Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Engine
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Világ
Történet
Witcher
Felszerelés
Fajok
Karakterek
Szörnyek
Pillák

Háttérinfók
Interjuhék
Előzetesek
CommunityQ&A
IGN Blog
Fejlesztői izé
DevDiary

Galéria
Screens
Concepts
Posters
Models
Üdvözlet

2006.05.26. - Kwish

Gamingnext interjuhé minimalizálás

A Gamingnext készített egy interjuhét Michał Madej-el. Azokat a kérdéseket, melyeket miden interjuhé elején feltesznek (fejlesztő cég, általában a játékról ésatöbbi), most inkább kihagyom. Bocs.

Gamingnext: Tudnál arról valamit mondani, hogy a harc miként működik?
MM: A harc a The Witcherben nagyon messze van az esztelen klikkelgetéstől, vagy az olyan felesleges dolgoktól, amiknek nincs hatása az eseményekre. Épp csak a megfelelő mennyiségű taktikai és fejlődési elemet fűztük össze a dinamikus és hatékony akcióval. Néhány konkrétum: a taktikához hozzá tartozik, hogy folyamatosan dönteni kell arról, milyen fegyvert választ az ember (a két rossz hírű fegyver - egy az emberek és egy a szörnyek ellen); ki kell választani a megfelelő harci stílust, s az egészet fel kell turbózni valamilyen mágikus jellel, vagy elixírrel. Az alapszintű harc magába foglalja hogy csapások sorozatait kell végrehajtani, amihez viszont az kell, hogy érezzétek a harc tempóját, és mindig az előző csapás utolsó pillanatában klikkeljetek. Elég egyszerű módszer, de nagyon hatásos, sőt, azt is mondhatjuk, hogy elég addiktív.

Gamingnext: Vannak arra vonatkozó terveitek, hogy a The Witcher ne csak PCn jelenjen meg?
MM: Pillanatnyilag nincsenek ilyen terveink, de ez még mindig nyitott kérdés. Nagyon sok múlik azon, hogy az esetleges kiadónk végül milyen döntést hoz ezzel kapcsolatban.

Gamingnext: Miféle interakciót várhatunk az NCPk szintjén. Érzelmekkel is operálhatunk, vagy csak valamilyen kérdezz/felelek kezelőfelület lesz?
MM: A The Witcher egy érett RPG, melynek a történet adja a fő vezérelvét. Semmi esetre sem akarjuk egyszerűsíteni a hős és a különböző karakterek közti kommunikációt, mert ez az, ami ennek a műfajnak az erősségét jelenti. Biztosíthatunk mindenkit, hogy a párbeszédek teli lesznek érzelmekkel, humorral, és különféle döntési lehetőségekkel. Mivel Sapkowski olyan bőséges tárházát biztosította a fő karaktereknek, akikkel találkozhatunk a játékban, számíthattok arra, hogy utatok teli lesz érdekes eseményekkel, érzelmekkel és kalandokkal! A történettel kapcsolatos különféle döntési lehetőségek mellett a párbeszédekben lesznek a játék működésével kapcsolatos mechanizmusok is, ideértve a megvesztegetés, a leitatás lehetőségét, vagy azt, hogy elbűvöld és megigézd társaidat.

Gamingnext: Van valamilyen tervetek a The Witcher online módon játszható változatára?
MM: Nincsenek ilyen terveink. Arra koncentrálunk, hogy igazán jó egyjátékos játékot hozzunk létre egy egyedi hőssel és egy érdekes történettel.

Gamingnext: Láttunk olyan videókat, ahol a witcher kardokat és varázslatnak tűnő képességeket használ. A varázslat és képesség fejlesztéseket miként kezeli a játék?
MM: Elég szokatlan módját használjuk a karakter meghatározásának, mivel ezt a főhős kivételes képességeihez igazítottuk. A leginkább értelmetlen számok sorozatai helyett, minden készséget és képességet egy ún. fa-rendszerbe szerveztünk, ahol az összes skill megtalálható (mint pl. a gyors csapás, vagy a fejlettebb kitérés ésatöbbi). Összességében kb. 250 skill van a játékban. Az alapjellemzőkhöz (attributes) passzív skillek kapcsolódnak, melyek egyfolytában aktívak, mint pl. az erő (Strength), képesség (Ability), kitartás (Stamina) és az intelligencia (Intelligence). A másik típus az aktív skillek csoportja, melyek megszerzéséhez speciális feladatokat kell teljesíteni. Ezeket 11 ágba csoportosítottuk, melyek a Harci Stílusok (összesen hat) és a Witcher Jelek (öt mágikus erő) között oszlanak meg. Gyakorlatilag a játékban minden tevékenység (pl. az ezüst kard forgatása, vagy a Quen sign használata) a skillek egy teljes ágával rendelkezik - csapások, bonuszok, módosítók, melyeket a játékos azért használ, hogy kialakítsa a hős különleges készségeit.

Gamingnext: Mennyire lesz lényeges az inventory kezelés a játékban?
MM: A felszerelés tekintetében is a witcher különleges tulajdonságaira koncentráltunk. A felszerelés legfontosabb tárgyai így a witcher kardjai, amulettjei és az elixírekkel kapcsolatos tárgyak. A witcherek tudják, hogy miként készítsenek maguknak bájitalokat, és az inventoryhoz kapcsolódó tevékenységek egyik legfontosabbja az lesz, hogy a játékos összeszedje az elixírek alkotóelemeit. A witcher leggyakrabban ezüsttel kivert, könnyű fegyvereket használ és a két kardját: acél pengét az embereknek, és ezüstöt a szörnyek ellen. Bár a karakter lényegében minden fegyvert elég jól tud használni amit csak talál, nem lesz velük olyan hatékony, mint a kardokkal, melyek használatát a szörnyvadászok tökélyre fejlesztették.

Gamingnext: Milyen lesz a mentés rendszere?
MM: Nos, ez egy PC játék, így igazodva a klasszikus stílushoz, bármikor lehetőségetek lesz a mentésre, eltekintve az összecsapásokat, harcokat.

Gamingnext: Van már valami arról, hogy milyen vas kell a játék alá?
MM: Most még nehéz lenne ezt megmondani. Rugalmasak szeretnénk lenni ebben a tekintetben, így a játék elfut majd a középkategóriás gépeken is, de ki szeretnénk használni a legfrissebb technológiákat is.

Gamingnext: A játék aranyra kerülését követően milyen hamar várható egy mod-eszköz kiadása?
MM: Erről még nincs végső döntés, de jónéhány verzióban fontolgatjuk ilyen eszközök kiadását, részletekkel majd később szolgálhatunk.

Forrás: Gamingnext - Q&A: The Witcher


(Vissza)