Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2006.03.10. - Kwish

Mage Knight: Apocalypse - Gamespot szösszenet


A Gamespot-on megjelent egy rövidke áttekintés a játékról, melyet azzal is reklámoznak, hogy először beszélnek a multi lehetségekről. Nos, szerintem ez már máshol is elhangzott. Enjoy...


A Mage Knight Apocalypse a Namco Bandai Games America közeljövőben megjelenő akció-RPGje, és néhány ok miatt elég fontos darabnak tűnik. Először, ez a Namco Bandai Games America első PC játéka. Másodszor, a játék megpróbálja a Mage Knight táblás játékot egy életképes PC franchiseá változtatni. Gyors ütemű, kellemes látványvilággal bíró játék, s nem is olyan régen lehetőséget kaptunk arra, hogy ismét vessünk rá egy pillantást, és első alkalommal részletesebben is hallhattunk a multiplayer részről.

David Georgeson, a Namco Bandai senior producere szerint a Mage Knigt univerzum több vonzerővel is bír, mert "egy hozzáférhető fantasy világ, de nagyon sok egyedi, eltérő furcsaság is található benne". Más szóval, találkozhattok majd elfekkel, törpékkel, orkokkal és más fantasy alaptípusokkal, de ugyanakkor lesz puskapor, gőz-technológia, és egyéb más olyan dolgok is, amivel nem találkozhattok egy fantasy háttérben. A játék ezenkívül hasznát látja a Mage Knight világa gazdag történetének is. Nem annyira a jó és a gonosz közti harcról van szó, hanem több nemzet összecsapásáról, melyek mindegyikének megvan a maga célja.

A játék azzal kezdődik, hogy kiválasztasz egy karaktert (egyet a lehetséges ötből). Van egy szívós törpe, egy kecses elf, egy simulékony vámpír, egy barbár harcosnő, és egy humán/sárkány hibrid. Mindegyiküknek megvan a maga háttértörténete, amely szerepet kap a játékban is. A megjelenésedet állítgathatod (kiválaszthatod a frizurát, a hajszín és az egyéb ilyen jellemzőket), megadhatod a neved, de minden karakternek saját története van, melyet a játék során fedezhetsz fel. Bár a játékot egyedül kezded, a többi karakter csatlakozik hozzád a játék során, s bár csak a saját karakteredet irányíthatod közvetlenül, korlátozott parancsokat adhatsz a csapattagoknak. E koncepció mögött az a szándék áll, hogy ne bonyolítsák túl a játékot, s így a játékosnak nem kell majd aggódnia minden egyes karakter mikromenedzsmentje, vagy a karakterek személyes inventoryjának kezelése miatt.

Természetesen a játék legnagyobb része a harcra összpontosít, s számtalan módon leszámolhatsz ellenfeleidtől attól függően, hogy milyen típusú karakterrel játszol, milyen a játékstílusod, és hogy milyen skillekkel és fegyverekkel szereled fel hősödet. A barbár például tökéletes frontvonalbeli harcos, míg a vámpír inkább egy rejtőzködő felderítő, aki bárki háta mögé odaosonhat. A human/sárkány hibrid nagyhatalmú varázsló, a törpe meg szeret szórakozni a robbanószerekkel és a puskaporral. A skill rendszer elég részletes, s minden karakter három skill ágat fedezhet fel. A három közül egyet teljesen kiismerhetsz (ezzel néhány rendkívül erős készséghez juthatsz hozzá), de úgy is dönthetsz, hogy azonos módon fejleszted mindhárom készség csoportot. Ha ez utóbbi módon jársz el, nem rendelkezel majd csúcsképességekkel, de elég szép számban állnak rendelkezésedre a különféle trükkök. Például, a vámpír hozzáfér a nekro (halál) skill ághoz, mellyel feltámaszthatja a halottakat. De erősítheti a fizikai skill ágat is, mellyel fegyverhasználatát fejlesztheti (pl. kétkezes harc). Végezetül ott vannak neki a vámpírikus skillek, melyek közé tartozik pl. az, hogy elbűvölheti ellenfeleit, hogy segítsék őt a harcban.

Hat különböző területen kell majd megküzdened, körülbelül harminc küldetésen keresztül, melyek legtöbbjét eltérő módon is újra lehet játszani. Láttunk egy templomot a dzsungelben, s az azt ostromló ork hordát. A játék méretarányai lenyűgözőek, mindenféle szörnnyel szembekerülhet az ember, melyek mellett a karaktere eltörpül. Az utolsó ellenfél egy sárkány, ami állítólag olyan nagy, hogy a karakter épp akkora, mint egy lábujja. Olyan nagy, hogy a fejlesztők még mindig azon gondolkoznak, miként is lehetne vele megküzdeni. Az egyjátékos kampány a várakozások szerint 25-30 órányi játékidőt ad, de a játéknak van három nehézségi szintje, melyen dinamikusan kitolhatják a játékidőt, a karaktered erejétől függően.

Kaptunk néhány információt a multiplayerre vonatkozóan is. A Namco Bandai ezúttal a kooperatív multiplayerre fókuszál, ami azt jelenti, hogy a teljes kampány lejátszhatod majd 4 másik emberrel. A játék dinamikusan kiegyensúlyozza magát, s emeli a nehézségi szintet attól függően, hogy hány ember van egy csapatban, illetve hogy milyen képességekkel rendelkeznek. A sima kampány mellett lesznek más játékmódok is, pl. a "last-stand-battle", ahol neked és barátaidnak hihetetlen esélyek mellett kell helytállnotok. A PvP rajongói lehet hogy kiábrándultak lesznek, mert a játékosok nem harcolhatnak egymás ellen, de azt mondták nekünk, hogy ha a játék sikeres lesz, akkor a PvP is bekerülhet valami jövőbeni termékbe. És tekintettel a miniatűr játékok gyűjteményes jellegére, nem kell sok ész hozzá, hogy az ember belássa, nagyszerű lehetőségek vannak az esetleges kiegészítőkhöz.

A Mage Knight nagyon jól néz ki, s karakterek és a szörnyek vonatkozásában láthatunk néhány igazán nagyszerű karakter modellt. A környezet még nem volt teljesen kész, de néha igazán magával ragadta az embert, különösen, ha a kamera közel került a talajhoz, és közel hozta az akciókat. Bőségesen lesznek megsemmisíthető tárgyak is a játékban (láttuk például, ahogy egy fa barikád szétesik), mint ahogy varázslatok és fény effektusok is. A Mage Knight elég jó nyitó darabnak tűnik a Namco Bandai Games számára, s az elmúlt év során nagyon sokat fejlődött. A dolgok jól állnak az ütemtervhez képest is, így várhatólag nyáron megjelenik majd a játék.

Szerző: Jason Ocampo
Forrás: Gamespot - Mage Knight Apocalypse Exclusive Impressions




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.03.12. - Mage Knight: Apocalypse - IGN előzetes
2006.03.25. - Mage Knight: Apocalypse - Fejlesztői napló #2
2006.04.02. - Mage Knight: Apocalypse - Lord Katalkus
2006.06.09. - Mage Knight: Apocalypse - 2006 E3 hivatalos nyúlfarok
2006.07.19. - Mage Knight: Apocalypse - Csevej a multiplayerről

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.03.06. - Mage Knight: Apocalypse - Tal Windstrider
2006.02.28. - Mage Knight: Apocalypse - IGN interjuhé #2
2006.02.23. - Mage Knight: Apocalypse - IGN interjuhé #1
2006.02.19. - Mage Knight: Apocalypse - Chela Huntress
2006.02.07. - Mage Knight: Apocalypse - Képek a FileFront-on


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása