Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2006.05.31. - Kwish

NWN2 - Atari válasz az NWN támogatás felfüggesztésével kapcsolatos pletykákra...


A FiringSquad felvette a kapcsolatot az Atari PR részlegével, hogy megkapja a hivatalos véleményt a már jól ismert üggyel kapcsolatban, miszerint az Atari úgy rendelkezett a BioWare felé, hogy ne készítsenek több prémium modult az NWN-hez. A hivatalos válasz enyhén szólva kitérő, igazából PR bullshit és alapvetően az NWN2 reklámozásával foglalkozik... Én k.ra nem értem, mit akarnak benne mondani, talán a nagy semmit, és azt, hogy persze, mindenki csináljon modokat, mert az jó.


Atari sajtóanyag
"A NWN2, az Obsidian várva-várt folytatása - melyet olyan elemek jellemeznek, mint a hatalmas single kampány, a ragyogó effektek és vizuális megjelenítés és új játékmenet -, egyre jobban megközelíti a szeptemberi kiadás időpontját. Ugyanakkor, a fejlesztések közül a mod-közösség valószínűleg az új szerkesztőt találja majd a leghatásosabbnak.
Az Obsidian igen sok időt töltött azzal, hogy fejlessze és új funkcionalitásokkal egészítse ki a Neverwinter Nights 2 Eszköztárár, mely a játékkal együtt fog megjelenni. Ráadásul az Obsidian úgy készítette el az NWN2 szerkesztőjét, hogy elég nagy mértékben kompatibilis "visszafelé", s így lehetővé teszi a mod-készítőknek, hogy az NWN-hez készített tartalmak egy jelentős részét átkonvertálják az új NWN2 Eszköztárba.
Az NWN modok döntő mennyiségét a mod-közösség készítette el, és az NWN-el kapcsolatos modulok, konverziók és kiegészítések jelenlegi és jövőbeni támogatása folyamatos lesz.
Az Atari megérti az NWN franchiset évek óta támogató mod-közösség jelentőségét és népszerűségét. Az Atari minden eddiginél jobban elkötelezett a franchise és a folyamatosan növekvő közösség támogatásában, és még mindig lesz jó néhány hír mindenki számára szeptemberig. Célunk, hogy az NWN2 a következő évek az egyik legellenállhatatlanabb RPG-je és a valaha készült leginkább mod-barát játéka legyen."
Forrás: FiringSquad - Atari Responds To Neverwinter Nights Non-Support Rumors


Komment Shane-től az NWN2 fórumon
Oké, megpróbálok választ adni a közösséget leginkább foglalkoztató kérdésekre, hogy mi is történik mostanában. Először is, az Atari nem mondott semmi olyat, hogy nem készíthettek egyedi tartalmakat az NWN1-hez. A közösség továbbra is készíthet egyedi tartalmakat, új modulokat, PWket az NWN1-hez, ameddig csak akar. Ugyanakkor minden termék életében eljön az az idő, mikor abbahagyják az értékesítését és �leveszik a polcról�, általában akkor, mielőtt megjelenik az új verzió. Azoknál a társaságoknál, melyeknél korábban dolgoztam, és előfordult, hogy több verziót adtak ki egy játékhoz mindig elérkezett az a pont, mikor abbahagyták a régi verzió készítését és értékesítését, rendszerint akkor, mikor a közeljövőben várható az új kiadás megjelenítése. Hagyományosan van egy olyan átmeneti periódus, mikor semmit sem gyártanak abban a néhány hónapban, ami a két verzió között telik el.
Az NWN1 rendkívül hosszú életciklussal rendelkezik. De egy bizonyos ponton, mikor már tudod, hogy semmi új dolog nincs a láthatáron, abba kell hagynod a hivatalos tartalmak készítését. Ezek a holtidő-periódusok 5-6 hónapig - ha nem tovább - tartanak. Igencsak méltányos, ha valaki a régi verzióhoz való hivatalos anyagok készítését csak 3,5 hónappal az új kiadás megjelenése előtt hagyja abba. Ez történik mindenféle dologgal kapcsolatban, s nemcsak a videó játékok piacán. Például, ha a kedvenc RPG-dből van valami frissebb verzió, a kiadó elmondja a rajongóknak, hogy közeledik az upgrade és már nem nyomtatnak többet a régi kiadásból. A kiadó nem azt mondja, hogy nem használhatjátok tovább a régi kiadást, vagy hogy már többet nem lesz szórakoztató, csak egyszerűen eljött az az idő, amikor a hivatalos tartalmak megjelenésével biztosított támogatás véget ér.
A lényeg az, hogy egy bizonyos ponton minden játék esetében lezárul a hivatalos tartalmak kiadásának időszaka. Ez épp olyan, mint az első és második kiadású D&D, nagyon jók voltak, de már lement a függöny. Az NWN1 is igazán jól ment! Forradalmi, inspiráló és csodálatos játék volt minden tekintetben. A maga módján épp olyan forradalmi volt, mint amilyen a D&D is a 70-es években, mikor megjelent. De mint ahogy az első kiadású D&D felett is eljárt az idő egy bizonyos ponton, úgy ennek is elérkezett az ideje.
Forrás: Atari Responds




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.06.02. - NWN2 - Még mindig az NWN2 támogatásról...
2006.06.02. - NWN2 - NWVault chat-log, de mégsem az
2006.06.02. - NWN2 - Videó diary #1 a G4mers-től WOW!
2006.06.03. - NWN2 - Fejlesztői napló #1
2006.06.05. - NWN2 - Válaszok a fejlesztőktől CU#11

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.05.30. - NWN2 - Még mindig az NWN1...
2006.05.29. - NWN2 - Gamebanshee előzetes
2006.05.29. - NWN2 - Fák, fák, és fák...
2006.05.29. - NWN2 - Aggodalmak az Atari NWN-t érintő lépései kapcsán...
2006.05.24. - NWN2 - Maximus az Obsidiannal, #3 nap


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása