Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2005.11.23. - Kwish

Dragon Age - A Hivatalos Fórumról (05.11.22)


A hivatalos Dragon Age Forum-on volt egy kis beszélgetés a természet-kapcsolattal rendelkező karakterosztályok Dragon Age megjelenéséről. A témán kicsit túlmutat a dolog, kis ízelítőt kapunk a karakterek általános koncepciójával kapcsolatban is...


A vadonról (David Gaider, vezető író)
Felvetés: Kíváncsi lennék, hogy a Dragon Age inkább valamiféle dungeon/város mászkálós játék, vagy fontosak lesznek benne a külső helyszínek is (mint a BG sorozatban).
Mixeltek a helyszínek, de ha rangsorolnom kéne a soktól a kevésig, akkor a következő lenne a sorrend:
Vadon --> városi területek --> földalatti területek / dungeonok
Bár most vitába kerültem más fejlesztőkkel azzal kapcsolatban, hogy vajon a városi, vagy a dungeon területekből van-e több, az tuti biztos, hogy a vadonból van a legtöbb.

Felvetés: Lesznek a természethez köthető osztályok, olyanok, mint a D&D-ben druidák és a kószák?
Hmmmm. Válaszom erre a kérdésre az lenne, hogy nem lesznek olyan osztályok, melyek olyan speciális módon a természethez kötődnek, mint a D&D drudiák és kószák.

Felvetés: Ööö, ez azt jelenti, hogy nem lesznek olyan osztályok sem, melyek más különleges helyzethez, környezethez köthetőek? Például bárdok, ami leginkább talán a városokhoz és a civilizációhoz köthető, vagy kémek, melyek pedig a városokhoz kapcsolódnak?
Hmmm, a "különlegesen kötődő" helyett inkább azt kellett volna mondanom, hogy "kizárólag arra korlátozott". A D&D druidák és (kisebb mértékben a) kószák kétségtelenül nem igazán hasznosak a különleges környezetükön kívül.
De ezzel nem azt mondom, hogy a Dragon Age-ben nem lesznek olyan képességek, melyek bizonyos körülmények között jobban működnek, de a cél az volt, hogy a fejlesztés során egyik osztályt se hozzuk hátrányos helyzetbe.
(...)
Az osztályok hozzáférnek osztály-specifikus, szerep-specifikus és általános célú képességekhez, melyek egy kicsit több lehetőséget adnak a specializációra.
Ha megkérdezik, hogy "lesznek-e olyan osztályok, mint a druida és a ranger", azért mondok nemet, mert véleményem szerint a D&D-ben ez a bizonyos vadon-orientációjú jellemző inkább vadonra-korlátozott osztályt jelentett.
Ha azt kérdezitek, hogy lesznek-e tematikusabb karakterek, akkor azt mondom, hogy igen, azzal a kikötéssel, hogy a karakterosztály biztosította témán belül igen sok lehetőségeket lesz a variációkra.

Felvetés: Talán (a druida és a ranger) korlátozottak az osztály leírásában, de nem funkciójukban. A kószák nem dobják el a második katanájukat abban a pillanatban, hogy belépnek egy faluba, és a drudiák is megidézhetik természet-szövetségesüket a leginkább elvárosiasodott dungeonban is.
A D&D azzal sem korlátozza ezeket az osztályokat, hogy pl. vissza kellene térniük a vadonba, valamiféle feltöltődés érdekében, vagy hogy csökken az erejük, vagy hogy szinteket veszítenek. A varázslataik nem lesznek erősebbek attól, hogy a druidák ligetében használják őket.

Felteszem, igazad van. Az én érzésem mindig az volt, hogy a varázslataik és a képességeik nem olyan hasznosak, mintha a vadonban lennének. Hozzá kell férniük az állatokhoz, a növényekhez, különben nagyon sok képességük már kevésbé hasznos - és bár ez igaz néhány más D&D varázs és képesség esetében is, leginkább ezekre az osztályokra jellemző.

Felvetés: Mennyit kell feláldozni a lehetőségeinkből ahhoz, hogy egy Dragon Age kószát, vagy druidát alakítsunk ki?
Ez attól függ. Minden egyes olyan döntés, mely során a fejlődés egy meghatározott útját választod, valami másnak a feláldozásával jár. A jó karakterfejlesztésre mindig ez a jellemző... Bár nem értem, hogy milyen elveszett lehetőségekre gondolsz.

Felvetés: Ezek a karakterek életképesek lesznek, vagy nagyon nehezen boldogulnának a specializált skillek és képességek miatt a városi és dungeon környezetben?
Bizonyos helyzetekben még ennél is specializáltabb lehet, de nem hiszem, hogy csak azzal megkötöd magad, hogy egy bizonyos koncepció szerint fejleszted a karaktered. Ezt próbáltam már korábban is mondani, hogy minden egyet út életképes lesz (fejlesztői szemszögből), még akkor is, ha a karakterek nem lesznek minden szituációban egyenlők. A kószád, vagy a druidád elképesztően jó lehet a vadonban, és ez nem jelenti azt, hogy feltétlen használhatatlan lenne a városi környezetben.

Forrás: Dragon Age Forum - About Wilderness




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.02.10. - Dragon Age - Megújult Hivatalos Oldal
2006.02.12. - Dragon Age - A Hivatalos Fórumról (06.02.12)
2006.11.03. - Dragon Age - Infómorzsák és képecske
2006.11.28. - Dragon Age - Jön a GameStar előzetes...
2006.12.09. - Dragon Age - 1UP előzetes szemezgetés

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2005.11.22. - Dragon Age - A Hivatalos Fórumról (05.11.21)
2005.11.18. - Dragon Age - A bevezető rész újszerű megközelítése
2005.05.19. - Dragon Age - Mini update
2005.05.18. - Dragon Age - E3 plakát, logó
2005.03.29. - Dragon Age - Nyelvek


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása