Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2006.01.18. - Kwish

Áttekintő Gamecloud interjuhé

A Gamecloud is lenyomta Ferret Baudoint egy interjuhé erejéig (szerintem szegény Ferret mással nem is foglalkozik ezekben a napokban, csak nterjuhékat gyárt). Őszintén szólva, nem különösebben érdekes a dolog, elég laza, szokvány kérdésekkel szembesítették a projekt vezető fejlesztését. Talán néhány pontos infó a warlock invokációival kapcsolatban… az az újdonság.

Gamecloud: A BioWare eredeti játéka a legjobb RPGk közé tartozik. Mekkora nyomást jelentett ez rajtatok?
Ferret: Itt az Obsidiannal ezt nemcsak kihívásként kezeljük, hanem lehetőségként is. A BioWare eredeti játéka és a kiegészítői nagyszerű kiindulási alapot adtak arra, hogy még tovább vigyük a folytatást. Teljesen új grafikus motort tettünk a játékba, új grafikát, művészeti elemeket, s egy tartalmas és izgalmas kampányt. A Neverwinter Nights 2 mindenki számára tartogat valamit.

Gamecloud: Az NWN2 továbbfejleszt olyan dolgokat, amiben az NWN1 nem felelt meg az elvárásoknak?
Ferret: Véleményünk szerint az NWN1 kiváló játék volt, s a széleskörben elért sikeres is ezt igazolja. Mint korábban mondtam, nagyon sok dologban próbálunk többletet adni az NWN1-hez és kiegészítőihez képest.

Gamecloud: A játék cselekménye, története hogyan kapcsolódik az eredeti játékhoz?
Ferret: Az NWN2 eseményei az első rész (és kiegészítői) után játszódnak, és egyértelmű, hogy a világ megváltozott az ott történtek kapcsán. Az első rész végén Neverwinter városa súlyos csapást szenvedett az ellenséges erőktől. Neverwinter hőse végül sikerrel járt, de rendkívüli árat fizetett érte. Így Lord Nasher újjáépíti a várost, s ennek számos következménye lesz. Ugyanakkor a mi játékunk története nem igazán kapcsolódik az NWN1 játékokhoz. A Forgotten Realms világa a kalandok és cselszövések állandó színtere, így történetünk egy új mese az ismerős környezetben. De azok a játékosok, akik ismerik az első részt, találkozhatnak majd néhány régi baráttal.

Gamecloud: Az új szörnyek közül melyik a kedvenced?
Ferret: Nagyon tetszik az Umber Hulk. Van egy demónk ezzel az Underdarkból való ellenséggel, s megmutattam néhány embernek. Minél többet nézem ezt a hatalmas zabálógépet, annál jobban kedvelem. Van persze egyéb nagyszerű szörny is - különösen kedvelem az Iron Golemet. Hmm, úgy tűnik, szeretem a nagy szörnyeket, talán be kéne tennünk a játékba Godzillát is. Bombasztikus lenne.

Gamecloud: Miként fejlődik a Neverwinter Nights multiplayer, és moddolási része az eredetihez képest?
Ferret: A multiplayer kezelőfelületet átdolgoztuk, így már nagyon sok olyan jellemzőt láthattok rajta, ami a legtöbb MMO játékban előfordul. A mod-készítők pedig tonnányi új cuccot tehetnek majd a multiplayer moduljaikba az új eszköztár segítségével. A mod-készítők sokkal több beállítási, testreszabási lehetőséggel rendelkeznek a belső és külső helyszínek vonatkozásában. Néhány dolog, ami az NWN1-ben ki volt zárva, most elérthető lesz, de lesznek más szórakoztató dolgok is. Az NWN2 megjelenését követően kezdődnek csak el igazán a kalandok.

Gamecloud: Beszéljünk a játékos karakterről. Milyen alaposztályok lesznek a játékban?
Ferret: A 3.5E szabályrendszer összes alaposztálya megjelenik - barbár, bárd, pap, druida, harcos, szerzetes, paladin, ranger, kalandor. S ezekhez még hozzáadódik egy teljesen új alaposztály - a Warlock -, mely a WotC Complete Arcane kiadványában látható. A warlock nem kántál varázslatokat, helyette nagy erejű megidézéseket, invokációkat használ - s ezeket akkor használja, amikor csak akarja. Rendelkezik az Eldritch blast támadással, mellyel bármelyik ellenfelét megcélozhatja, s vannak olyan invokációk, melyek módosítják a célpontok körét, vagy az Eldritch blast hatását. Nagyon szórakoztató vele játszani.

Gamecloud: Milyen skillek lesznek a játékban?
Ferret: Nagyon sok skill várható az első részből, és persze mi is hozzáadunk néhány újat. Néhány skill ugyanakkor átesett egy kis felülvizsgálaton hogy vonzóbbá tegyék őket, így új okot találhatnak majd a játékosok, hogy miért is érdemes mesteri szintre emelni bizonyos készségeket.

Gamecloud: Hogyan kezelitek a karaktergenerálást?
Ferret: Lényegében nagyon hasonlóan ahhoz, mint az első játékban, meg a régi Infinity Engine játékokban. Több választási lehetőség lesz - a Forgotten Realm játszható fajai közül, és a feat lista is hosszabb lett (annyira, hogy különböző kategóriába csoportosítottuk őket), valamint több presztízs osztályból lehet szemezgetni.

Gamecloud: Szerinted a játékos karakternek milyen olyan érdekes tulajdonságai lehetnek, melyet érdemes megemlíteni?
Ferret: Mivel már elég régóta játszom D&D, úgy vélem, hogy a Warlock nagyon sok képességgel bír. Ezt tartom a legérdekesebbnek - mert olyan új a dolog. Lesz egy teljesen új invokáció készlet, köztük pl. a Brimstone Blast, mely tűzbe borítja az áldozatot (ha az Eldritch blast nem volt elég), vagy ott a Chilling Tentacles, ami egy területen csápokat helyez el, melyek megragadják az ellenfeleket és még hideg sebzést is okoznak. A bárdoknál is lesz néhány érdekes változás - sokkal több daluk és egyéb olyan dolog lesz, ami értékesebbé teszi őket a csapatjátékban. És... nos, nagyon sok dolog lesz. Tonnányi cucc van a játékban.

Gamecloud: Végezetül van még valami,amit szeretnél elmondani a Neverwinter Nights 2-vel kapcsolatban?
Ferret: Ha tetszett az első játék, akkor a Neverwinter Nights 2-t minden gondolkozás nélkül kipróbálhatod. Olyan sok törődést is figyelmet szenteltünk a kampánynak, mintha önálló termék lenne, az eszköztár meg... egyszerűen elragadó, és a létrehozott moddokban nyugodtan játszhatsz barátaiddal, vagy megoszthatod bárkivel az élményt.

Gamecloud: Köszönjük az interjuhét!

Szerző: John "JCall" Callaham
Forrás: GameCloud - Neverwinter Nights 2 Interview

(Vissza)