Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Áttekintés
Jellemzők

Játékvilág
Háttér
Ellenfelek
Attunements
Felszerelés

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék

2005.03.23. - Kwish

IGN RPGVault Q&A 1


(2005.03.22) A Kult:Heretic Kingdoms mostanában debütál az ámerikai piacon (Heretic Kingdoms: The Inquisition néven), így egy kicsit megint felpezsdült a játék körül a levegő... Az IGN RPGVault elcsípte a fejlesztő csapat néhány tagját, hogy meséljenek egy kicsit arról, milyen karaktertípust és milyen képességeket kedveltek a legjobban.

A válaszadók: Chris Bateman, fejlesztő csapat vezetője (International Hobo); Richard Boon, scriptelés vezetője (International Hobo); Peter Nagy, csapat vezető (3D People); Jan Turan, vezető programozó (3D People) és Michal Macak, vezető fejlesztő (3D People), Dusan Kerekes, 3D művész (3D People).


Jonric: A játékos karakter fejlődésére tekintettel milyen megközelítést és a képességek milyen vegyítését tartjátok a legszórakoztatóbbnak és a legemlékezetesebbnek?

Chris Bateman: A projectet meglehetősen szűk időbeosztásban kellett megvalósítanunk, és azt a döntést hoztuk, hogy meglehetősen történet-orientált játékot hozunk létre, így csak egy karakterrel (egy inkvizítor hölggyel) lehet játszani… Ő lényegében egy harcos-varázsló, bár a játékos igen nagy szabadsággal rendelkezik a tekintetben, hogy milyen útra viszi. Nincs igazi osztály-rendszer, de különféle utakat járhatsz be aszerint, hogy miként alakítgatod a karakter képességeit.
Ha megnézem az összes, általam kipróbált meglehetősen eltérő karaktert, nehezen választanám ki a kedvencemet. Igazán élveztem, mikor Föld Mágussal játszottam, mert a mérgezés nagyon-nagy mértékben különbözik a többi elemi varázsló iskolától. Van valami örömteli abban, ahogy közel kerülsz az ellenfélhez, megmérgezed, majd visszalépsz, és csendben figyeled, ahogy meghal. Ugyanakkor nagyon élveztem, mikor a tiszta, mágia nélküli harcossal játszottam - különösen, ha Sura Harci Pengével, vagy Katanával volt felszerelve. Vannak olyan attunementek (képességek, hangolások), melyek akkor hasznosak, ha valaki teljesen feladja a varázslatokat, s ezeket igazán megszerettem. A játék vége felé már néhány igazán pusztító kritikus ütést is bevihet az ember, s a legtöbb ellenfelet egyetlen csapással elintézheti. És ha rendelkezel a Vérzés ('Hemorrhage') képességgel, amit nem ölsz meg rögtön, szép lassan elvérzik egy kis idő múlva.

Richard Boon: A Heretic Kingdoms egy nagyon rugalmas karakter fejlődés/beállítás rendszert használ, ami inkább magában a játékban érvényesül, mintsem az előzetes karaktergenerálásban. Ez magába foglalja az ún. attunement rendszert. A játékos kap egy alap karaktert - egy fiatal inkvizítor nőt - és a harc során használt felszerelési tárgyak segítségével felszabadítja az attunementeket.
E képességek egy bizonyos hányada bármikor használható, és a rendelkezésre álló lehetőségek ('slotok') száma nő, ahogy a karakter szintje is emelkedik. Ezek lehetnek harci készségek, védelmi képességek, mágia, különféle készségek (pl. nyomkövetés), s az ellenfelekkel való összecsapást gyakorlatilag egy szintlépéshez teszik hasonlatossá.
Ennek megfelelően szörnyen rugalmas a rendszer, s nagyon sok képesség kombinációt lehet létrehozni a különféle esetekre, vagy csak egyszerűen feltápolják a karaktert egy meghatározott formájú harc esetén. A játékosok meglehetősen hatékonyan meghatározhatják a játékukkal, hogy milyen karakter osztályban játszanak.

Peter Nagy:Nagyon élveztem a játékot, mikor Bénító Íjász ('Stunning Archer') karaktert alakítottam... az ellenfél megbénítását kombinálva az a különféle távolsági képességekkel - mint például a Villámló Lövés ('Lightning Shot') - igazán impresszív sebzést lehetett elérni. Bár leginkább a támadj-és-fuss taktikához lehet hasonlítani, mikor nagyszámú ellenféllel találkoztam igazán nagy kihívást jelentett a dolog. Rendszerint a sebességet fejlesztettem az elsőként, mint a leguniverzálisabb képességet, melyet bármilyen specializáció esetén használni lehet.

Jan Turan: A Heretic Kingdoms jellemzője egy nő karakter, aki egy Alita nevű, meglehetősen éles-nyelvű inkvizítor. Megváltoztathatod e karakter számos jellemzőjét és a nevét is, de én rendszerint az alapbeállítású Alitával játszottam, teljességgel elismerve a játék történetét és hangulatát.

Michal Macak: Személy szerint én a H&S játékstílust kedvelem, csak adjatok egy kardot, és hadd vágjak szét mindent! Amit csak lehetett belefeccöltem a közelharci fegyverekbe, így egyetlen csapással igen nagy sebzést tudtam okozni.

Dusan Kerekes: A Heretic Kingdoms lényegében az első RPG élményem volt, úgyhogy tudom, miként érezhetik magukat a hasonló cipőben járó játékosok. Bár elég nehéz volt a dolog, a tanulás, a megszerzett tapasztalatok mindig átsegítettek a dolgokon.
A játék során meglehetősen élveztem a nehéz fegyverekkel felszerelt karaktereket - nagy fejszék, kalapácsok ésatöbbi. Éppen ezért életbevágónak éreztem, hogy minden pontomat a sebességre, a gyors támadásokra költsem el, amennyire csak lehetséges, különben nagyon lelassultam volna. Mikor a lehető legnagyobb mértékben felturbóztam a sebességet, akkor a közelharcba fektettem a pontokat. Nehéz fegyverekkel meglehetősen szép sebzést tudtam okozni.


Jonric: Melyik képességet (attunement) vagy ezek kombinációját szerettétek különösen, és miért voltak ezek vonzók számotokra?

Chris Bateman: Nos, a Harcos Útja ('Way of the Warrior') és az Erő ('Might') képességek voltak azok, amiket direkte még kerestem is, mert egyszerűen odavagyok a mega-kritikus ütésekért. A Fürge Lábak ('Fleet of Foot') képességet is szerettem, mert ha valaki távolsági, vagy mágikus támadásokat használ, nagyon fontos a gyors mozgás.
A kedvenc képesség kombóm a Sebzés Visszaverés ('Reflect Damage') és Halál Érintése ('Touch of Death') képességek ötvözése... Ha magas közelharci értéked van, akkor elég jól blokkolod az ütéseket, kell egy nagy pajzs, és erősebb páncél - a Sura Field Plate tökéletes - s kvázi megölheted az ellenfeleidet anélkül, hogy megtámadnád őket. Számomra a legnagyobb dolog az volt, mikor rájöttem, hogy ez a kombó működik a távolsági támadásokkal szemben is. El tudom képzelni, milyen arcot vágott az a sámán, aki meglőtt egy tűzgolyóval, majd holtan esett össze a Touch of Death képesség miatt.

Richard Boon: Személy szerint a közelharcot jobban szeretem, mint a távolsági vagy mágikus támadásokat, és így igazán vonzónak tartom a közelharc-centrikus képességeket. A kritikus ütések esélyét növelő, vagy a védelmi képességeket fejlesztő attunementeket meglehetősen hamar aktiváltam.
A fejlesztési ciklus vége felé még csaltam is annak érdekében, hogy megszerezzem az összes Way of the Warrior képességet… szórakoztató volt... igazi mészáros munka lett belőle...

Peter Nagy: Szerettem felgyújtani az ellenfeleimet a pengém segítségével! Nagyon élveztem a Fire Blade képesség használatát, amitől lángolt a fegyver (s ettől aztán lángra kaptak az ellenfelek is, ha megcsaptam őket).
Tetszettek a később megjelenő képességek is, s bár ezeket nehéz volt megtanulni, mégis megérte a dolog. A Varázsló Útja ('Path of the Mage') nevű képesség alapvető minden varázsló számára, mivel növeli a varázslatok sebzését, de csak a játék későbbi részében sajátítható el.

Jan Turan: Az első alkalommal tűzvarázslót játszottam és épp olyan volt, mint vártam. A varázsló gyenge a játék elején, így igazán nagy kihívás volt a dolog, s minden egyes tapasztalati pontért megdolgoztam. De később, mikor a hosszú és kemény gyakorlásnak meglett az eredménye igazán élveztem egy igazi mágus hatalmát. A tűz varázslatok, a robbanási effektekkel, a folyamatosan csökkenő sebzéssel, a tűz aurákkal és a tűzkardokkal igazán különlegesek voltak.

Michal Macak: Mint totális H&S játékos nem igazán érdekeltek a nyilak és a mágia. Kedvenc attunements-eim azok voltak, melyek növelték a kritikus ütés esélyét, vagy a sebzést, csökkentették annak esélyét, hogy az ellenfél blokkolja az ütésemet, és különösen kedveltem a Berserker ('Berserk') képességet, amitől berserker lett a karakterem. Ha egyszer sikerül a kritikus ütés, akkor azt követően egy ideig minden csapás kritikus lesz... ez tényleg nagyon erős képesség... igazi szégyen, hogy csak a játék vége felé lehet vele találkozni, hehe...

Dusan Kerekes: Tapasztalatlan RPG játékosként először nem értettem az attunement rendszer sajátosságait. De aztán amikor megkezdtem a képességet felszabadítását, megláttam, hogy milyen értékesek. Végső soron inkább H&S segítségével fejeztem be a játékot az okos tervezés és stratégia helyett, de a következőkben már több képességet fogok megismerni, és kipróbálok majd egy pár kombinációt.


Szerző: -- Richard Aihoshi - 'Jonric'
Forrás: IGN RPGVault


(Vissza)