Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Történet
FAQ
Board FAQ

Karakterek
NPCk
Tulajdonságok
Szakértelmek

Játékmenet
Harcrendszer
LWA
Küldetések
Tárgykombók

Háttérinfók
Értékelések
Előzetes
Interjuk
Development Diary
Letöltések
Galéria

2005.07.10. - Kwish

Értékelések a Hivatalos Fórumból 2.

A The Fall fórumát ismét átböngészve észrevettem, hogy bővült a review topik, ezért beírogatom a két legutóbbit, hadd szélesítsem mindenki látókörét ;-) Nem foglalkoztam a rendbeszedéssel, de ne felejtse el senki, ezek fórumba beírt anyagok...
Update: még hozzátettem Hari pár mondatnyi kommentjét is.



Beatrix (2005.07.01-)
29 euróért sikerült beszereznem a játékot, és a doboz szerintem nagyon szép (és még a sorozat szám / CD szám is benne volt, pedig valaki már panaszkodott, hogy nem találta meg benne).

A játék 3 CDs, nem DVDn jelent meg, de ezzel nincs semmi baj, mert a játék nem a CDről fut (bár a másolás védelem miatt benn kell lennie az egyiknek a meghajtóban).

A telepítéssel nem volt semmi problémám, de ahogy elkezdtem a játékot, a képernyő sötét maradt... omg... mijaf@... de aztán örömmel láttam, hogy csak töltögetett a gép, s nagy élvezettel figyeltem az igazán sirály módon animált és szinkronizált bevezetőt.

Ezt követően a főmenüben találtam magam, ahol választhattam néhány arc közül - már most is vannak olyan modok, melyekkel egyéb arcokat is lehet választani (én már találkoztam pl. Mel Gibson-nal a Mad Max-ből) - de először egy simán futó játékot szerettem volna látni, mielőtt moddolni kezdem. A játékos éppen ott kezdi a játékot, ahol a bevezetés befejeződött.

Most meg teljesen odáig vagyok ahogy ezt a játékot nézegetem. Teljesen más grafikus motort vártam, biztos voltam abban ugyanis, hogy minden screent úgy készítettek el, hogy beközelítettek a kamerával, levették a képet és emiatt aztán a karakterek grafikája a játékban igazából kisebb, mint a taktikai képernyőn... de nem volt igazam.

A játék eleje pont olyan volt, mint amikor a Gothic-kal játszottam, hasonló karakter méret, jó irányítás, s nem tapasztaltam semmilyen hibát, vagy fagyást sem.

Belépve az enklávé területére, az őrök fogadtak, s kifaggattak, hogy mit is akarok... ésatöbbi, ésatöbbi, igazi Fallout érzés volt a Gothic grafika köntösében bújva, IMÁDOM! Ahogy folytattam a játékot, az első dolog, amit láttam egy bandita lefejezése volt egy nyaktilóval, hehe... de nem akarok itt spoilerkedni.

A játék csakhamar olyan játékmenetbe váltott át, ami a JA-re jellemző. Egy kis idő múlva felállt a hattagú csapatom, s először is végigkutattam a házakat némi felszerelés reményében (tiszta JA). Abban biztos vagyok, hogy az első küldetés meglehetősen idegesítő dolog, valami kis munkát kell elvégezni, nagyon sokat kell beszélni, beszélni, van itt-ott néhány gyenge ellenfél... de aztán meglepődtem... minden lépésnél volt néhány animáció, és ezzel a módszerrel érdekes volt követni a küldetést.


A harcról...
Alapesetben a játék harca valósidejű, s nem áll meg, hacsak nem mondjátok neki. A space-el bármikor meg lehet állítani, s parancsokat lehet adni a csapatnak (pl. rejtőzzenek el egy láda mögött, dobjanak valakire egy gránátot, ésatöbbi).
De ennél még több lehetőség is van, meg lehet mondani a játéknak, hogy bizonyos esetekben állítsa meg a harcot: például akkor, ha új ellenfelet látnak meg... (ez szerintem nagyon olyan, mint a JA). Akkor is meg lehet állítani, ha valaki meghal, vagy megsebesül, vagy kifogy a lőszer, stb. Ezzel a rendszerrel akár forduló alapú harcot is lehet szimulálni. Jómagam úgy harcoltam, mint a BG-ben... valós idejű harc, szünetekkel, s így tökéletesen jó volt a dolog.

Tonnányi fegyver, ruha és egyéb felszerelés áll rendelkezésünkre... igen, ruha is... minden csapattagot a saját ízlésednek megfelelően öltöztethetsz fel.

Az első napom után túl sokat nem tudok mondani a taktikai részről. Vannak olyan küldetések, ahol tippeket kap az ember, miként oldja meg a feladatot. Volt például egy akasztott bandita az egyik fán, az emberek azt mondták, hogy a portyázók majd megállnak, és meg akarják nézni a társukat, s azt mondták, hogy próbáljam meg aláaknázni a fa környékét...eh, de nem akarok túl sokat mondani a játékról.

Egy dolgot fontos tudni, a Fallout-hoz hasonlóan különböző párbeszéd lehetőségek vannak egy probléma megoldására, ha a meggyőzés, vagy karizma értékek elég magasak (a társak karizmája nem segít, mindig a főhős beszélget). Én direkte sok pontot tettem erre, hogy lássam, milyen lehetőségeim lesznek, s néha igazán vicces volt átverni az NPCket.

Óh, igen, és le lehet (illetve le kell) vadászni az állatokat, meg is lehet őket főzni, s megenni... a hús segít visszanyerni a harc után az egészséget, illetve el is lehet cserélni felszerelésre (vásárolni nem lehet).

(...)

Megszereztem ma az első járművemet, s nem is gondoltam volna, hogy ilyen klafa a vezetés modellezése. Azt hittem, valami point&click mozgás, de közvetlenül lehet irányítani és nagyon jó a vezetés fizikája is (olyan, mintha egy autós játék lenne). Az ütközés számítása azonban egy kicsit idegesítő, előfordulhat az is, hogy még csak egy méterre vagy valamitől, de már neki ütközöl. De hát egy stratégiai RPGben nem is vártam még ilyen mértékű vezetési élményt sem!

Korábban azt olvastam, hogy a járművekkel nem lehet elhagyni a területet, de az Extended Version-ben ez nekem minden baj nélkül sikerült. Átmentem a következő helyszínre, s megint ott volt a teherautóm... Először egyébként csodálkoztam, hogy miért nem tudom irányítani, de aztán kiderült, hogy kell egy olyan karakter, aki tud vezetni (rendelkezik a vezetés készséggel). Korábban valaki azt mondta, hogy a vezetés készség nem számít... hát, ebben a verzióban igenis fontos! Ha jobb a készséged, akkor kevesebb üzemanyagot fogyaszt a kocsi, s más járművekre is megkapod az engedélyt (pl. helikopterre), s nő a maximális sebesség is.

Az utazás nagyon olyan, mint a Fallout-ban, a világtérkép helyszínei között utazhatsz, s utad során összecsapásokba is keveredhetsz. Ha az NPCk beszélnek neked egy új helyről, akkor az megjelenik a térképen. (Azt csak remélni tudom, hogy minden NPCvel lehet üzemanyagot cserélni, mert egyébként elég rövid életű szórakozás lesz a kocsikázás.)

Tárgyak kombinálása a The Fall-ban
Ez a jellemző nagyon hasonló ahhoz, mint ami a JA-ben van. A játékban szinte mindenhol lehet találni látszólag felesleges tárgyakat (drótok, tapaszok, gameboy, rudak, elektromos alkatrészek stb.). Na most képzeljétek el, ezek legnagyobb része fegyver modifikációkhoz, vagy robbanószerekhez használható fel. A robbanószerek egyébként nagyon ritkák a játékban, a kereskedőknél csak nagyon ritkán van és az NPCk rendszerint csak azért adnak, mert a következő küldetésednél szükség lesz rá. De nagyon szórakoztató a használatuk, és lehetséges őket házilag is összeállítani... már ha rájössz, miként is kell.

Csoportok
Láttam a játékban a zombikhoz, mutánsokhoz nagyon hasonló lényeket. Ők az un. Seekers-ek, mutánsszerű emberek, akik elrejtőznek nap közben és csak este jönnek elő, főként az elhagyott házakban és üres falvakban élnek. Az emberek gyűlölik őket. Rendszerint ők azok, akik az éjszakai pihenés során gondot okozhatnak.

Nagyon tetszettek, mikor először találkoztam velük, egy elhagyott faluban lassan sétálgattak az út mellett (mint a zombik). Az az igazán vicces bennük, hogy olyanok, mint az agyatlan emberek, remegnek, összeesnek, sikoltoznak, nagyon ijesztően viselkednek... aztán hirtelen valami fura zajt hallottam, de amit körülnéztem, csak azt láttam, hogy egyikük épp a szemétdombot túrja fel.

Hallottam egy másik fura ember csoportról is, valami sivatagi nép, akik valamilyen okból felvarrják!!! az arcukat. Egy NPC beszélt róluk, s különleges viselkedésükről. Azt hiszem, valamiféle fura vallási csoport tagjai lehetnek.




Enrico (2005.07.04)
Én is közkinccsé teszem a véleményem. Előre bocsátom, hogy grafikai szoftverekkel foglalkozom, ezért utálom azokat a programokat, amik sok hibával dolgoznak, és jobban is meg lehetett volna őket csinálni.

A játék 3 CDs dobozban és egy poszterrel jelent meg, az elsők között szereztem be, nincs DVD.

Az installációs idő rendben van. Igazán utálom a másolásvédelmet, mert minden pillanatban ellenőrzi a CDdet. Még akkor is, ha csak valami beállítást akarsz megváltoztatni. Az első pipa után egy teljes képernyős ablak nyílt meg... és néhány pillanatra sötét maradt. Ez még mindig a másolásvédelem része. A főmenü zenéje nagyon jó.

Megkezdem az első játékomat. Az első dolog, amit észreveszek, a hooosszú töltési idő. Nem jó, valami jobb dolgot vártam a töltés után. Játszottam néhány percet, aztán a játék kifagyott... (a VPU Recover árulta el, hogy valami elromlott). Újraindítottam, majd újrakezdtem... és ugyanaz. Miután átböngésztem a fórumot, megtaláltam a megoldást: régebbi katalizátort kell használni, az 5.4 verzió feletti cuccok nem működnek.

Lebutítottam a drivereket, és most már játszhattam. Amit legközelebb észrevettem, az a ronda talaj textúra volt. Még soha nem láttam ilyen ocsmány textúrákat. Az egyik szűrő segített egy kicsit a dolgon, de nem túl sokat. (Az árnyékok az igazán jó dolgok: csökkentik a teljesítményt, de nem igazán éri meg a dolog.)

Miután kiválasztottam a csapattagokat, és volt egy kis kiképzés a fegyverekkel, rájöttem, hogy az irányítás, de különösen az ütközés érzékelés rossz, megint. Emiatt meglehetősen idegesítő a játékkal játszani, mert ha meg akartok valakit ütni, akkor nem sikerül a dolog.

A környezet tervezése nagyon jó, mindenhol van valami (mint pl. lezuhant repülőgépek). A küldetések is jók. Egyetlen egy idegesítő dolog volt: be kellett robbantanom egy bunkert, hogy bejussak, de senki sem értett a robbanószerekhez. Így néhány térképen vissza kellett rohanni, s felbéreltem valakit, aztán visszarohantam vele a bunkerhez. Berobbantottam a bunkert, majd visszavettem régi jó csapattársamat.

Grafikai teljesítmény: többet vártam. Csak néhány effektet használnak és emiatt a megjelenítés nem olyan jó. A teszt rendszeremen (Athlon XP 3200+, 2GB DDR400, Radeon 9800Pro) kb. 12-15 FPS volt 1280x1024 (TFT) felbontás mellett.

Hang/Zene: A bevezető zeneanyag nagyszerű. A játékban már gyakran ismétlődik a zene. A hangok rendben vannak, bár lehetnének erősebbek.

Töltési idő: no ez az igazán rossz. RAID-om van, 2 GB RAM-mal. De a töltési idő még mindig minden várakozást alulmúl.

Tárgyak változékonysága: Abból amit láttam, azt mondanám, hogy nagyon sok tárgyat tettek a játékba.

Karakter generálás és skillek: Hmm, a szabályrendszer házi gyártmánynak tűnik. Valahol a könnyű (Gothic) és a komplex (Fallout) között próbál megállapodni. Néhány készség teljességgel használhatatlan, mint pl. a vezetés.

Összefoglalás: Ha nem foglalkoztok a technikai problémákkal, akkor ez egy nagyon jó játék. Szórakoztató vele játszani, főleg ha már elsajátítottad a kezelését. 10 pontból olyan 8,5 adnék neki.

Megjegyzés: A közeljövőben várható egy új beta patch (1.9beta), ami lehetővé teszi az arckifejezéseket és néhány hibát is kijavít. Ez a játék egyre jobb és jobb lesz.


Hari (2005.07.10)
...Próbálgatom a játékot, sajnos csak az 1.05 verziót, az eddigi véleményem vegyes. Az ötlet jó, a feladatok jópofák és nem is teljesen egysíkuak. A párbeszéd opciók viszont a tapasztalataim szerint többnyire indifferensek, a gépigény pedig brutális. Az oldalon szereplő ajánlott konfigom van (C1.8, 512 MB RAM, Radeon 9000Pro 128MB kártya), ezen a képminőséget 800x600-ban minimálra vettem vissza, hogy ne diavetítés jellege legyen a játéknak. A betöltés, mentés kilépés pedig egy örökkévalóság, néha 3-4 percet is igénybe vesz.


Forrás: Tell us your opinion of the Exteded version of The Fall + Hari kommentje


(Vissza)