Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2005.08.20. - Kwish

Dark Messiah - Még több morzsa...


Megjelent két akármi (előzetes? még az sem lehet) a Dark Messiah of Might and Magic-kel kapcsolatban, ezekből próbáltam kiszedegetni az értelmesebb infókat. Nem mintha túl sok lenne a jelenlegi helyzetben...


  • Középkori kinézetű, FP RPG-ről lenne szó, amit az Arkane fejleszt (ismerhető a neve az Arx Fatalis elkövetése miatt). Bár a játék a Might&Magic univerzumban játszódik, sokkal hátborzongatóbb és kegyetlenebb világot tárnak elénk a megszokottnál.
  • A történet szerint egy fiatal tanítványt alakítasz, akit egy dologra képeztek ki egész életében - de hogy mire, azt senki sem magyarázta el neked, viszont minden világossá válik, mikor feltűnik a Sötét Messiás, s az egész világot pokollá akarja változtatni. A megállítására a játékos igénybe veheti a harcot, az eszét, a mágiát, a rejtőzködést, és ezek bármely kombinációját. A fejlesztők szerint a cél az volt, hogy megmutassanak egy szituációt, aztán lehetővé tegyék a játékosok számára, hogy "kifejezhessék magukat", s a saját módjukon oldják meg a problémákat. A játék nagyobbik részében a karakter egyedül vándorol, de néha fel lehet majd venni egy vagy két NPCt, aki segít átgázolni néhány területen.
  • A felfedezés és szintlépés mellett a játék bőségesen kínál akciót is. A kardharc már most is tökéletesnek és véresnek tűnik (olyan kedves jelenetekkel, hogy az ember rálép a legyőzött ork mellére, mikor kihúzza a testből a kardot), s érdekes látványt nyújt, mikor két harcoló fél fegyvere összeakad, s úgy küszködnek egymással. A demóban arra is sor került, hogy a karakter egy különleges mozdulattal széttörte a rá rontó ork pajzsát, nyakon ragadta, a hasába mártotta a kardját, majd a karddal elhajította a testet (a kamera belassul a speciális gyilok-eseményeknél).
  • A kardok és fejszék mellett bőségesen használhatják majd a játékosok a mágiát is, olyan varázslatokkal például, mint a tűzlabda, vagy a fagyasztó varázs (ezt használva egy ellenfélen, az esemény után simán széttörhetjük a delikvenst). A demóban volt egy olyan szituáció is, hogy az ellenfelet egy kötélhídon fagyasztották meg, majd elvágták a híd tartóköteleit, s az áldozat millió darabra tört a mélyben (hmm, és vajon ha vízbe esik, akkor felolvad?). Másik tetszetős megoldás, hogy narancs méretűre kicsinyítették az ellenfelet, majd eltaposták. A harmadik módszerrel felkapta a karakter az ellenfelet és kivágta az ablakon (ezt lehet látni a beszámolóban). A mágia - legalábbis a demó alapján - nagyon erős lesz.
  • A játék (fejlesztői szempontból) legkockázatosabb része az FP nézőpontű közelharc (ezzel már sokan megpróbálkoztak, de meglehetősen kevés sikerrel). Még nem mutatták be, hogy oldják meg a dolgot, de annyi kiderült, hogy lesznek különféle küzdő pózok, és többféle támadási/védekezési forma akár egy, akár két fegyverrel is. Rúgni is lehet majd.
  • Több mint negyven fegyver lesz a játékban, és a szokásos M&M bestiáriumot kínálják felszeletelésre. A világot 12 különböző területre osztották, melyek mindegyik kapcsolatban áll a többivel.
  • A harc vizuális megjelenítése durva. A kard véressé válik, és ha két penge összecsap, röpködnek majd a szikrák. Az ellenfeleket lefegyverezhetjük, és torkon ragadhatjuk...
  • A játék támogatja a high-dynamic-range-lightning-ot, mellyel igazán élethű (foto-realisztikus) környezetet képesek létrehozni. A játék fizikája teljesen kidolgozott, a környezet megsemmisíthető lesz. A Source engine segítségével biztosítani tudják, hogy bőségesen rendelkezésre álljanak az interaktív objektumok a játékban (pl. a tűzlabda varázslattal oszlopokat lehet ledönteni).
  • A játék jóval nyitottabb lesz, mint pl. a meglehetősen lineáris Half-Life 2, s éppen ezért várhatólag kevésbé lesz részletezett a grafikája.
  • A játékot valamikor 2006 nyarán szeretnék megjelentetni (ami akár egy kicsit korainak is tűnhet).

Szerző: Thomas Puha (1UP), Dave 'Fargo' Kosak (Gamespy)
Forrás: 1UP és Gamespy


(Vissza)



Frissebb kapcsolódó cikkek:

2005.08.24. - Dark Messiah - 2005 GC / Jolt első pilla, ActionTrip előzetes
2005.11.17. - Dark Messiah - Új képek a Worthplaying oldalon
2005.11.19. - Dark Messiah - RPGDot előzetes
2005.12.02. - Dark Messiah - Game Revolution előzetes
2006.02.15. - Dark Messiah - Hat kép a Worthplaying-en

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2005.08.17. - Dark Messiah - Infómorzsák


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása