Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2006.05.12. - Kwish

NWN2 - Nem lesz DM kliens a megjelenéskor!!! #2


Kicsit pezsgésnek indultak a dolgok az NWN2 Hivatalos Fórumán a DM klienssel kapcsolatban napvilágot látott legutóbbi infók miatt. Az Obsidian további kommenteket fűzött az ügyhöz (amolyan gyurmázásos-győzködéses-megértést-kérünk elven). Szóval mégis lesz valami, csak épp nem tudják hogy mi... néhány hetes (?) várakozás következik.


Patrick K Mills - Production Tester
Miután elolvastam (no jó, vetettem egy pillantást) az itt leírtakra, szeretnék rámutatni néhány dologra.
Először is, senkinek sincs szüksége a DM kliensre tesztelési célokra. Mi is ugyanazt a cuccot használjuk, amit majd a dobozba is teszünk. Nem használjuk a DM klienst tesztelésre.
Az, hogy megtartsuk az NWN1 DM kliensét egyszerűen ésszerűtlen lenne és nem volna semmi értelme. Az NWN2 nem ugyanaz a játék, mint az NWN1. Mégha a működésben nem is végeztünk volna el módosításokat, akkor se menne úgy a dolog, hogy egyesítjük a kódokat, összedobjuk a dolgot, és máris kész a varázslat.
Egyikünknek sem tetszik, hogy a DM kliens nem jelenik meg. Nem mondhatok semmit az időre vonatkozóan, mert nem tudok róla semmit.
A jó hír az, hogy egyetlen fejlesztő (vagy tesztelő, vagy bárki más) sem használja a DM klienst tesztelésre, s a DM kliens nagyon sok funkciója elérhető scriptek segítségével a konzolon keresztül.
Azoknak akik szeretik hazugsággal vádolni az Atarit és az Obsidiant az alábbiakat szeretném mondani. Még senkit nem láttam itt, aki hazudott volna a közösségnek. Lehet, hogy voltak olyan dolgok, melyek nem voltak pontosak, vagy később megváltoztak (ki tudja, talán még ez a bejegyzés is tartalmaz olyan infót, ami egy nap majd elavulttá válik). Itt mindenki a legjobb tudása szerint beszél. Volt idő, mikor a lovakban is teljesen biztosak voltunk, s szó sem volt arról, hogy kihagynánk őket. De a játékfejlesztés útja meglehetősen göröngyös, s eljött az az idő, mikor valaki megnézte, hogy mink van és azt mondta: "Nem, nem lesznek lovak, egyszerűen nem működne a dolog".
Szóval ha a fejlesztők mondanak valamit, arról beszélnek, hogy mit szeretnének, mit terveznek, s hogy miként állnak a dolgok épp akkor, amikor beszélnek róla.

Feargus Urquhart - El Presidente
A DM klienssel kapcsolatban szeretnék néhány dolgot elmondani:
1) Az Obsidiannal tudatában vagyunk a DM kliens fontosságának, tudjuk, hogy a PWk futtatásához kapcsolódódik. Azt akarjuk, hogy legyenek PWk az NWN2-höz is, ezért támogatnunk kell a DM klienst.
2) A következő néhány hétben megbeszéljük azt, hogy mit is tudunk kiadni, és mikor lesz már valami véglegesebb ütemtervünk (amiből látszik, hogy mikor fejezzük be a DM klienst).
Elnézést kérek amiatt, hogy ez az információ így került napvilágra, nem így terveztük a dolgot. Azt terveztem, hogy néhány héten belül kiadunk erről valami közleményt, miután már jobban állunk a tervezéssel.

Forrás: NWN2 Forum - IGN e3 videos

J.E. Sawyer - Lead Designer
Csak szeretném megerősíteni, amit Feargus és Patrick leírtak: senki sem szeretné DM nélkül megjelentetni a játékot, de még nem teljes a funkcionalitása. A korábbi funkcionalitások többségét már betettük az új GUI-ba, de néhány dolgot még meg kell írnunk.

Feargus Urquhart - El Presidente
Nem akarom ismételni azt, amit a korábbi topikban írtam, de el akarom mondani, hogy megértjük, hogy szükség van a DM kliensre. Ugyanakkor pillanatnyilag nincsenek arra vonatkozó határozott terveink, hogy milyen DM klienst tudnánk kiadni a megjelenéskor és hogy mit adnánk ki patch formájában.
Hogy világos legyen a dolog (és mivel a dolgokat különböző módon lehet prezentálni), lesz DM kliens az NWN2-höz. Azt akarjuk, hogy minden olyan funkcionalitással rendelkezzen, mint a jelenlegi NWN1. Azért használom az akarjuk kifejezést, mert most itt vagyok az E3-on, este 11 óra van, és nem igazán terveztem azt, hogy ma még erről fogok beszélni.
A következő néhány hétben összerakjuk a DM kliensre vonatkozó terveinket. Mikor ezek meglesznek, mindenkinek elmagyarázzuk a részleteket. De kérlek, ne gondoljátok azt, hogy ez azt jelenti: az egyik verzió az, hogy nem lesz DM kliens - ez egyáltalán nem jelenti azt.
Pillanatnyilag csak ennyit mondhatok a dologról.

J.E. Sawyer - Lead Designer
A teljes programozó csapat nemcsak a grafika és a menü cseréjével foglalkozik. A projectben résztvevő 12-13 programozóból egy volt kinevezve arra, hogy megírja az új renderelőt, egy pedig az új animációs rendszer implementálásáért volt felelős (ideértve a szinkronizált szájmozgást), egy pedig az új .xml-vezérelte kezelőfelület implementálásával foglalkozott.

Forrás: NWN2 Forum - NWN2 Will not ship with DM Client (Part II)
J.E. Sawyer - Lead Designer
Skacok, nagyon sok olyan dolog van, ami miatt örömmel hibáztatnám a kiadót. De ez nincs köztük. Mi (az Obsidian) határozzuk meg a játék általános összetételét, és az a tény, hogy a DM klienst nem adjuk ki, a mi felelősségünk.

Feargus Urquhart - El Presidente
Lesz DM kliens, de ma este nem tudom elmondani, hogy milyen részei (ha lesz ilyen egyáltalán) kerülnek be a dobozba és milyen részei jelennek meg patch formájában.
Mégegyszer, lesz DM kliens az NWN2-höz.
Komolyan nem tudom, hogy lehetne ezt világosabban elmondani.

Forrás: NWN2 Forum - Atari Should Start "Tempering Their Expectations"



Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.05.14. - NWN2 - Infómorzsák a familiárisokról...
2006.05.16. - NWN2 - ALFA PW videó interjuhé átirat
2006.05.16. - NWN2 - Ingame videók, GameTactics videó interjuhé
2006.05.16. - NWN2 - Minimális rendszer speci
2006.05.18. - NWN2 - Hivatalos rendszerkövetelmények + DM kliens

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.05.11. - NWN2 - Nem lesz DM kliens a megjelenéskor!!!
2006.05.10. - NWN2 - Néhány új képecske
2006.05.09. - NWN2 - E3 Cinematics trailer
2006.05.06. - NWN2 - Néhány szó a pre-E3 videókról
2006.05.05. - NWN2 - Képek, 4 új is van...


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása