Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2006.01.28. - Kwish

Mage Knight: Apocalypse - Fejlesztői napló #1


Chris Vren, a Namco Bandai Senior Producer-e megkezdte fejlesztői naplójának közlését az IGN RPGVault oldalán. Az első részben a fejlesztés beindulásáról regél, s röviden bemutatja a játékban csapatot alkotó öt karaktert.


A fantasy világ építése egy jól felépített licensz esetén, s miként is kezdődik a fejlesztés
A Namco Bandai Games America PC részlege tagjainak nagyon sok tapasztalata van a PC játékokkal, fejlesztőként és játékosként egyaránt. Mikor új részlegként a tavalyi évben leültünk megbeszélni, hogy mivel is kellene foglalkoznunk, az első dolog, ami az eszünkbe jutott egy akció-RPG volt. A csapat sok tagja kedves emlékeket fűzött az olyan játékokhoz, mint a Gauntlet, a Diablo, a Dark Alliance és az NWN, így könnyen meghoztuk azt a döntést, hogy készítsünk egy gyors ütemű kalandjátékot RPG elemekkel.

Abban az időben épp folyamatban volt néhány találkánk Jordan Weissman-nal és néhány fickóval a WizKids-től az franchise termékeikkel kapcsolatban, bár ezen játék esetében, leginkább a fantasy licenszükre, a Mage Knight-ra összpontosítottuk figyelmünket. Tökéletes helyszínnek tűnt a játékunk alapjaihoz. Van benne mágia, megtalálhatóak benne a megszokott fantasy fajok, mint például a trollok, törpék, elfek, de ott vannak benne a futurisztikus lézersugarak, a repülő városok és a gőzerővel hajtott robotok is.

A WizKids-es fickók épp keményen dolgoztak azon, hogy befejezzék Omen installációjukat a Mage Knight univerzumhoz, s mindaz, amit megtudtunk erről a dologról, nagyszerűnek tűnt a mi játékunkhoz is: gonosz varázsló, óriási ötfejű sárkány, világvége prófécia, nem is említve az egészet behálózó rejtélyt és politikai hátteret. Tökéletes eszköznek tűnt számunkra ahhoz, hogy elkészítsünk egy epikus akció-RPGt. Elkezdtük összeszedni az ötleteinket a létrehozandó helyszínekről, a legyőzésre váró szörnyekről és a sirály karakter képességekről.

Az első napló bejegyzés néhány, a játékos karakterekkel kapcsolatos korai fejlesztői döntésről fog szólni. A későbbiekben részletesen belemerülünk a különféle osztályok képességeibe, és azon régiók ismertetésébe, ahol kalandoztok majd a Mage Knight: Apocalypse világában.

Az első nagyobb döntések egyike az volt, hogy elhatároztuk, milyen játszható fajokat akarunk a játékunkba. Nagyon sok időt eltöltöttünk azzal, hogy összemértük egyik faj előnyeit a másik fajéval, átnéztük az erőforrásokat és az egyes fajok képességeit, meg azt is, hogy mennyire lenne szórakoztató játszani ezekkel a fajokkal. Végezetül meghoztuk a döntésünket, mely azon alapult, hogy e fajok milyen mértékben térnek el egymástól, milyen mértékben egyensúlyozzák ki egymást csapatként, és hogy miként tudnak együtt küzdeni.

A játék egyik alapkoncepciója, hogy egy harcoló csapatot hozunk létre, nem pedig szimplán egyedi karakter osztályokat. A kiválasztott karaktereknek ki kell egészítenie egymás képességeit, s csapatként jóval erősebbnek kell lenniük bármelyik önmagában álló karakterosztálynál. Tekintettel a multi játékra - ahol bármilyen osztály tagjai bármilyen elv szerint csapatot alkothatnak - igazán eltérő képesség készleteket és testreszabási lehetőségeket alakítottunk ki, így most már nem lesz két egymáshoz hasonló online csapat.

Draconum
1280 x 1024
Stone Boar
1280 x 1024
Steam Mauler
1360 x 768
Draconum
1280 x 1024
Draconum
1280 x 1024

A karakterek
Az első karakterünknek egy nightblade-et választottunk, a Nekropolisz egy szektájából. Kerraii - a Mage Knight regények népszerű karaktere - a nekromancia és a vámpirizmus egy igazán érdekes kombinációja (s ráadásul nagyon dögös is), így úgy gondoltuk, hogy nagyszerű alapja lenne egy karakter-osztálynak. De ahelyett, hogy kiragadtunk volna egy már létező karaktert a regényekből, létrehoztuk Kithana-t, aki nagyon sokat kölcsön vett Kerraii-tól, legalábbis érzéseiben és megjelenésében, de saját történettel, és olyan képességekkel bír, melyet külön e játék kedvéért hoztunk létre.

Azt hiszem, hogy a WizKids-nél, és a Namco Bandai-nál is mindenki egyetértett abban, hogy feltétlen lennie kell egy draconum karakternek, legfőképp talán azért, mert ilyesféle játszható karakter még soha nem fordult elő, így ezt választottuk ki másodjára. A draconum egy nyolc láb magas sárkány-szerű humanoid, nagyszerű küzdőképességekkel, és mágikus erővel. Úgy döntöttünk, hogy a draconum hősünk valamilyen szerzetes-szerű karakter lesz, aki rendelkezik némi alakváltó képességgel, ezenkívül hatásos arzenállal bír a távolsági varázslatok terén. Sarus lett a neve.

A következő döntés egy Lőpor Forradalmárra esett, ez az a csoport, mely - ahelyett hogy mágikus erőkkel érné el célját - zsenialitását a gőz és a puskapor technológiában éli ki. A törpék elég szép egyveleggel rendelkeznek a robotszerű kreatúrák, a lőfegyverek és a robbanószerek terén, így a harmadik karakterünk egy törpe lett, akit Janosnak hívunk.

Megvan három karakter, de még nincs közöttük harcos, így szükségünk volt egy fegyver specialistára, aki kitölti ezt az égető űrt. Az amazon frakciót választottuk a fő harcos karakterünk számára. Ezzel még egy hölgy került a csapatba, s mivel az amazon faj nagyszerű harci trükkökkel rendelkezik, s nagyszerű fegyvereket használhat megszületett Chela is.

Végezetül szükségünk volt egy olyanra is a csapatban, aki képes meggyógyítani, vagy épp feltámasztani a többi csapattagot. A Rivvenheim elfjei nyerték meg ezt a csatát. Így lehetővé vált, hogy még egy távolsági harcos bekerüljön a csapatba, aki képes lemezpáncélt is viselni, de ezenkívül nagyhatalmú varázshasználó is. Őt Tal-nak hívjuk.

Szerző: Chris Wren (Senior Producer, Namco Bandai Games)
Forrás: IGN RPGVault - Mage Knight: Apocalypse Diary #1






Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.02.05. - Mage Knight: Apocalypse - Kithana of Uhlrik, nightblade
2006.02.07. - Mage Knight: Apocalypse - Képek a FileFront-on
2006.02.19. - Mage Knight: Apocalypse - Chela Huntress
2006.02.23. - Mage Knight: Apocalypse - IGN interjuhé #1
2006.02.28. - Mage Knight: Apocalypse - IGN interjuhé #2

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.01.20. - Mage Knight: Apocalypse - Janos Freeborn, a törpe harcos
2005.12.10. - Mage Knight: Apocalypse - Sarus, Draconum varázsló
2005.11.24. - Mage Knight: Apocalypse - Worthplaying előzetes
2005.11.17. - Mage Knight: Apocalypse - 1UP mini-előzetes
2005.11.13. - Mage Knight: Apocalypse - GameZone interjuhé


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása