Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Bolygók
Társak
Krónikák

Karakterek
Kasztok
Prestige-class
Tulajdonságok
Szakértelmek
Képességek
Erőtrükkök
Formák
Táblázatok

Játékmenet
Végigjátszás
Modok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Development Diary
Infómorzsák

2004.05.05. - Kwish

KotOR2 - Gamespot preview (04.05.05)


Megjelent a Gamespoton is egy preview a játékról, ebből is próbáltam szemezgetni egy kicsinyt, újdonság kvázi nincs is benne, csak egy kicsit másképp és máshogy közlik az infókat...


Míg az eredeti fejlesztő BioWare közreműködése a KotOR2-ben szigorúan korlátozott, addig a társaság biztosítja a játék elkészítése során használt technológiát, mivel azt licenszelték a folytatás elkészítéséhez. Jelenleg úgy tűnik, hogy a BioWare részvétele meglehetősen alacsony prioritású, mert szemmel láthatólag az új fejlesztő Obsidian Entertainment (OE) meglehetősen jól elsajátította az engine kezelését.

Az OE csapatát látva nem túlságosan meglepő, hogy a játék meglehetősen gazdag történettel bír, ami egyfajta sötét fordulat jellemez. A történetről túl sokat nem árultak el, de sikerült beszélniük a project vezető írójával, Chris Avellone-nel, és az eddigi információkon túlmenően egy kissé árnyaltabb képet adnak a dolgokról.

.. A Köztársaság nyűglődése oda vezetett, hogy a Külső Gyűrűk világainak önmaguknak kell gondoskodniuk életükről, mivel a Köztársasági erők visszahúzódtak, hogy legalább annyi rendet biztosítsanak, amennyi még megmaradt. Míg ez jó hír, ha a központi világok valamelyikén élsz, meglehetősen sokkoló élmény, ha a külső világok valamelyikének lakosa vagy.

A Sithek maradéka meglehetősen energikusan folytatja háborúját a Jedikkel. Ennek eredményeképp védtelen világokat ragadnak magukhoz, és lassan-lassan meglehetősen nagy, és veszélyes jelenlétre tesznek szert. A játékos szerepe pillanatnyilag még meglehetősen bizonytalan ebben a sötét világban. A játék elején valamiféle talány a karakter – még önmagának is – bizonyos memória problémáknak köszönhetően. Egy amnéziás Jedit játszol, aki – átkozott emlékezetkiesés – meglehetősen fontos szerepet játszik a Sith elleni harcban és a galaxis sorsában. Ennek a szerepnek a pontos meghatározását gyakorlatilag a játék során kell kitalálni. Az önkeresés útja során némiképp arra is fény derül, hogy miért tűnik úgy, a Sithek érdeklődnek irántad. (Ökhöm, izé, nem unalmasak már egy kicsit ezek az önmagukat kereső, amnéziás RPG hősök? Igazán találékony ez a vonulat... )

A játékrendszert csak egy kicsit alakították át az eredeti játékhoz képest, gyakorlatilag az OE csak javítani próbált rajta az eddigi visszajelzések alapján. Számos módosítást végeztek a menükön, a felfedezés, és a karakter interakció esetében próbáltak megmaradni az eredeti játék megoldásainál.

A csapat tekintetében még meglehetősen kevés info látott napvilágot. Lesznek ismerős arcok is, új karakterekkel együtt, akik között egyaránt lesznek ellenségek, és jó barátok. A játék területe épp oly hősi lesz, mint az első kiadásban, hét különböző világot kell majd beutaznod a megbízható Ebon Hawk fedélzetén, amely még egyszer otthonodul szolgál a kalandozások során. A minijátékok is ismét megjelennek..

A harc szintén megmarad az eredeti játék adta lehetőségeknél, habár végeztek néhány fejlesztést az animáció területén, hogy az valamennyire tükrözze a karakter fejlődését. Ez biztosítja, hogy a szintlépéseket követően szemmel is látható legyen a karakter fejlődése. Például a kezdeti küzdelmek során a harci animációk egy szűkebb köréből lehet csak választani, míg néhány szintlépést követően sokkal lenyűgözőbb animációk jönnek, melyek tükrözik, hogy sokkal erősebb harci képességekkel rendelkezel.

A grafikát kissé felpumpálták, és az eredeti engine számos finomításon, fejlesztésen esett át. A TSL a valós idejű mozibetétek, és a computer generálta mozik egy bizonyos egyvelegével meséli el a történetet, ahogy haladsz előre a játékban. A jelenlegi munkafázisban levő verzió is élesebbnek tűnik, stabilabb frissítési ráta mellett fut, eltekintve néhány új grafikai elemtől és néhány igazán ambíciózuan megtervezett területtől. A karakter modellek részletezettsége javult, mint ahogy a játék környezeté is. Az animációs rendszer is átesett egy kis átalakításon, hogy jobban érzékeltethesse a karakter fejlődését. Mint ahogy arra mindenki számított az Xbox és a PCs verzió a folytatás esetében is megőrzi azokat a különbségeket, melyek az első részt jellemezték (és persze a PCs verzió ismét kínál néhány gyönyörű, magas felbontású textúrát).

A látványvilágot egy igazán robusztus audio csomag fejeli meg, mely meglehetősen nagy hang munkát, és új stílusú zenéket is tartalmaz. Bár már az eddig látott verzióban is nagyon jól összeszedett, és egymáshoz illő hanganyaggal találkoztak, azt várják, hogy az első játék által felállított magas szintű elvárásoknak is meg fog felelni a folytatás audio kínálata.

Meglehetősen jól hangzik egyébként, hogy szombatra egy kis folytatást ígérnek, mer'hogy lesz alkalmuk bepillantani a játékba..



Itt a Gamespot cikk ángélusul...


(Vissza)