Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2006.04.08. - Kwish

Titan Quest - Fejlesztői napló #6 a történet mesélésről


A GameSpot-on legutóbb megjelent fejlesztői naplóban Ben Schneider az Iron Lore fejlesztő csapatának tagja arról mesél, hogy milyen játék elemeket is használnak a Titan Quest-ben a történet elmesélésére, a háttér megteremtésére... az elbeszélésre.


Minden az ősi Görögország poros útján kezdődik. Hellászban, ahol hősi kalandok, történelmi figurák, misztikus bestiák, titkos szekták, és veszélyes rejtélyek kavarognak együtt, mind egy ősi korban elveszett csata körül, mely akkor zajlott, mielőtt még az ember megformálódott, mikor istenek harcoltak istenek ellen, a fiatalok az öregek ellen. A világon mindenütt része a mitológiának az öreg istenek története. A háború mindig megoldódik, az első, eredeti erőket legyőzik, megsemmisítik, eltemetik, és a civilizáció új erői, az Olimposz, vagy Egyiptom Királyságának fiatal istenei veszik át az irányítást. Az ajtó bezárul. S a dolgok így is maradnak... Vagy mégsem?

Az Iron Lore-nak volt akkora szerencséje, hogy megszerezte Randall Wallace (a Braveheart-ért, és még sok más egyéb dologért felelős író) segítségét a történet, illetve azoknak a fontosabb karaktereknek a megírásában, akikkel kalandjaid során találkozol. Az ennek eredményeképp megszületett történet az istenek és a titáni lények egymás ellen folytatott harcának meséje az emberiség szemszögéből nézve. A titánok alatt itt nemcsak magukat a Titánokat kell érteni, hanem egyéb különös misztikus bestiákat is, melyek az első korban lezajlott hatalmas háborúban a Titánok oldalán harcoltak, majd elfelejtették őket, s eltűntek az erdők, barlangok mélyén mikor az istenek uralma elkezdődött. Persze, itt van egy kis rejtély is, amit most nem akarok elárulni. Feltételezhetőleg minden Titán eltűnt. De mégis, akkor ki akarná, hogy akár egy is visszatérjen erre a világra? És hogy képesek ezt végrehajtani? Játszanod kell a Titan Quest-tel, ha ezt valóban meg akarod tudni.

Mikor nekiláttunk a Titan Quest világa felépítésének, többet akartunk, mint pusztán egy fő történetet elmesélni. Micsoda lehetőség! Itt van nekünk az ősi Hellász, Egyiptom, Mezopotámia, a civilizáció bölcsője, a Selyemút, melyen a Kínába tartó kereskedelmet bonyolították, s mindezt grafikusaink és tartalomfejlesztőink lenyűgöző szépségben és részletezettséggel hozták létre. El akartuk végezni a saját munkánkat is, hogy életre keltsük ezt a világot. Például, a játék elején rátalálsz majd egy kis görög falura, Tegea-ra. De még mielőtt elérnéd a falut, találsz majd egy embert az útszélen, aki a falusi beteg emberek gyógyszerét viszi, viszont szüksége van a segítségedre, hogy átjusson az utat lezáró szatírokon. Mikor elérsz a faluba, megtudod, hogy az emberek azért betegek, mert a forrásukat - az egyetlen vízlelőhelyet - megmérgezték. Továbbhaladva Megara nagyobb városába kerülsz, ahol az élőhalottak okoznak problémákat, és ha egy kicsit sétálsz a város körül, jó pár olyan emberrel találkozol, aki beszél neked városuk bajáról.


1024 x 768

1024 x 768

1024 x 768
"Ha a fennhatóságunkat nem tisztelik, akkor nincs rend. Ha nincs rend, az emberek pánikba esnek, kitör a káosz, és a szörnyek elfoglalják a várost. Minden összeomlana. Bár rendelkezünk mágiával, ez nem elég ahhoz, hogy megállítsuk a szörnyeket. A hatóság nélkül Memphis elveszett - s ezzel Egyiptom is elveszik!"

Általában véve a mellékküldetésekhez úgy álltunk hozzá a Titan Quest-ben, hogy betöltsék ezt a szerepet. Ott vannak, ha épp foglalkozni akartok velük. Ha igénybe veszitek őket - miközben elvezetnek benneteket a Titan Quest világának távoli és egzotikus helyszíneire - megtöltik a világot és kiegészítik a történetet a parasztok és a főpapok nézőpontján keresztül, s közben aranyat, zsákmányt és tapasztalatot ígérnek.

Nemcsak mellékküldetéseket tettünk a világba. Bőségesen elhelyeztünk benne olyan embereket is, akik csak beszélgetni akarnak - arról, hogy milyen az élet földművelő parasztként, írnokként, vagy arról, hogy a szörnyek miként gyötrik őket szerte a vidéken, vagy hogy milyen kétségeik és félelmeik vannak a jövővel kapcsolatban. A Selyemút tapasztalt kereskedője mesél majd a kereskedelemről, azokról a vidékekről melyeket már meglátogatott, s a nehézségekről, melyekkel szembe kellett néznie. Mindenkinek nagyon sok mondanivalója van, akivel csak szóba állhatsz. Újra és újra beszélhetsz velük, hogy halld magyarázataikat, panaszaikat, vagy hogy megismerj még egy teóriát.

A Titan Quest "beszélgető világának" utolsó elemeiként az ún. történetmondókat említeném. Az ősi időkben - a mozi a rádió és a televízió előtt - a városok és falvak szórakoztatása két dolgot jelentett: zene, vagy a történetek mesélése. Pont egy ilyesfajta bárd volt Homérosz is, az Odüsszeia és az Iliász írója, ezeknek a hatalmas, összetett költeményeknek a szerzője, melyek a háború és a kaland misztikumáról mesélnek. Ezek voltak a nyári görög blockbusterek. A Titan Quest-ben hozzá hasonló történetmondókat találhatsz szinte minden nagyobb városban. Ha rászánod az időd, és leülsz egy kicsit - mielőtt továbbindulnál, hogy kiérdemeld saját helyed a legendák igaz bajnokairól, és nagy hőseiről szóló mesékben és dalokban - meghallgathatod Hermész, Ozirisz, vagy Sun Wukong meséjét,.

Forrás: GameSpot - Titan Quest Designer Diary #6




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.04.19. - Titan Quest - Lényismertető #2
2006.04.20. - Titan Quest - Fejlesztői blog #12, dialógusok
2006.04.24. - Titan Quest - GameSpot hands-on
2006.04.25. - Titan Quest - Eurogamer akármi szemezgetése
2006.04.26. - Titan Quest - Új trailer + író interjuhé

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.04.07. - Titan Quest - Fejlesztői blog #11, pályatervezés
2006.04.05. - Titan Quest - GameBiz interjuhé
2006.03.31. - Titan Quest - Fejlesztői blog #10, fegyverkészítés
2006.03.24. - Titan Quest - Fejlesztői blog #9, világépítés
2006.03.23. - Titan Quest - Lényismertető #1


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása