Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2006.01.31. - Kwish

És még mindig a WarCry chat...

A 27-én lezajlott WarCry chat-ről megjelent egy második anyag is, ami jóval hosszabb, mint az előző, bár sokkal inkább locsi-fecsi anyagnak tekinthető. Ezt nem teljesn fordítottam le, csak próbáltam azokat a Q&A-kat kiszemezgetni, melyek "új" infókkal szolgálnak. Itt már főleg Darren Monahan (producer, Obsidian társtulajdonos), és kisebb mértékben Adam Brennecke (programozó) hasította a vizet. (A végére betettem néhány tréfa-répa dolgot)

metallix|rpgplanet-ru: A párbeszédekben lesznek olyan leíró mondatok, mint például a Planescape: Torment-ben? Ha pedig nem, akkor a grafikus motor lehetővé teszi a sokkal összetettebb arckifejezések használatát (a PC és az NPCk tekintetében egyaránt)?
DarrenM: Igen. (Őszintén szólva, itt most nem tudom, mi az igen...)
DarrenM: Lehetőségetek lesz arra, hogy csomópontok alapján (per node basis) állítsátok be az érzelmeket.

Llyranor: Milyen grafikus fejlesztést várhatunk a ládákkal kapcsolatos technológiával kapcsolatban az NWN1-el kapcsolatban?
DarrenM: A legvalóságosabb ládákat várhatjátok, ami csak lehet egy TP RPG-ben!

Pacer776: Apropó, a közeljövőben várható majd valamilyen bejelentés bármely más, további osztállyal kapcsolatban?
DarrenM: A warlock-on kívül? Nem.
FerretB: Bár a jövőben több presztízsosztállyal kapcsolatban is várható információ.

PaTr0N: Lesz egy olyan "mindent-kijelölő" gomb, mint a TAB volt az NWN1-ben?
DarrenM: Igen.

Lanessar: A 2da és tlk fájlokat az NWN1-ben ismerthez képest másképp kezelitek?
DarrenM: Nem.
DarrenM: De lesznek kampány szintű override fájlok.

Rine: Az 1.67 hibajavítások benne lesznek az NWN2-ben?
DarrenM: Benne kellene lenniük. A BioWare megadja majd a kód változásait.

Shadowstrider: Milyen hosszú lehet a tárgyak hivatkozási neve (resref)? Még mindig 16 karakterre korlátozott?
DarrenM: Már most is 32 karakteresek.
DarrenM: Igazából a 255 karakterből álló neveket akartuk támogatni, de hogy megtartsuk táblák (hash tables) kis méretét a 32-t választottuk.

righ: Lesz/lehet eltérés a gyaloglás sebességénél?
DarrenM: Már most is 32 karakteresek.

Lex[WRG]: Korábban azt mondtátok, hogy a karakter import lehetősége nem lesz a játékban. De arra van esély, hogy legalább ezek valami alapvető jellemzőit beimportálhassuk?
DarrenM: Igen, de kell hozzá egy kis manuális beavatkozás.

metallix|rpgplanet-ru: Megpróbáltok beimplementálni néhány különleges támadást, harci manővert (pl. charge, bullrush, grappling)?
DarrenM: Nem igazán tudok erre válaszolni.
DarrenM: Vannak új típusú featek az NWN2-ben. Nem mondhatok róluk többet, de nagyon sirályak.

Rolt2000: Milyen lehetőségek állnak majd rendelkezésünkre, hogy az avatárok egyedinek látszódjanak?
DarrenM: Őrületes színválaszték. :)

Lanessar: Milyen teljesítménynövekedést várhatunk a több száz területtel rendelkező PW-ken?
DarrenM: Nagyszerű kérdés - még nem próbáltuk ki a játékot nagyobb PW háttérrel.

metallix|rpgplanet-ru: Érzésetek szerint valamilyen szinten befolyásolnak, korlátok közé szorítanak benneteket a kiadói elvárások, vagy egyéb gazdasági tényezők?
DarrenM: Őszintén szólva, néha ez a helyzet, de az egész inkább arról szól, hogy miként építed ki a kapcsolatodat a fejlesztés során.

Grimshok: Véleményetek szerint több testreszabható dolgot hoztatok létre, mint azt eredetileg elterveztétek, vagy kevesebbet?
DarrenM: Sokkal többet.
DarrenM: Sokkal, sokkal és sokkal több dolog testreszabható most már.
DarrenM: Lényegében egyébként éppen ez most a probléma, hogy TÚÚÚL sok dolgot lehet már módosítani. A következő néhány hónapban az összes wizardot, meg az egyéb segítő alkalmazásokat betesszük az eszköztárba, hogy elrejtsünk néhány lehetőséget az általános felhasználók elől.
DarrenM: Az általános felhasználók elől.

BryanBlaire: Beszélhettek most a páncélzatokról? Arról hogy több darabból állnak-e majd, mint az NWN-ben, vagy most már lesz teljes páncélzat?
DarrenM: A páncél az NWN2-ben másmilyen lesz, egy csomó darabból áll majd össze.
DarrenM: Lesz például sisak, kesztyű és csizma slot.

righ: A Linux és a Mac teljesen kimarad a szórásból?
DarrenM: Nem teljesen :(
DarrenM: Azt hiszem megoldható a Linux vagy Mac szerver - bár változtatni kell a DirectX-et, s emiatt sokkal több munkába telik ezeken az operációs rendszereken létrehozni a klienseket.

metallix|rpgplanet-ru: Az NWN2 inkább nVidia, vagy inkább ATI alapú?
DarrenM: Egyik sem.
DarrenM: Mindegyik DX shader nyelv.
DarrenM: Mindkét kártyatípussal nagyszerűen fut a játék.

Hicks: Tesztelés közben hány szörny volt úgy egyszerre a képernyőn hogy még mindig játszható volt a játék?
DarrenM: Van egy olyan teszt harci modulunk, ahol 30 fickó harcol egymással.
DarrenM: Úgy tűnik, minden ok.
DarrenM: Az útkereső rendszerünk teljesen más, mint az első játékban.

RogerFachin: A csizmák és a kesztyűk megjelennek a karaktereken? Vagy az egyéb felszerelési tárgyak, mint például a gyűrűk?
AdamB: A kesztyűk és csizmák igen.
AdamB: A gyűrűket nem tudom.

Eleazar: Változott valamiben a kincs és zsákmány rendszer?
DarrenM: Nincs már több inventory Tetris. Ez nekem személy szerint tetszik, de van akinek tetszett a korábbi rendszer.

Syrsuro: De akkor hogyan működik az inventory rendszer?
DarrenM: Sokkal jobban hasonlít az EQ, vagy a WoW rendszerére.

Shadowstrider: Lesznek csuklyák az NWN2-ben?
DarrenM: Igen.



HUMOR HEROLD SZEKCIÓ
metallix|rpgplanet-ru: LESZ TALAJ ERÓZIÓ?
DarrenM: Talaj erózió? Hát persze! Hát nem ez az RPGk standard eleme 1997 óta?

Syrsuro: Hány floppy lemez kell majd az installáláshoz?
DarrenM: 4.106.122 floppyn szállítjuk a progit.

Benjamin: Lesz z-tengely?
AdamB: Jaj, ne! Itt a z-tengelyes kérdés... itt az ideje, hogy szétrobbanjom a fejem.
DarrenM: Zengely!

Rolt2000: Gondoltatok bármilyen módon a női játékosokra?
DarrenM: Eggen, khmm, én gondoltam :)

metallix|rpgplanet-ru: AZ NWN2-BEN SZEREPEL PATRICK STEWARTT?
DarrenM: NEM!

Forrás: WarCry - Post-Chat Log