Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Engine
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Világ
Történet
Witcher
Felszerelés
Fajok
Karakterek
Szörnyek
Pillák

Háttérinfók
Interjuhék
Előzetesek
CommunityQ&A
IGN Blog
Fejlesztői izé
DevDiary

Galéria
Screens
Concepts
Posters
Models
Üdvözlet

2006.03.16. - Kwish

Kérdezz felelek a fejlesztőkkel #2

A The Witcher oldalon megjelent a közösségi/fejlesztői kérdezz-felelek egy újabb darabja. Szerencsére az első esetnél sokkal több kérdéssel foglalkoznak. Témák: végjáték, behatolás (sicc!), moralitás (blőd), utazás, kitérés, loot, harcrendszer, engine. Not bad :-)

arczi: Milyen lesz majd a végjáték? A játékosnak végül (és ugye háromféle befejezést terveztek) meg kell majd küzdenie valamilyen főellenféllel? Vagy valami olyan eredeti és különleges módon fejezhetjük be a játékot, mint pl. a Planescape: Torment befejezése volt?
Michał Madej (vezető fejlesztő): Biztosíthatlak benneteket arról, hogy a játék különleges eseménnyel ér véget. A végsőharc egyedi élmény és jutalom lesz majd. Különleges, teli érzelmekkel, és ami még fontosabb (mint hogy a witcher-ben annak lennie kell), még a legnagyobb győzelem is hagy egy kis keserűséget az emberben. Remélem, hogy a világon mindenkinek tetszeni fog, mert abban biztos vagyok, hogy Lengyelországban már mindenki várja.

Aranthar: A játékos beléphet majd minden épületbe (házakba pl), vagy ezen a téren csak a fogadókra és boltokra korlátozódik a mozgása?
Michał Madej (vezető fejlesztő): Nagyon sok olyan civil épület lesz, melybe beléphettek. Ugyanakkor óvatosnak kell lennetek, mert még valaki rablónak nézhet.

Lord Koniu: A morális döntések ("jó" vagy "gonosz"), nyomot hagynak majd Geralt arcán? (Mint pl. a KotOR-ban.)
Michał Madej (vezető fejlesztő): A witcher világában nincsenek "jó" vagy "gonosz" döntések.És Geralt az Geralt, semmi több. Amire te itt gondolhatsz, hogy rendes állampolgár-e (aki mindig befizeti az adót, és a rendőrséggel nincs semmi problémája), vagy törvényen kívüli. Ennek semmi köze sincs ahhoz, hogy gonosz, vagy jó. Robin Hood törvényen kívüli volt, de mindenki jó embernek tartja. A nottinghami seriff törvénytisztelő ember volt, de mindenki azt mondaná rá, hogy gonosz volt.

Gwynbleidd66: Lehetőségünk lesz majd utazni a nagyobb városokon kívül olyan kisebb falvakba, és olyan helyekre, melyek a könyvekben szerepelnek? Milyen területek lesznek elérhetőek? Csak az Északi Szövetség országait mutatjátok be, vagy pl. Ebbing-et is lehetőségünk lesz felkeresni?
Michał Madej (vezető fejlesztő): Nem szeretnék a válaszommal csalódást okozni, így jó előre levédem magam ;). Igen nagy területet fedezhettek fel a játékban. Mindemellett Sapkowski világa hatalmas, így szinte lehetetlen bemutatni teljes dicsőségében. Így a The Witcher-ben csak egyetlen -bár összefüggő területet - látogathattok meg - Temeria szívét.

Nowy: Képes lesz a játékos eltéríteni a nyílvesszőket? Terveitek szerint miként szeretnétek bemutatni, hogy észre is lehessen venni, hogy eltérítettük a nyílvesszőket?
Michał Madej (vezető fejlesztő): Az eltérítés automatikusan megy végbe, de két feltételt ehhez teljesítenetek kell: szembe kell állni az ellenséggel, és nem végezhettek közben semmilyen más tevékenységet. Geralt szerezhet majd olyan új skilleket is, melyek lehetővé teszik számára, hogy fejlessze ezt a képességét.

Michalun: A szörnyek elejtenek majd olyasféle tárgyakat, mint pl. a kardok, páncélok, aranyat... vagy esetleg valami teljesen más dologra gondoltok, pl. olyan testrészekre, szervekre, melyeket alkotóelemként felhasználhatunk?
Michał Madej (vezető fejlesztő): A szabály egyszerű, a realizmust tűztük ki célul. Ha megöltök például egy farkast, akkor ne számítsatok semmilyen aranyra, vagy mágikus íjra. Ha megöltök egy szörnyet, akkor valami egyedi alkotóelemre számíthattok. Ha megölitek a városőrség egy tagját, akkor felszedhetitek a felszerelését, és az aranyat, amit nála találtok. Ha valami különleges szörnyet öltök meg, akkor valami mást fogtok kapni, minden helyzetben mást.

Griezzlie: A harcrendszer az ellenfeleden végrehajtott klikkelések időzítésére épül. Mi történik, ha a csapat-elleni harci stílust választom ki, és csak néhány szörny ellen küzdök? Melyik szörnyre kell klikkelnem?
Michał Madej (vezető fejlesztő): Ebben az esetben nem számít, hogy melyik ellenfélre klikkelsz, és ue. az eset normál harci stílus esetén is. A kombináció két csapásával megüthetsz egy szörnyet, majd a harmadik csapással már egy másikat.

Averom Demous: Az engine-el kapcsolatban van kérdésem. Láthatjuk majd a saját tükörképünket a vízben, vagy bármely más tárgyon?
Michał Madej (vezető fejlesztő): Nemcsak a víz felszínén láthatjátok majd a tükörképeteket. Olyan fizikai rendszert használunk a játékban, ami lehetővé teszi a játékosok számára, hogy megsemmisítsék a környezetet az Aard jel segítségével, illetve felgyújthassák a tárgyakat az Igni jellel.


Forrás: www.thewitcher.com - Community Q&A #2



Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.04.09. - Kérdezz felelek a fejlesztőkkel #3
2006.04.23. - Kérdezz felelek a fejlesztőkkel #4

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.03.02. - Kérdezz felelek a fejlesztőkkel #1


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása