|
2005.11.23. - Kwish
Dragon Age - A Hivatalos Fórumról (05.11.22)
|
A hivatalos Dragon Age Forum-on volt egy kis beszélgetés a természet-kapcsolattal rendelkező karakterosztályok Dragon Age megjelenéséről. A témán kicsit túlmutat a dolog, kis ízelítőt kapunk a karakterek általános koncepciójával kapcsolatban is...
|
A vadonról (David Gaider, vezető író)
Felvetés: Kíváncsi lennék, hogy a Dragon Age inkább valamiféle dungeon/város mászkálós játék, vagy fontosak lesznek benne a külső helyszínek is (mint a BG sorozatban).
Mixeltek a helyszínek, de ha rangsorolnom kéne a soktól a kevésig, akkor a következő lenne a sorrend:
Vadon --> városi területek --> földalatti területek / dungeonok
Bár most vitába kerültem más fejlesztőkkel azzal kapcsolatban, hogy vajon a városi, vagy a dungeon területekből van-e több, az tuti biztos, hogy a vadonból van a legtöbb.
Felvetés: Lesznek a természethez köthető osztályok, olyanok, mint a D&D-ben druidák és a kószák?
Hmmmm. Válaszom erre a kérdésre az lenne, hogy nem lesznek olyan osztályok, melyek olyan speciális módon a természethez kötődnek, mint a D&D drudiák és kószák.
Felvetés: Ööö, ez azt jelenti, hogy nem lesznek olyan osztályok sem, melyek más különleges helyzethez, környezethez köthetőek? Például bárdok, ami leginkább talán a városokhoz és a civilizációhoz köthető, vagy kémek, melyek pedig a városokhoz kapcsolódnak?
Hmmm, a "különlegesen kötődő" helyett inkább azt kellett volna mondanom, hogy "kizárólag arra korlátozott". A D&D druidák és (kisebb mértékben a) kószák kétségtelenül nem igazán hasznosak a különleges környezetükön kívül.
De ezzel nem azt mondom, hogy a Dragon Age-ben nem lesznek olyan képességek, melyek bizonyos körülmények között jobban működnek, de a cél az volt, hogy a fejlesztés során egyik osztályt se hozzuk hátrányos helyzetbe.
(...)
Az osztályok hozzáférnek osztály-specifikus, szerep-specifikus és általános célú képességekhez, melyek egy kicsit több lehetőséget adnak a specializációra.
Ha megkérdezik, hogy "lesznek-e olyan osztályok, mint a druida és a ranger", azért mondok nemet, mert véleményem szerint a D&D-ben ez a bizonyos vadon-orientációjú jellemző inkább vadonra-korlátozott osztályt jelentett.
Ha azt kérdezitek, hogy lesznek-e tematikusabb karakterek, akkor azt mondom, hogy igen, azzal a kikötéssel, hogy a karakterosztály biztosította témán belül igen sok lehetőségeket lesz a variációkra.
Felvetés: Talán (a druida és a ranger) korlátozottak az osztály leírásában, de nem funkciójukban. A kószák nem dobják el a második katanájukat abban a pillanatban, hogy belépnek egy faluba, és a drudiák is megidézhetik természet-szövetségesüket a leginkább elvárosiasodott dungeonban is.
A D&D azzal sem korlátozza ezeket az osztályokat, hogy pl. vissza kellene térniük a vadonba, valamiféle feltöltődés érdekében, vagy hogy csökken az erejük, vagy hogy szinteket veszítenek. A varázslataik nem lesznek erősebbek attól, hogy a druidák ligetében használják őket.
Felteszem, igazad van. Az én érzésem mindig az volt, hogy a varázslataik és a képességeik nem olyan hasznosak, mintha a vadonban lennének. Hozzá kell férniük az állatokhoz, a növényekhez, különben nagyon sok képességük már kevésbé hasznos - és bár ez igaz néhány más D&D varázs és képesség esetében is, leginkább ezekre az osztályokra jellemző.
Felvetés: Mennyit kell feláldozni a lehetőségeinkből ahhoz, hogy egy Dragon Age kószát, vagy druidát alakítsunk ki?
Ez attól függ. Minden egyes olyan döntés, mely során a fejlődés egy meghatározott útját választod, valami másnak a feláldozásával jár. A jó karakterfejlesztésre mindig ez a jellemző... Bár nem értem, hogy milyen elveszett lehetőségekre gondolsz.
Felvetés: Ezek a karakterek életképesek lesznek, vagy nagyon nehezen boldogulnának a specializált skillek és képességek miatt a városi és dungeon környezetben?
Bizonyos helyzetekben még ennél is specializáltabb lehet, de nem hiszem, hogy csak azzal megkötöd magad, hogy egy bizonyos koncepció szerint fejleszted a karaktered. Ezt próbáltam már korábban is mondani, hogy minden egyet út életképes lesz (fejlesztői szemszögből), még akkor is, ha a karakterek nem lesznek minden szituációban egyenlők. A kószád, vagy a druidád elképesztően jó lehet a vadonban, és ez nem jelenti azt, hogy feltétlen használhatatlan lenne a városi környezetben.
Forrás: Dragon Age Forum - About Wilderness
Frissebb kapcsolódó cikkek:
2006.02.10. - Dragon Age - Megújult Hivatalos Oldal 2006.02.12. - Dragon Age - A Hivatalos Fórumról (06.02.12) 2006.11.03. - Dragon Age - Infómorzsák és képecske 2006.11.28. - Dragon Age - Jön a GameStar előzetes... 2006.12.09. - Dragon Age - 1UP előzetes szemezgetés
Korábbi kapcsolódó cikkek:
2005.11.22. - Dragon Age - A Hivatalos Fórumról (05.11.21) 2005.11.18. - Dragon Age - A bevezető rész újszerű megközelítése 2005.05.19. - Dragon Age - Mini update 2005.05.18. - Dragon Age - E3 plakát, logó 2005.03.29. - Dragon Age - Nyelvek
Az összes kapcsolódó cikk felsorolása
|
|