Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2005.02.04. - Kwish

Fallout3 - Todd Howard interjuhé a D&C-től


A Duck and Cover megjelentetett egy exkluzív interjuhét Todd Howard-dal, a Bethesda producerével... Végre van valami, amit információnak is lehet tekinteni!


DAC: Hi Todd, először felvilágosítanál minket arról, hogy milyen a FO3 státusza?
Jelenleg az előgyártási fázisban vagyunk, amiben a tervezés, koncept artok és a különféle rendszerek prototípusainak kialakítása tartozik. Meglehetősen sokáig leszünk ebben a státuszban, addig, amíg nem lesz valamink, ami érzéseink szerint jól és szórakoztatóan működik.

DAC: A FO3-on az Oblivionnal párhuzamosan dolgoztok, vagy megvárjátok, míg az Oblivion majdnem elkészül, mielőtt igazán belekezdenétek a munkába? Láttam, hogy új embereket béreltek, akiknél előny, ha képben vannak a FO sorozatban...
Lépcsőzetesen rendezzük el a projectjeinket, ami azt jelenti, hogy míg az egyik teljes gyártásban van, addig a másik az előgyártási fázisban halad. Ezek a fejlesztés nagyon eltérő módjai. Az előgyártás sokkal szabadabb, szétesőbb... ötleteket próbálunk ki, koncepciókat gyártunk, és a játéknak csak valami nagyon kicsi változatát készítjük el, hogy kipróbáljuk az összes kockázatos ötletünket, hogy lássuk mi működik és mi nem. Az előgyártást egy kisebb csapat végzi. Mikor kialakultak a játék jobb részei, az alapok, akkor nagyobb csapatot állítunk fel, és nekikezdünk a gyártásnak, ahol igazán a tartalommal foglalkozunk. Így aztán az ember nem igazán akar még az előgyártás fázisában túl sok embert ráállítani a projectre, mert ott kisebb mértékben mennek a dolgok, meg azért sem, mert nagyon sok ember nagyon sok olyan munkát végezhetne el, amit gyakorlatilag meg kell majd ismételni (ami aztán csak mindenkit frusztrálna és meghosszabbítja a fejlesztési időt).

DAC: Vannak arra vonatkozó terveitek, hogy felveszitek azokkal a fejlesztőkkel a kapcsolatot, akik korábban dolgoztak a játékon, esetleges konzultációra a FO világával kapcsolatban, vagy hogy kifejlesszék a FO3 valamelyik részét?
Igen, ez már meg is történt. Mindenki nagyon lelkes és látni akarja a FO visszatérését.

DAC: Mit gondolsz, van valami, ami megkülönbözteti a FO játékokat (itt most eltekintve a FO:T, meg a FO:BoS-től) az Elder Scrolls (ES) sorozattól?
A nyilvánvaló hangulat és háttér mellett az egyik elsődleges dolog, hogy erősebb karakterek vannak. Számomra a FO felállított egy mércét, standardot a hiteles karakterekre, a jó párbeszédekre a karakter választásaira és azok következményeire vonatkozóan. Az ES-al valami hatalmasat céloztunk meg és így egyszerűen nem fókuszálhattunk például 20-40 igazán mély karakterre. Az Oblivionnal még jobb munkát végzünk el, mint korábban, de a játék mérete olyan nagy, hogy véleményem szerint anélkül, hogy feláldozunk valamit az ES igazi jellemzőiből (amitől az, ami) nem érhetjük el a FO-ban szereplő karakter kiépítés szintjét. Így a FO3-mal azt biztos jól akarjuk csinálni, hogy korlátozott számban legyen néhány szuper-mély, nagyon jól kidolgozott NPC.

DAC: A FO1 és FO2 mitől voltak számodra különlegesek? Mi volt a kedvenc élményed ezekben a játékokban?
Nagyon sok volt, a legtöbb az első részből, mert rám az volt igazán nagy hatással. A befejezés mindig megzavart. (???)

DAC: Mi a célotok a FO3-mal?
Hogy visszahozzuk a FO a kiváló RPGk közé. Hogy igazságot szolgáltassunk a sorozatnak, miközben napjaink szintjéhez igazítjuk Ez épp olyan nagy és fontos dolog számunkra, mint az ES sorozat, így nem akarjuk gyorsan összecsapni.

DAC: Valami kis tipp, hogy min agyaltok?
Bocsesz, ilyen még nincs. :-)

DAC: Milyen időkeretet és helyszínt képzeltek el a játéknak? A FO2 végére már nagyon megváltozott a világ, ahhoz képest, mikor először kiléptünk az óvóhelyről és megkezdtük a kalandozást a FO1-ben.
Ok, annyit elmondhatok, hogy a FO2 után játszódik majd, de sokkal inkább olyan lesz, mint a FO1. Nem tudom, ennek most van-e így értelme, ilyen általánosan, de inkább a FO1 a szerepmodellünk, mintsem a FO2.

DAC: Bár minden rajongónak eltérő elképzelése van arról, hogy milyen is legyen pontosan a FO3, van néhány dolog, amiben már egységes a vélemény. Figyelembe veszitek a turn-based harcra és a klasszikus "3/4 fentről-lefelé nézőpont"-os elvárásokat? Véleményetek szerint egy tisztán turn-based harc életképes a mai RPG piacon?
Persze, nagyon sokat hallottunk a régi RPG rajongóktól a nézőpontról és a harc megoldásáról is. Hogy mi életképes napjainkban? Az biztos, hogy a TB harc meglehetősen lekorlátozza a hallgatóságot, a vevőkörödet, de én úgy találtam, hogy a közönség akkor jön, ha a játék elég jó és a kivitelezése szuperre sikerül. Végül majd azt fogjuk tenni, ami véleményünk szerint a leginkább szórakoztató.

DAC: Bár értem, hogy még nagyon sok dologgal kapcsolatban kell döntést hoznotok, de elképzelhetőnek tartod, hogy a Bethesda olyan RPGt készít, ami nem az első/harmadik személyes nézőpontot használja alapbeállításként (mint a Morrowind)? Ha úgy határoztok, hogy ebben az irányba mentek el, akkor a jelenleg fejlesztésetek alatt álló technológia képes lenne egy ilyen (más) nézőpont támogatására?
A rendering technológia esetén bárhová elhelyezhető a kamera. De ne tévesszétek össze a kamera látószögét a kezelőfelülettel és az interaktivitással, mert ezek teljesen más dolgok.

DAC: A SPECIAL rendszert használjátok majd a FO3-nál?
Igen, erre megvan a jogunk, és terveink szerint használni fogjuk.

DAC: Ron Pearlman. Tudomásod szerint még végez szinkronizálást? :-)
Igen. Biztos vagyok benne, hogy ott volt a Halo2-ben.

DAC: Az ismert, hogy az Oblivion egy igen átfogó szerkesztő eszközzel jön majd ki, mint a Morrowind is. Terveztek ehhez hasonló eszközt a FO3-hoz?
Ezt még nem tudom megmondani, de nagyszerű tapasztalatokat szereztünk a Morrowinddel, és ugyanezt elkészítjük az Oblivionhoz is.

DAC: Tervezitek, hogy készítetek valamilyen mellékterméket is a játék világában, vagy csak a FO3 létrehozását tervezitek most a franchise-zal kapcsolatban?
Most ez az egyetlen dolog, amit a FO-tal kapcsolatban készítünk. Szóval ha láttok, vagy hallotok valami másról, mint a FO3, akkor azok nem mi vagyunk.

DAC: Mi a véleményed a FO rajongótáborról?
Hihetetlen válaszokat kaptunk mindenkitől. Úgy látszik, hogy minden játékos, és sajtó-mókus az eredeti játék rajongója, és igazán kíváncsiak arra, hogy mit is csinálunk és hogy miként tér vissza a FO a játékok világába. Úgy hiszem, a kemény magot teljesen félreértették, és őszintén megmondom, meglehetősen félrekezelték őket a múltban. Nagyon sokat olvassuk a fórumot és a FO3-mal kapcsolatos gondolataink nagyobbik része arra épül, hogy meghallgatjuk az emberek tapasztalatait: ki mit szeretett, vagy éppen utált a korábbi FO játékokban, és hogyan éreztek velük kapcsolatban.
Hogy az első helyen szeretnénk elkészíteni a FO játékot, annak az az oka, hogy nagyon szerettük az első részt. De nem mi vagyunk azok, akik 1997 óta egyfolytában írogatnak a játékról. Gondoljátok ezt végig... eltelt nyolc év, és még mindig nincs egy jó FO RPG és az embereknek még mindig szemetet mutogatnak. Én is ki lennék akadva. És aggódnék az új fickóktól is, ott a Bethesdánál. Remélhetőleg, ha meglátják a játékunkat, adnak egy esélyt.

DAC: Végezetül van még valami, amit el szeretnél mondani, csak úgy általában a Duck and Cover's olvasóinak?
Kitartás, csak postázzatok továbbra is. Tényleg elolvassuk a nagyobbik részét. Őszintén szólva, nem szívesen beszélünk még mozgásban levő dolgokról, és tényleg nem akarunk semmi olyat mondani, hogy ez benn van a játékban, ez meg nem, mindaddig, amíg nem lesz egy nagyszerűen működő verziónk. Korábbi játékainknál mondtunk dolgokat, és a végén mindig balul sült el a dolog. Tudom, hogy már mindenki mindent tudni szeretne, de ez beletelik egy kis időbe, és ha úgy véljük, hogy van valami megmutatni való dolgunk, akkor látni fogjátok.

Az interjuhé végén van egy szerkesztői üzenet is, ha holnap lesz erőm, akkor lefordítom... pontosabban ma nap közben :-)


Készítette:Mr. Teatime
Forrás: Duck and Cover


(Vissza)