Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Áttekintés
Jellemzők

Játékvilág
Háttér
Ellenfelek
Attunements
Felszerelés

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék

2005.05.06. - Kwish

MyGamer értékelés

A MyGamer nevű oldal lehozott egy értékelést a játékról. Aszondanám, hogy ez inkább a jobbak közül való 7,8/10, inkább a felső mező alja, mint a közép mezőny sereghajtója.

(2005.04.04) Isten halott. Az Inkvizíció különféle módokon bünteti azokat, akik gyakorolják a vallást. A halott Istent elintéző kard lenyűgöző hatalmat ad bárkinek, aki megszerzi. Gyermekek születnek egy bizonyos forradással, amely a halott Isten profetikus jegye, s ezeket még az előtt megölik, mielőtt elérnék a felnőttkort. Ez a Kult, a Heretic Kingdoms: The Inquisition játék világa.

A játékkal a kiadó Got Game Entertainment egy olyan akció RPGt mutat be, amely egy meglehetősen lenyűgöző világban játszódik, s rendelkezik néhány igazán érdekes új elemmel is. Nem tökéletes játék, már a megjelenésekor is egy kicsit réginek látszik, de az újításai értékessé teszik a stílus rajongóinak szemében. Ráadásul a 30 USD ár igazán olcsó mindenkinek, aki történet központú játékot keres mély karakter fejlődési rendszerrel.

Amit a legtöbb játékos észrevesz a Heretic Kingdoms-al kapcsolatban, az a grafika (de nem a legjobb dolog miatt). A Diablo-t és a Baldur's Gate sorozatot idézi a látvány, a kamera statikus környezet át követi a karaktert egy izometrikus nézetből. Más szavakkal, legalább öt évesnek tűnik a cucc. Bár a grafikai stílus gyakorlatilag ősinek tekinthető, mégis nagyon jól van implementálva. Nem forgathatjuk körbe a kamerát, hogy körülnézzünk az épületek és a tereptárgyak körül, de a kamerát beközelíthetjük meglehetősen tiszta kép mellett, s a karakter részletezettsége közelről is kiváló. Bár semmi olyan sincs, amitől az ember eldobná az agyát, de a grafika jól támogatja, és kiegészíti ezt a fajta játékstílust.

A játékstílus, játékmenet az, ami a játék kiemelkedő jellemzője. A Heretic Kingdoms bevezet jó néhány új elemet, ideértve a mély, és rabul ejtő képesség rendszert és a karakter bonuszokat. Az attunement rendszerben minden egyes felszerelési tárgyban elzártak valamilyen képességet. Az instrukciókat látva ez elég nehéznek tűnhet, de a gyakorlatban igazán nagyon könnyű dolguk van, s a dolog inkább komplex, mintsem bonyolult. Ha egy bizonyos felszerelési tárgyat már elég sokszor használ a karakter, akkor ”ráhangolódik” és a képességét felszabadítja. A trükk az, hogy a legtöbb attunement különleges feltételeket igényel. A legtöbb valamilyen elemi erőhöz kapcsolódik, ami azt jelenti, hogy az adott elemi erőhöz kapcsolódó fegyvert is használni kell a képesség aktiválásához. Másokhoz az kell, hogy a karakter egy bizonyos típusú páncélt viseljen, vagy hogy egyáltalán ne viseljen páncélt, a vannak olyanok is, melyek használatához több feltételnek is meg kell felelni. Ha egyszer az attunement kiszabadult, mindaddig aktív marad, amíg a feltételek teljesülnek, így a játék stratégiáját leginkább azok a józan döntések képezik, hogy milyen felszerelési tárgyak elégítik ki a legtöbb attunement igényét...

Ez az attunement rendszer megszünteti a szintlépésekkel működő hagyományos karakter osztály és képesség rendszert. Persze még mindig megvan a küldetésekből és a harcokból szerzett tapasztalati pontokon alapuló szintlépés, de ezek a szintemelések csak a tulajdonság pontokat növelik és az egy időben aktiválható képességek (attunement) maximális számát. Minden képességet az attunementek segítségével lehet megtanulni, s ezt a tárgyak használatával lehet elérni. A harc-központú karakter kialakításához kardokat, fejszéket, és nehéz páncélzatot kell használni, hogy a támadó és védekező attunement-eket megtanulja az ember. A mágiahasználónak az elemi fegyvereket és a mágikus gyűrűket, csizmákat és köpenyeket célszerű használni a képességek elsajátításához. Az egyéb alaptípusok (mint az íjász és a kalandor) szintén megoldhatóak, mint ahogy gyakorlatilag minden elképzelhető formáció is. Ha az egyik játékstílus után egy másikat is ki akarsz próbálni, igen könnyű lecserélni a felszerelést és addig harcolni, amíg az új attunement elérhetővé válik.

A másik fő újdonság az Álomvilág. Ez egy olyan birodalom, amely egybeesik a normális világgal, de csak néhány lény létezhet mindkettőben. Szellemek, kísértetek és egyéb általában láthatatlan erők népesítik be az Álomvilágot. Bárhol és bármikor beléphetsz az Álomvilágba, s nagyon gyakran titkokat fedezhetsz fel ott, vagy különleges célok miatt kell odautaznod. Ez gyakorlatilag megduplázza a játék helyszíneit, mivel minden egyes helyszín felfedezhető a valós világban, illetve az Álomvilágban is.

A Heretic Kingdoms további jellemzői az érdekes gyógyulási rendszer, amely szakít a gyógyító tárgyakkal, valamint a mágia rendszer, amely lemond a varázslat pontokról, és helyette az idővel újratöltődő attunementeket használja varázslatként. Ezeknek a játékelemeknek a kombinálásával egy igazán innovatív játékélményt lehet biztosítani az RPG rajongóknak, s remélhetőleg a Got Game Entertainment készít majd néhány folytatást egy kissé modernebb megjelenéssel és használni fogja ezeket az új elemeket.

Mostanra már a legtöbb játékosnak hányni kell a tipikus "mentsd meg a világot" RPG történetektől. A Heretic Kingdoms meglehetősen tisztességes munkát fektet abba, hogy távol tartsa magát ettől a klisétől, miközben még mindig pörögnek az események a játékos körül. A történet kezdetekor egy inkvizítor nőt alakítasz, kinek küldetése, hogy felkutassa és megsemmisítse azt a kardot, mely megölte a halott Istent. A pletykák egy kolostort említenek, viszont mikor megérkezik oda, a szent helyet felperzselve, romjaiban találja. A kard rendelkezik azzal a képességgel, hogy viselőjének hatalmas - de nem világpusztító - hatalmat biztosítson, de nem ez az igazi oka annak, hogy a főkaraktert a keresésére küldték. Az Inkvizíció célja, hogy a vallás minden formáját betiltsa és a kard egy fontos vallási ereklye. No persze, ahogy a játék szépen kibontakozik, vannak különböző csavarok és fordulatok a történetben, s a főkarakter csakhamar rádöbben, hogy fontosabb szerepet tölt be, mint ahogy korábban hitte, s ez elegendő ahhoz, hogy a játék szinten tartsa az érdeklődést.

A játék ugyanakkor annyira történetcentrikus, hogy meglehetősen nagy a felfedezésre váró terület. Az események folyása újabb és újabb területeket nyit meg a játékos előtt, mindegyikük meglehetősen kicsi - néhány szeles ösvény, néha bejárat valami kisebb belső területre, általában véve 15-30 perc alatt teljesen bejárhatóak. E területek között automatikusan utazhat a karakter az áttekintő világtérkép segítségével, így a játékos mozgása gyakorlatilag a már megnyitott területekre korlátozódik. Mivel az új területek meglehetősen rendszeresen tűnnek fel, a scriptelt átvezetések eredményeképp, az egész olyan érzetet kelt, mintha a játékost kényszerítenék az előre haladásra. Vannak olyan pontok, ahol a döntések kisebb változást eredményeznek a történetben, és míg ezek növelik a szabadság érzetet és segítenek meghatározni, hogy végül a hat befejezésből melyiket éred el, igazából nem befolyásolják jelentősen a későbbi eseményeket.

Összességében ez a részletek játéka, egy olyan történettel, amely mozgásban tartja a dolgokat. A játék működése mellett az olyan dolgok, mint a zene, szintén jól sikerültek. A háttérzajok, a környezet hangjai kiválóak és jól kidolgozottak, mint például az, hogy a lépések eltérő módon hangzanak a különböző típusú talajokon. A csatazaj egy kissé ismétlődővé válik, és határozottan hiányzik a szinkron, miközben a játékosnak nagyon sok szöveget kell végigolvasnia, bár ezek mellett hang egyenesen szuper. A játék általában véve is meglehetősen masszív játékélményt biztosít, s azok, akiknek tetszik, több alkalommal is végigjátszhatják, kipróbálva a korábban még ismeretlen tárgyakat és attunementeket, különféle döntéseket hozhatnak, és megpróbálhatják elérni valamely másik, a korábbitól eltérő befejezést.

A Heretic Kingdoms végérvényesen bebizonyítja, hogy az újítások még most is élnek és elég jól működhetnek. Az RPG rajongóknak már csak a frissítőleg ható attunement rendszer miatt is érdemes vele játszaniuk, s bárki, aki érdeklődik a jól megírt - bár sok olvasást igénylő - történetek iránt, vonzónak találhatja a 30 USD árat. A játék egy igazi "sleeper", nem néz ki igazán jól, de jócskán megéri az árát, s mindenképp érdemes kipróbálni.

Játékmenet 8
Grafika 6
Hang 7
Érték 9
Fejlődés, ív 9
Összességében 7,8


Szerző: Bennett Campbell
Forrás: MyGamer


(Vissza)