Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Engine
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Világ
Történet
Witcher
Felszerelés
Fajok
Karakterek
Szörnyek
Pillák

Háttérinfók
Interjuhék
Előzetesek
CommunityQ&A
IGN Blog
Fejlesztői izé
DevDiary

Galéria
Screens
Concepts
Posters
Models
Üdvözlet

2005.05.31. - Kwish

2005 E3: IGN RPGVault, ismétlés a tudás anyja

Bármily meglepő, de még egy IGN sarj nyomatott egy kis infót a játékról, nevezetesen az IGN RPGVault... feltehetőleg azért, mert befutóként ott volt az E3 legjobb RPG-i között a játék (no persze az Oblivion-t nem tudta lenyomni...)

A The Witcher a CD Projekt játéka, amely a dark fantasy szerző, Andrzej Sapkowski munkáin alapul. Néhány héttel ezelőtt megtörtént a játék második debütálása is Los Angelesben, bár a The Witcher-t nem az E3 kiállításon mutatták be, mivel a fejlesztő cég egy közeli helyszínre hívta meg az érdeklődőket.

A játék mögött igencsak ambiciózus elképzelés áll: kombinálni az akció központú játékot egy emlékezetes karakterrel, míg a magával ragadó történetet erős vizuális világgal támogatják meg és mindezt egy igencsak nagy játékélményt biztosító single-player RPG keretein hozzák létre. Mivel nem ígérnek korábbi megjelenést a jövő év közepénél, meglehetősen nehéz megítélni, hogy mennyire sikeres a társaság célkitűzéseiben. Az azonban biztos, hogy van jó néhány lelkesítő és biztató jel. Példának okáért nyilvánvalóvá tették számomra, hogy a The Witcher-t addig nem adják ki, amíg el nem készül. A fejlesztő CD Projekt az egyik legnagyobb lengyel szoftver disztribútorhoz kapcsolódik, így ehhez az ígéretükhöz biztosan tartják magukat.

A főhős Geralt, egy kiváló szörnyvadász. A játék címe lényegében a foglalkozására utal. Ő a leghíresebb képviselője hátborzongató mesterségének, azoknak a kardmestereknek, kiket még gyermekkorukban választanak ki, majd a rendkívül megterhelő kiképzés és a különféle, mágikus mutációk sorozatának eredményeképp páratlan pengeművészekké és mágia használóvá képeznek. Ugyanakkor Geralt sem sebezhetetlen. Az ökölharcban például épp olyan esélyekkel marad talpon, mint bármely átlagember. A játék kezdetekor ráadásul elég nyilvánvaló lesz halandósága, mert nagyon gyenge és nem sok mindenre emlékszik (köztük arra sem, hogy miként került ebbe a helyzetbe).

A játék során két főbb eseményszál körül formálódik a cselekmény. A globális események közé tartoznak: egy ősi prófécia, politikai nézetek összeütközése, egy riasztó pestis és különféle vérengző szörnyek példa nélküli számban való megjelenése. Mindezek mellett (illetve ezekhez valamelyest kapcsolódva) ott a főkarakter személyes küzdelme, nemcsak azért, hogy visszanyerje emlékeit, hanem azért is, hogy kiderítse, mi okozta személyes nyomorúságát. A játékos saját döntéseitől függően juthat el a háromféle befejezés valamelyikéhez (s mire valaki idáig elér, feltehetőleg végig szórakozott olyan 30-40 óra játékidőt).

A grafikát illetően bizonyára sokan úgy gondoljátok, hogy a BioWare Aurora engine-je egy kissé idejétmúlt megjelenést ad a játéknak. Mint ahogy azt a korábban publikált sreenshotok is tanúsítják, semmi sem áll távolabb az igazságtól, mint egy ilyen feltételezés. A CD Projekt fejlesztői újraírták az egész renderelést, hogy felhasználhassák a legújabb technológiákat is (pixel shader, light maps, glows, flares, Direct X9 effektek támogatása). Túlléptek a tile-rendszerű világalkotáson is, s helyette kézzel létrehozott környezetet alakítottak ki, valamint használják a Karma fizikát is. A végeredmény igazán szemkápráztató...

Mivel nem próbálhattuk ki a játékot, nem igazán nyilatkozhatunk arról, milyen könnyű is vele játszani. Ugyanakkor azt bizton állíthatjuk, hogy az akciók legtöbbjében a point-and-click módszer váltakozik. A karakterrendszer elég egyszerű, így könnyen meg lehet érteni, viszont épp elég mély és kidolgozott ahhoz, hogy értelmes, lényeges különbséget eredményezzen a karakterek között. Az alaptulajdonságok az erő, a gyorsaság, a kitartás és az intelligencia. Ahogy szintet lépsz, számos passzív és aktív készséget fejleszthetsz, vagy akár újakat is szerezhetsz.

A The Witcher valamiféle előgyártási fázisban volt, mikor 12 hónappal ezelőtt először láttam. Elég tisztán látszik, hogy a CD Projekt azóta igen nagy utat tett meg. Mint korábban már írtam, a céljuk az, hogy létrehozzanak egy kivételes, sokoldalú játékot, amely több szempontból is kiemelkedő. Már most kíváncsi vagyok a következő évi bemutatóra, s ha a fejlesztések addig is hasonló ütemben haladnak, talán a 2006 bemutató egyik fénypontja is lehet a játék. (Nono, azért a Dragon Age, NWN2, Fallout3 nagyágyúk mellett ezt nehéz lesz...)

Szerző: -- Richard Aihoshi - 'Jonric'
Forrás: IGN RPGVault


(Vissza)