Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2005.09.10. - Kwish

NWN2 - Hivatalos Fórum szemle


A Hivatalos NWN2 Fórum-on nem találtam Dev postot, csak J.E. Sawyer senior fejlesztő elmélkedéseit az RPG mibenlétéről. Érdekes... főleg, hogy annyira teccik neki a Jade Empire. Hmmm.


Why twitch gamers suck or stop screwing with my CRPGs! (J.E. Sawyer Senior Designer)
A Devil May Cry egy akciójáték. A God of War egy akciójáték. A Ninja Gaiden egy akció játék. Az NWN nem igazán állt közel ahhoz, amit tiszta akciójátéknak hívunk. Egy RPG volt, valós idejű harccal, ami egyetlen karakterre fókuszált. A harci összecsapások nagyobbik része elvonatkoztatott képletek szerint történt, és nem az összecsapások próbái, vagy az időszakos gombnyomkodások eredményeképp.
Az én véleményem szerint nem a játék harcrendszere teszi az RPGt. A Front Mission 4 játéknak csodálatos forduló-alapú harcrendszere van. A karakterei jól kifejlesztett karakterek, nagyon sok minden felfedezhető a történetben, és lehet fejleszteni a karaktert és a felszerelését. Szórakoztató játék, de a játékos nem igazán hozhat olyan döntéseket, melyek jelentősen befolyásolnák a játék karaktereit, vagy a játékvilágot. Ez egy taktikai harci játék nagyon sok karakterfejlesztési lehetőséggel és igazán nagyszerű történettel.
A Pool of Radiance-t az RPGk közé szokták sorolni, de hány igazán értelmes, jelentős döntést kell meghozni a játék során? Az eredeti Bard's Tale-t szintén RPGnek definiálták, de nem igazán tehettél olyan dolgot, ami befolyásolta a világot. Ha az RPG = a statisztikák kezelésével, a forduló-alapú harccal és a nagyszerű történettel, akkor azt mondom, sajnálom, de nagyon sok ilyen játék létezik, amit viszont a legtöbb ember feltehetőleg nem tekintene RPGnek.
Ha nem szereted a valós idejű harcot, vagy nem kedveled az akció játékokhoz hasonló működést, az még rendben van, de szerintem ez nem csökkenti a játék "RPGségét". Csak a saját véleményemet mondom, de nem kedveltem a Jade Empire harcrendszerét. Azt kívántam, bárcsak kevésbé lett volna olya reszponzív, kevésbé lett volna változatos. De RPGként, azt hiszem a Jade Empire drámai módon felülmúlja a Baldur's Gate-et.
Felvetés: Az RPG egy történet, melyben a hallgatóságnak közvetlen szerepe van. Ez olyasmi, mint egy improvizatív színház, ahol a játékos a szereplő. Azt hiszem, ha le kellene szögezni, hogy mi az az egyetlen dolog, amitől az RPG valóban RPG (és nem valamiféle stratégiai, vagy akciójáték), azt mondanám, hogy a párbeszéd az. Úgy értem, ez az egyetlen különbség az RPG és bármely más típusú játék között, hogy az RPG esetében te döntöd el, mit mondjon a karakter.
Én úgy gondolom, hogy a választási lehetőségeknek értelmes hatást kell tenniük. Hadd magyarázzam meg, amit korábban írtam: a választásaidat a közvetítő karakter személyiségének kifejezésével teszed meg. Az AoEII-ben nincs avatár, melyen keresztül szerepet játszhatsz. Közvetlenül irányítod minden egységedet. A Fable-ban viszont nem mondod meg közvetlenül, hogy mit is "mondj" - kiválasztod a személyiség kifejezésének módját (gesztus), és a dolgok az alapján változnak meg, hogy miként hajtod végre.




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2005.09.13. - NWN2 - Hivatalos Fórum szemle
2005.09.14. - NWN2 - Hivatalos Fórum szemle
2005.09.15. - NWN2 - Hivatalos Fórum szemle
2005.09.16. - NWN2 - Hivatalos Fórum szemle
2005.09.18. - NWN2 - Hivatalos Fórum szemle

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2005.09.09. - NWN2 - Hivatalos Fórum szemle
2005.09.08. - NWN2 - Hivatalos Fórum szemle
2005.09.07. - NWN2 - Hivatalos Fórum szemle
2005.09.06. - NWN2 - Hivatalos Fórum szemle
2005.09.01. - NWN2 - Hivatalos Fórum szemle


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása