Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2005.12.14. - Kwish

PC Zone Ferret Baudoin interjuhé

A Computer and Video Games oldal lehozott egy interjuhét Ferret Baudion-nal. Nos, igazából a PC Zone készítette, mindegy. Nem annyira infódöntő, mint inkább emberi a cucc. Jó fejek ezek a fejlesztők.

PC Zone: Szóval milyen kapcsolat is van a BioWare és az Obsidian között? Miért is bízzák a gyerekeiket más társaságra? Kicsit furának tűnik...
Ferret Baudoin: Feltételezem, ha csak egyszerűen új társaságként nézel az Obisidianra, és nem foglalkozol azokkal az emberekkel, akik ott dolgoznak, nos, akkor valóban fura egy dolog. De mindjárt érthetővé válik az egész, ha észreveszed, hogy az Obsidian alapítói, fő munkatársai mindannyian a Black Isle-tól vannak - olyan emberek, akik már évek óta dolgoznak a BioWare-rel. Pontosan nem tudom, hány évről is van szó, de együtt dolgoztak velük a Baldur's Gate-en és még tonnányi egyéb dologban is.

PC Zone: A szerepjáték fejlesztők közössége igazán kicsinek tűnik ebből a szempontból...
Ferret Baudoin: Teljesen igazad van. Nincs túl sok cég, aki szerepjátékokat készítene, szóval legfeljebb két foknyi különbség van azok között, akik ezzel foglalkoznak. (Szerintem itt most arra gondol, hogy mindenki kapcsolatban áll egymással két emberen keresztül... vagy mi :-) )

PC Zone: Mivel foglalkoztál korábban?
Ferret Baudoin: Dolgoztam a KotOR2-n, meg a MechWarrior 4 kiegészítőkön, és két másik projekten a BIS-nél, amiket végül felfüggesztettek - sajnos.

PC Zone: Dolgoztál a Fallout 3-on, az ún. Van Buren projekten?
Ferret Baudoin: Igen, és a Jefferson-on is. (Szerk.: A Jefferson egy be nem jelentett D&D szerepjáték volt, amit nagyon sokan a BG3: The Black Hound játéknak tekintettek.)

PC Zone: Mondanál ezekről valamit?
Ferret Baudoin: Nos, csak nagyon szomorú ez az egész. Nagyon sok szerelem és ötlet volt...

PC Zone: Tudod, a Fallout 2 az egyik kedvenc játékom...
Ferret Baudoin: Ezzel teljesen egyetértek. Tiszta eksztázisba kerültem, mikor bekerültem a Fallout 3 csapatba, és rendkívüli módon elszomorított, hogy soha nem kerül napvilágra.

PC Zone: De most nem is erről kéne beszélni. Szóval, a Neverwinter Nights 2...
Ferret Baudoin: Óh igen!

PC Zone: Mi az, ami miatt leginkább izgatottak lehetünk az NWN2 kapcsán?
Ferret Baudoin: Dióhéjban, a játékban minden megvan, ami az első részben is - de szinte minden tekintetben ennél több is. Az egyik legfontosabb dolog, amire odafigyeltünk (kezdve az Aurora eszköztárral és az Aurora engine-nel), hogy megvan ez az új, Electron névre keresztelt grafikai engine-önk - igazán fantasztikus és már az új generáció képviselője. Eltudtuk kezdeni a történetet már szinte az első nap, ami azt jelenti, hogy lehetőségünk van egy igazán ütős single-player játékot leszállítani (mint ahogy egy fantasztikus eszköztárat és multiplayer játékot is).

PC Zone: Látva a játékot úgy tűnik, hogy nagyon sok lesz a KotOR2-ből a Neverwinter Nights 2-ben - mint például a harmadik személyes látószögű kamera és a dialógusok megjelenítése...
Ferret Baudoin: Az, ami nagyon kellemes volt a KotOR-ban, és az, amit megpróbáltunk felülmúlni az az igazán filmszerű megjelenítés. Úgy állíthatod be a jeleneteket, mint egy filmrendező, és igazán könnyedén közvetítheted az érzelmeket a kameraszög beállításával, és az emberek arcának megmutatásával. Mivel az RPG mindenekelőtt a történetről szól, ez egy igazán nagyszerű eszköz. Megpróbálunk igazán összetett karaktereket kidolgozni - megpróbáljuk árnyalni a történetet, s nem egy teljesen tiszta, fekete-fehér dologgal szeretnénk előállni.

PC Zone: A történet teljesen eredeti, vagy kapcsolódik egy már ismert Forgotten Realms mítoszhoz?
Ferret Baudoin: Tejességgel új. Ugyanakkor nyilvánvaló, hogy mivel a Forgotten Realms világában játszódik, és esetleg már ismeritek a kapcsolódó irodalmat, lesz, mikor azt mondhatjátok: Wow, ismerem ezt a fickót. Ámbár lesz néhány olyan helyszín, ami teljesen új, ezek összhangban vannak a D&D-vel. Feltételeztük, hogy amikor DM-et alakítotok létrehozzátok majd a saját területeiteket.

PC Zone: Az NWN2 eszköztára nagyon ütős. Mit mondanál, mi a fontosabb: hogy a közösség saját RPGket hozzon létre, vagy hogy inkább azzal játsszon, melyet ti hoztatok létre.
Ferret Baudoin: Ez a két dolog kéz a kézben jár, és ez az igazán nagyszerű. A fejlesztés során teljesen ugyanazt az eszközt használtuk (s mindennapi használatról van szó), mint amit a közösség is használ majd. Így ugyanazokat a kiegészítéseket, fejlesztéseket és javításokat szeretnénk, amit a közösség.

PC Zone: A teljes csapat hardcore szerepjátékosokból áll?
Ferret Baudoin: A fejlesztők esetében szinte mindegyikünk már nagyon régóta foglalkozik a D&D-vel. Ami engem illet, olyan 10 éves korom óta játszom, s sohasem hagytam abba, így számomra olyan hétköznapi a dolog, mint lélegezni.

PC Zone: Akkor most elmondhatod a szüleidnek: "Látjátok, nem csak az időmet pocsékoltam..."
Ferret Baudoin: Hát ez tényleg elmondtam jó párszor az édesanyámnak. Azt hiszem, egy kicsit még mindig bosszantja a dolog, de most már azt mondja: "Igazad van. Olyan sokszor elmondtam, hogy menj ki és játssz egy kicsit, de talán mégis jobban szórakoztál itt benn."

Szerző: PC Zone csapat
Forrás: CVG - INTERVIEW: NEVERWINTER NIGHTS 2