Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Bolygók
Társak
Krónikák

Karakterek
Kasztok
Prestige-class
Tulajdonságok
Szakértelmek
Képességek
Erőtrükkök
Formák
Táblázatok

Játékmenet
Végigjátszás
Modok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Development Diary
Infómorzsák

SÖTÉT OLDAL ERŐTRÜKKJEI

Ezek az igazán gyilkos dolgok, ha valaki ölni, pusztítani akar, akkor nyugodtan válasszon innen. A Világos oldal követőei is elsajátíthatnak ilyen trükköket, csak kicsit nehezebben veszi be a gyomruk...



Drain Life - Életszívás
Erőpont-költség: 20
Nincs hatással a droidokra
A páncélhasználat korlátozza
A Sötét oldal önző és pusztító jellegét tükrözi az is, hogy képviselői képtelenek könnyedén meggyógyítani magukat az Erő segítségével, ehelyett inkább mások életerejét lopják el, akár a vámpírok. Az erőtrükkel meglehetősen szép mennyisű életpontot lehet visszaszerezni, bár egy harcra orientált Sötét Jedi inkább a Világos oldalon álló követőit használja a Gyógyítás képesség biztosítására, mivel ennek az erőtrükknek a sebzése 10-40 életpont között változik. Bár egy 20 szintű világos Jedi Gyógyítása biztos nem gyógyít 40 életpontot, legalább 30-at viszont mindig... és harc közben jobban jár az ember a biztosabb, viszonylag magas gyógyítóértékkel.
Az erőtrükk második szintje már több ellenfél ellen is használható, és nagyobb eséllyel juttatja az embert magasabb értékű életponthoz, mivel a karakter a legnagyobb mennyiségű sebzés értékével gyógyul. Ugyanakkor az sem szabad elfelejteni, hogy ez a képesség maradt olyan, mint a KotOR1-ben volt, míg a világos oldali Gyógyítás nyert még egy szintet. A legjobb megoldás Kreia lehet, aki semleges jellemként büntetés nélkül használhatja a Világos és Sötét oldal erőtrükkjeit is.

SZINT FELT. HATÁS
Drain Life - Életszívás Lvl 9 A karakter minden szintje (de max. 10 szint) után 1d4 pont életerőt (max. életerő 10-40) szívhat el. Sikeres állóképesség mentő felezi a sebzést (DC = 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója). A képesség nincs hatással a droidokra.
Death Field - Halálmező Lvl 18 A Jedi 10 méteres közelében minden ellenséget célba vesz, s elszívja életerejüket, hogy gyógyítsa a Jedit. A karakter minden szintje (de max. 10 szint) után 1d4 pont életerőt (max. életerő 10-40) szívhat el, DE a ténylegesen elnyert életerő megegyezik a legtöbb sebzéssel, amit csak okozott egyetlen ellenfélnek. Sikeres állóképesség mentő felezi a sebzést (DC = 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója). A képesség nincs hatással a droidokra.
(Vissza)


Shock - Sokk
Erőpont-költség: 20
A páncélhasználat korlátozza
A Sötét oldal erői közül a Sokk az egyetlen, amely (és fejlesztései) nagy számú ellenfélnek nagyobb mértékű sebzést tud okozni. Míg más erőtrükkök néha nagyobb csapatra hatnak, rendszerint csak meggyengítik az ellenfeleket, vagy könnyebbé teszik a legyilkolásukat, míg a Sokk egyetlen célja maga a gyilkolás (s ezt igen hatásosan el is végzi, főleg magasabb szinten). Sajnos hatásai között nem szerepel a kábítás, így ha el is öl vele néhány ellenséget az ember, a többivel még számolni kell. Még a Világos oldal képviselőinek is érdemes ebből néhány szintet felszedni, mivel ők viszonylag könnyebben kezelik a megnövekedett erőpont költséget, ugyanakkor nyernek egy jó direkt sebző erőtrükköt.
Egy dolgot érdemes megjegyezni a sokkal kapcsolatban, mégpedig azt, hogy a KotOR1-ben élt korlátozást úgy tűnik, megszüntették, s így sokkal nagyobb sebzést tud okozni a nagyobb csapat ellenfélnek. Az sem szokatlan a magas szintű Jediktől, hogy 140 értékű sebzést okozva söprik ki az ellenséget valahonnan egy Erőviharral.

SZINT FELT. HATÁS
Shock - Sokk Lvl 1 Energia-támadás. Az áldozat a támadó minden szintje után 1d6 sebzést szenved el. Sikeres akaratmentő felezi a sebzést (DC = 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója).
Lightning - Villám Lvl 9 Energia-támadás minden ellenfélre, aki közvetlenül a Jedi előtt helyezkedik el, 16 méteres távolságon belül. Az áldozatok a támadó minden szintje után 1d6 sebzést szenvednek el. Sikeres akaratmentő felezi a sebzést (DC = 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója).
Storm - Vihar Lvl 18 Energia-támadás a célpont ellenféltől 10 méteres távolságon belül álló összes ellenséges lényre. Az áldozatok a támadó minden szintje után 1d6 sebzést szenvednek el az életerő és az Erő pontjaikból egyaránt. Sikeres akaratmentő felezi a sebzést (DC = 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója).
(Vissza)


Fear - Félelem
Erőpont-költség: 10
Nincs hatással a droidokra
A Félelem a Sötét oldal egyik legerősebb erőtrükkje, bár ez nem nyilvánvaló az első látásra. Bizonyos szempontból a Világos oldal Kábításának az ellenpárja, bár egy kicsit gyengébb, mivel inkább a pusztításra összpontosít a kábítás helyett. A legnagyobb különbség, hogy a Félelem magasabb szintű változataival távolabbról is lehet bénítani, míg a Stun akkor működik a legjobban, ha a Jedit körbeveszik az ellenfelek. Jobb a lebénított ellenfelek közé érkezni a fénykarddal, de arra is jó a képesség, hogy egy elkábított bagázst gránátokkal megpuhítson az ember a roham előtt. A nagy hátulütője az erőtrükknek, hogy az akarat-mentő teljesen érvényteleníti a hatását.

SZINT FELT. HATÁS
Fear - Félelem Lvl 1 Egyetlen célpont megbénul a félelemtől (hat másodpercre). Sikeres akaratmentő esetén a trükknek nincs hatása (DC = 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója).
Horror - Horror Lvl 6 A célpont ellenféltől 5 méteres távolságban álló összes ellenséges megbénul a félelemtől (12 másodpercre). Sikeres akaratmentő esetén a trükknek nincs hatása (DC = 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója).
Insanity - Őrület Lvl 12 A célpont ellenféltől 10 méteres távolságban álló összes ellenséges megbénul a félelemtől (18 másodpercre). Sikeres akaratmentő esetén a trükknek nincs hatása (DC = 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója).
(Vissza)


Wound - Sebzés
Erőpont-költség: 15
Nincs hatással a droidokra
A Sötét oldal erőtrükkjei közül a Sebzés alacsonyabb szinten talán az egyik leggyengébb, az alacsony sebzési értéknek és a rövid ideig tartó kábítás miatt (és persze csak egyetlen ellenfél ellen jó). A harmadik szintje azonban már elég jó eszköz a sérült ellenfelek kiiktatására. Mivel a Kill sebzése mindig az áldozat maximális életerő pontjainak fele, igen hatásos a legyengített ellenfelek ellen (feltéve, hogy azok mentője sikertelen). Az is pozitív, hogy ez az erőtrükk páncélzatban is használható.

SZINT FELT. HATÁS
Wound - Sebzés Lvl 1 A trükk nagy fájdalmakat okozó görcsös rohamokat idéz elő az áldozat tüdejében, melyek minden második másodpercben akkora sebzést okoznak, mint a támadó karakter szintjének kétharmada. A trükk hatóideje 6 másodperc. Sikeres állóképesség-mentő esetén nincs hatása a trükknek (DC = 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója).
Choke - Fulladás Lvl 9 A trükk távolról összeszorítja az áldozat torkát, megbénítva és minden második másodpercben a támadó karakter szintjének két-harmadával megegyező mértékű sebzést okoz. A trükk hatóideje 6 másodperc. A sebzés miatt az áldozat átmenetileg (24 másodperc) nyer -4 módosítót a DEX, STR és CON tulajdonságokra. Sikeres állóképesség-mentő esetén nincs hatása a trükknek (DC = 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója).
Kill - Gyilok Lvl 12 A képesség 6 másodpercig fulladást, és a maximum életerő pontjainak felével megegyező sebzést okoz a célpontnak. Sikeres állóképesség-mentő esetén a karakter nem fulladozik, de még mindig elszenved akkora sebzést, mint a támadó karakter szintjének fele (DC = 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója).
(Vissza)


Slow - Lassítás
Erőpont-költség: 15
Nincs hatással a droidokra
A Lassítás megint egy olyan erőtrükk, ami alacsonyabb szinten nem olyan hasznos (csak egyetlen célpontot befolyásol és nincs hatása, ha a mentő sikeres). Az erőtrükk első két szintjének hatása egy kicsit vicces, ugyanis nagyon kevés olyan ellenfél van, akivel 21-30 másodpercnél tovább elhúzza harcot (még a Slow nélkül is), a nehezebb ellenfelek meg úgy is megdobják a mentőjüket. A harmadik szintű Plague már valamennyire használható, de csak azért, mert nincs ellene mentő, ami miatt még a főbb ellenfelek ellen is használható valamennyire (mármint azok ellen, akik nem indítanak rögtön egy Force Immunity-vel a harc kezdetén).

SZINT FELT. HATÁS
Slow - Lassítás Lvl 1 Az áldozat hihetetlen módon lelassul, -2 módosítót kap védelmére, Reflex mentőjére és támadására is. Sikertelen akarat-mentő esetén a képesség 30 másodpercig hat, sikeres mentő esetén nincs hatása (DC = 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója).
Affliction - Csapás Lvl 6 Az áldozat úgy szenved, mintha megmérgezték volna, hacsak nem hajt végre sikeres állóképesség-mentő dobást (DC = 20) Sikertelen mentődobás esetén az áldozat elveszít 7 pontot minden egyes fizikai alapképességéből (21 másodpercen keresztül három másodpercenként egyet-egyet), és a célpont lelassul a képesség hatása alatt. Sikeres mentő esetén a trükknek nincs hatása.
Plague - Pestis Lvl 12 Páncélhasználat korlátozza. Az áldozat úgy szenved, mintha megmérgezték volna (bár itt is van állóképesség-mentő, viszont a DC = 100, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy nincs mentője). Az áldozat elveszít 12 pontot minden egyes fizikai alapképességéből (12 másodpercen keresztül másodpercenként egyet-egyet), és a célpont lelassul a képesség hatása alatt.
(Vissza)


Drain Force - Erő-elszívás
Erőpont-költség: 5
Páncélhaszhálat korlátozza
Ez az erőtrükk a Drain Life erőpontokra épülő változata, használatával próbálod megcsapolni a közelben álló ellenséges Jedi erejét azzal, hogy elszipkázod az Erőpont tartalékait.Igazából csak rajtad múlik, hogy használhatónak tartod-e ezt a képességet, vagy sem. Egy Sith Lord, vagy egy Assassin éppen elég erőponttal rendelkezik, míg egy Maraudernek esetleg szüksége lehet egy kis erőpont pótlásra. Ugyanakkor a Force Body erőtrükkhöz hasonlóan ez is csak egy kiegészítő erőtrükk, s meg kell találni a megfelelő erőtrükköket, hogy tényleg hasznos legyen.

SZINT FELT. HATÁS
Drain Force – Erő-elszívás Lvl 1 A célbavett ellenfél elveszít 10 erőpontot, vagy pedig ennek csak a felét, ha sikeres akarat-mentőt hajt végre (DC = 5 + támadó szintje + a támadó bölcsesség és karizma módosítói). A Jedi nem szívhat el több erőpontot az ellenfeleitől, mint amennyi azoknak összesen van.
Improved - Fejlesztett Lvl 9 A célbavett ellenfél elveszít 20 erőpontot, vagy pedig ennek csak a felét, ha sikeres akarat-mentőt hajt végre (DC = 5 + támadó szintje + a támadó bölcsesség és karizma módosítói). A Jedi nem szívhat el több erőpontot az ellenfeleitől, mint amennyi azoknak összesen van.
Master - Mesteri Lvl 15 Egy tetszőleges ellenfél körül 10 méteres körön belül álló minden ellenséges lény elveszít 30 erőpontot, vagy pedig ennek csak a felét, ha sikeres akarat-mentőt hajtanak végre (DC = 5 + támadó szintje + a támadó bölcsesség és karizma módosítói). A Jedi nem szívhat el több erőpontot az ellenfeleitől, mint amennyi azoknak összesen van.
(Vissza)


Force Scream - Erősikoly
Erőpont-költség: 15
Nincs hatással a droidokra
Ez az erőtrükk a Sokk egy kissé kilherélt verziója, mivel kevesebb sebzést okoz, ám ugyanakkor megvan arra a lehetőség, hogy csökkentoi az ellenfél tulajdonságait egy rövid időre. A harcban a Sokk, vagy a Villámlás által nyújtott extra sebzés mindig is előnyösebbnek tűnik a Sikolyból eredő elméleti tulajdonság csökkenésnek, főleg azért, mert ezek a hatások elkerülhetőek, ha a célpont sikeres mentődobást hajt végre (ésa főellenfelek esetében mindig ez a helyzet).

SZINT FELT. HATÁS
Force Scream - Erősikoly Lvl 1 A karakter előtt 10 méteres távolságon belül álló összes ellenfélnek 3-18 terjedő sebzést, valamint -2 pont értékű tulajdonság csökkenést okoz 30 másodpercen keresztül. A sikeres akarat mentő felére csökkenti a sebződést és teljességgel kivédi a tulajdonságokat érintő büntetést (DC = 10 + támadó szintje + a támadó bölcsesség és karizma módosítói).
Improved - Fejlesztett Lvl 9 A karakter előtt 10 méteres távolságon belül álló összes ellenfélnek 5-30 terjedő sebzést, valamint -4 pont értékű tulajdonság csökkenést okoz 30 másodpercen keresztül. A sikeres akarat mentő felére csökkenti a sebződést és teljességgel kivédi a tulajdonságokat érintő büntetést (DC = 10 + támadó szintje + a támadó bölcsesség és karizma módosítói).
Master - Mesteri Lvl 15 A karakter előtt 10 méteres távolságon belül álló összes ellenfélnek 7-42 terjedő sebzést, valamint -6 pont értékű tulajdonság csökkenést okoz 30 másodpercen keresztül. A sikeres akarat mentő felére csökkenti a sebződést és teljességgel kivédi a tulajdonságokat érintő büntetést (DC = 10 + támadó szintje + a támadó bölcsesség és karizma módosítói).
(Vissza)


Crush Opposition - Ellenfél megtörése
Erőpont-költség: ???
A páncélhasználat korlátozza
Feltétel: Sith Lord
A Sötét oldal mesterei, a Sith Nagyurak félelmetes hatást keltenek ellenfeleik sorai között. Az erőtrükk megtöri egy célpont ellenfél 15 méteres környezetében tartőzkodó ellenfelek akaraterejét. A Sith Lord az első szinten 45 másodpercen keresztül képes lerontani az ellenfelek támadását, valamint akarat-mentőjét (-1 módosító). Ha az áldozatok sikeres akarat-mentőt hajtanak végre, nem érvényesül e demoralizáló hatás (DC = 5 + karakter szintje + CHA és WIS módosító). Ezt követően, minden negyedik szint elérésekor (Lvl 5; Lvl 9; Lvl 13; Lvl 17) további -1 módosítót kapnak ezek a jellemzők (az időtartam marad 45 másodperc).
(Vissza)


Force Crush - Erő-zúzás
Erőpont-költség: ???
A páncélhasználat korlátozza
A Jedi az Erő Sötét oldalának segítségével telekinetikusan összezúzza az ellenfele testét. Egy egyszerű mozdulattal a karakter felemeli a levegőbe ellenfelét, majd áthatolva páncélzatán, és egyéb védelmén összetöri testében a csontjait s csak a remegő, reszkető roncsot hagyja hátra. Az áldozat a támadó minden szintje után 1-10 életpontot veszít. Ha az ellenfél különösen erős akaratú (vagy szívós és kitartó) küzdhet e puszta akaraterő hatása ellen: a sikeres állóképesség-mentő felezi a sebzést (DC = 5 + támadó sebzése + támadó WIS és CHA módosítója).
(Vissza)


Fury - Tombolás
Erőpont-költség: ???
Feltétel: Sith Marauder
A Sith Maraduerek megtanulták hogyan táplálják saját gyűlöletüket, feltöltve magukat a Sötét Oldal esszenciájával, míg végül az egy szörnyűséges tombolásban tör ki belőlük. Ebben a rémisztő állapotban a marauderek minden közelükben álló ellenfelet lemészárolnak, valamiféle őrjöngő tudatállapotban, s közben erejük minden egyes gyilkossággal egyre jobban nő és nő. A tombolás során nyernek +2 erőbonuszt, +1 életerőt minden szintjük után, +1 módosítót az állóképesség-, és akarat-mentőjükhöz, és immunissá válnak a bénító és sztázis hatásokra. Minden egyes megölt lény tovább növeli sebzésüket ( a maximális +6 módosító eléréséig). Ebben az állapotban persze kevésbé törődnek saját testi épségükkel, -2 büntit kapnak a védelmükhöz. Az erőtrükk hatása 30 másodpercig tart.
(Vissza)


Forrás I.: Gamespot Guide - Matthew Rorie (Nem tudom, műxik-e a link mert regisztrálós cucc)
Forrás II.: Gamebanshee-Force Powers



Fordította / írta: Kwish
2005.01.17.