelkezik. A különféle helyzetekre különféle támadásokkal reagál, tudatában van saját helyzetének (életerő, energia ésatöbbi), ráadásul hatalmas veszélyes verekedő. Van egy saját kis, ijesztő szobája, ami igazán fantasztikus belépőre ad neki lehetőséget, mikor először találkoztok.

CVG: Mi az a legszórakoztatóbb dolog, amit eddig láttál a játékban?
Bill Roper: Határozottan a multiplayer. A játék kb. ötször olyan szórakoztató, ha csapatokat alapítunk. Mindig is nagy rajongói voltunk a multinak - végül is a Diablo indította meg a Battle.net-et is és hirtelen mindenféle új taktika és stratégia elérhetővé vált. Nagyon sok igazán szórakoztató fegyverünk van (100-nál több alaptípus), varázslatok, szörnyek és területek - de határozottan nagyon megdobja a dolgokat, ha a barátaitokkal játszotok.

CVG: Nagyon sok olyan játéknak adtad a hangod, melynek a fejlesztésében korábban részt vettél - megszólalsz majd a Hellgate-ben is?
Bill Roper: Óh igen, bár nekem is részt kellett vennem egy próbafelvételen, mint minden más szereplőnek. A kedvenc karakterem, akinek kölcsönadom a hangomat egy Bodger nevű Techsmith. Ez a fickó az a típus, akinek ha elég ideje van, képes bármit helyrehozni. Gyakorlatilag zseni abban, hogy kijavítsa a technológiai eszközöket a megfelelő alkatrészek nélkül. Ahogy Bodger mondaná: "Csakis a szerszámokon múlik, hogy valaki jó techsmith legyen. Ha nem mozdul, pedig mozognia kéne, akkor WD-40-et használok. Ha meg mozog, amikor nem kéne, ragasztó-szalagot".

Forrás: CVG - Hellgate: London Interview


(Vissza)



Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.07.01. - Hellgate: London - Mini interjuhé...
2006.07.04. - Hellgate: London - Interjuhé, első rész
2006.07.09. - Hellgate: London - Interjuhé, második rész
2006.07.24. - Hellgate: London - HellgateGuru kérdezz-felelek
2006.09.08. - Hellgate: London - Mini Q&A

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.05.10. - Hellgate: London - Ingame video + cinematic trailer
2006.05.09. - Hellgate: London - Újrázott a Hivatalos Oldal
2006.05.04. - Hellgate: London - Pre-E3 szösszenetek
2006.04.30. - Hellgate: London - E3 cinematic trailer beetetés
2006.04.25. - Hellgate: London - Készül a képregény is...


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása