Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Engine
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Világ
Történet
Witcher
Felszerelés
Fajok
Karakterek
Szörnyek
Pillák

Háttérinfók
Interjuhék
Előzetesek
CommunityQ&A
IGN Blog
Fejlesztői izé
DevDiary

Galéria
Screens
Concepts
Posters
Models
Üdvözlet

2005.05.25. - Kwish

2005 E3: Még egy kis cucc (Gamespot, ReviewOutpost)

Nos, úgy látszik, hogy a The Witcher E3 értékelésével kapcsolatban lassan megjelennek az utolsó áttekintések is. Mivel már nagyon ismétlődnek az infók, a legutóbb lejött két anyagból (egyik a Gamespot, másik a ReviewOutpost anyaga) csak szemelvényeket közlök...

Gamespot szemezgetés
(2005.05.24) A Geralt alakjához egy érdekes kiegészítés az eddigiekhez (magányos farkas, zsoldos, számkivetett) képest, hogy híres szerető is, s emiatt aztán általában bajba kerül a túlságosan is szerelmes, vagy éppen nagy hatalommal bíró asszonyok miatt. Ezek a tulajdonságok azt is jelentik, hogy a karakterek nagyon erősen reagálnak majd Geralt jelenlétére, a gyűlölettől kezdve az irigységen át a gyanakvásig bezárólag.

A játék összefonódó cselekménye, a több mint 2.000 oldal párbeszéd és szép számban biztosított másodlagos küldetés a játékidőt akár 50 órára is feltornászhatja.

A CD Projekt a játékkal újra szeretné definiálni az RPG stílust, így bár a játék látszólag olyan, mint a klasszikus akció RPG, igazából annál jóval mélyebb dologról van szó. Például a harcrendszer sem követi a klasszikus receptet, ahol egyszerűen csak rá kell klikkelni az ellenfélre, aztán hátradőlve várni, míg a karakterek csépelik egymást, hanem jóval nagyon is akció-központú, ahol a játékos irányítja a kardcsapásokat azzal, hogy klikkelget az egérrel.

A harc persze jóval több az egyszerű klikkelgetésnél. Minden witcher két kardot visel, egy ezüst fegyvert a szörnyek, és egy acél pengét az emberi ellenfelek ellen. Minden egyes kardhoz háromféle küzdelmi stílus kapcsolható, melyek közül a helyzetnek megfelelően lehet választani. A skill rendszer egyszerre függőeleges és vízszintes kiterjedésű, ami azt jelenti, hogy javíthatod a képességeidet egy adott szinten (így még több erővel bírsz majd), vagy a szinteken keresztül fejlesztheted magad. Például, ha rendelkezel a 3. szintű képességgel az acél kardos küzdelemben, akkor feljebb léphetsz a negyedik szintre, vagy pedig, tovább fejlesztheted a 3. szintű küzdelmet, amivel fejleszted pl. a kritikus csapásodat. Ez a készség rendszer nemcsak a harc esetében áll fel, hanem ez működik az alaptulajdonságok esetében is (intelligencia, fürgeség, és állóképesség).

A boszorkányvadászok korlátozott számú varázslat-szerű képességgel is rendelkeznek (ezek az ún.- sign-ok), mint például a tűzlabda, vagy a mágikus pajzsok. Az alkímiához is konyítanak valamelyest, s különféle elixíreket készíthetnek, melyek szinte mágikus képességekkel ruházhatják fel őket. Ugyanakkor ezek a bájitalok mérgezőek, így nem lehet belőlük korlátlan mennyiséget fogyasztani.

Szerző: Jason Ocampo
Forrás: Gamespot


ReviewOutpost szemezgetés
(2005.05.24) Geralt amolyan kultikus figura a játék alapjául szolgáló Sapkowski regényekben... ő a leghíresebb az összes witcher közül, képességei rendkívüliek, DE a játék elején eszméletlenül találnak rá, gyenge és elesett, s nincsenek emlékei. (Itt nem bírok elfojtani egy szarkasztikus megjegyzést, miszerint úgy látszik, nemcsak az Aurora Engine-t vették át a BioWare-től... )

A játék amolyan H&S RPG-nek tűnik, de egy kicsit nagyobb az interaktivitás. A harcok során különböző harci állásokból lehet választani. Hogy melyik a legmegfelelőbb, az az adott szituációtól függ, így a harcoknak van némi stratégiai beütése is. Ezeken a harci állásokon alapul az is, hogy miféle kombó mozgásokat tudsz felépíteni menet közben (ennek lehetőségét a kurzor megjelenítése jelzi).

A három lehetséges végkifejletet nem egy vagy két komolyabb döntés határozza meg. Nagyon sok olyan kis mikro-döntés lesz, amely kisebb mértékben befolyásolja a történetet. Volt például egy olyan jelenet, ahol a királyt kellett megmenteni néhány orvgyilkostól. Mikor az ember belép a trónterembe, le kell vernie néhány rossz fiút, majd döntenie kell. Balra, vagy jobbra menjen tovább. Az egyik irányban megmented a király fiát és ágyasát, majd miután kicsivel több bérgyilkost kinyírtál, megmentheted a királyt is. Viszont ha a másik irányba mész, a fiút és az ágyast már nem tudod megmenteni. Bár a király így is, úgy is hálás, és a játék megy tovább, később összetalálkozhatsz az ágyas mamájával, aki meglehetősen dühös amiatt, hogy a lányát nem mentetted meg, és nem is hajlandó veled szóba állni (melynek eredményeképp aztán más irányban haladsz tovább a játékban).

Az időnek szintén nagy befolyása van a cselekményre. A városok valójában élő városok, ahol minden egyes lakónak megvan a maga napirendje. Így aztán este például zárva lesznek a boltok, de lehet, hogy találkozol a kereskedővel a közeli korcsmában, és ha fizetsz neki egy-két italt, akkor a következő napon talán már kedvezményt is kapsz tőle a boltban.

Szerző: Steve "Los Muertos" Shubin
Forrás: ReviewOutpost