SÖTÉT OLDAL ERŐTRÜKKJEIEzek az igazán gyilkos dolgok, ha valaki ölni, pusztítani akar, akkor nyugodtan válasszon innen. A Világos oldal követőei is elsajátíthatnak ilyen trükköket, csak kicsit nehezebben veszi be a gyomruk...
Drain Life - Életszívás
Erőpont-költség: 20
Nincs hatással a droidokra
A páncélhasználat korlátozza
A Sötét oldal önző és pusztító jellegét tükrözi az is, hogy képviselői képtelenek könnyedén meggyógyítani magukat az Erő segítségével, ehelyett inkább mások életerejét lopják el, akár a vámpírok. Az erőtrükkel meglehetősen szép mennyisű életpontot lehet visszaszerezni, bár egy harcra orientált Sötét Jedi inkább a Világos oldalon álló követőit használja a Gyógyítás képesség biztosítására, mivel ennek az erőtrükknek a sebzése 10-40 életpont között változik. Bár egy 20 szintű világos Jedi Gyógyítása biztos nem gyógyít 40 életpontot, legalább 30-at viszont mindig... és harc közben jobban jár az ember a biztosabb, viszonylag magas gyógyítóértékkel.
Az erőtrükk második szintje már több ellenfél ellen is használható, és nagyobb eséllyel juttatja az embert magasabb értékű életponthoz, mivel a karakter a legnagyobb mennyiségű sebzés értékével gyógyul. Ugyanakkor az sem szabad elfelejteni, hogy ez a képesség maradt olyan, mint a KotOR1-ben volt, míg a világos oldali Gyógyítás nyert még egy szintet. A legjobb megoldás Kreia lehet, aki semleges jellemként büntetés nélkül használhatja a Világos és Sötét oldal erőtrükkjeit is.
SZINT |
FELT. |
HATÁS |
Drain Life - Életszívás |
Lvl 9 |
A karakter minden szintje (de max. 10 szint) után 1d4 pont életerőt (max. életerő 10-40) szívhat el. Sikeres állóképesség mentő felezi a sebzést (DC = 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója). A képesség nincs hatással a droidokra. |
Death Field - Halálmező |
Lvl 18 |
A Jedi 10 méteres közelében minden ellenséget célba vesz, s elszívja életerejüket, hogy gyógyítsa a Jedit. A karakter minden szintje (de max. 10 szint) után 1d4 pont életerőt (max. életerő 10-40) szívhat el, DE a ténylegesen elnyert életerő megegyezik a legtöbb sebzéssel, amit csak okozott egyetlen ellenfélnek. Sikeres állóképesség mentő felezi a sebzést (DC = 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója). A képesség nincs hatással a droidokra. |
(Vissza)
Shock - Sokk
Erőpont-költség: 20
A páncélhasználat korlátozza
A Sötét oldal erői közül a Sokk az egyetlen, amely (és fejlesztései) nagy számú ellenfélnek nagyobb mértékű sebzést tud okozni. Míg más erőtrükkök néha nagyobb csapatra hatnak, rendszerint csak meggyengítik az ellenfeleket, vagy könnyebbé teszik a legyilkolásukat, míg a Sokk egyetlen célja maga a gyilkolás (s ezt igen hatásosan el is végzi, főleg magasabb szinten). Sajnos hatásai között nem szerepel a kábítás, így ha el is öl vele néhány ellenséget az ember, a többivel még számolni kell. Még a Világos oldal képviselőinek is érdemes ebből néhány szintet felszedni, mivel ők viszonylag könnyebben kezelik a megnövekedett erőpont költséget, ugyanakkor nyernek egy jó direkt sebző erőtrükköt.
Egy dolgot érdemes megjegyezni a sokkal kapcsolatban, mégpedig azt, hogy a KotOR1-ben élt korlátozást úgy tűnik, megszüntették, s így sokkal nagyobb sebzést tud okozni a nagyobb csapat ellenfélnek. Az sem szokatlan a magas szintű Jediktől, hogy 140 értékű sebzést okozva söprik ki az ellenséget valahonnan egy Erőviharral.
SZINT |
FELT. |
HATÁS |
Shock - Sokk |
Lvl 1 |
Energia-támadás. Az áldozat a támadó minden szintje után 1d6 sebzést szenved el. Sikeres akaratmentő felezi a sebzést (DC = 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója). |
Lightning - Villám |
Lvl 9 |
Energia-támadás minden ellenfélre, aki közvetlenül a Jedi előtt helyezkedik el, 16 méteres távolságon belül. Az áldozatok a támadó minden szintje után 1d6 sebzést szenvednek el. Sikeres akaratmentő felezi a sebzést (DC = 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója). |
Storm - Vihar |
Lvl 18 |
Energia-támadás a célpont ellenféltől 10 méteres távolságon belül álló összes ellenséges lényre. Az áldozatok a támadó minden szintje után 1d6 sebzést szenvednek el az életerő és az Erő pontjaikból egyaránt. Sikeres akaratmentő felezi a sebzést (DC = 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója). |
(Vissza)
Fear - Félelem
Erőpont-költség: 10
Nincs hatással a droidokra
A Félelem a Sötét oldal egyik legerősebb erőtrükkje, bár ez nem nyilvánvaló az első látásra. Bizonyos szempontból a Világos oldal Kábításának az ellenpárja, bár egy kicsit gyengébb, mivel inkább a pusztításra összpontosít a kábítás helyett. A legnagyobb különbség, hogy a Félelem magasabb szintű változataival távolabbról is lehet bénítani, míg a Stun akkor működik a legjobban, ha a Jedit körbeveszik az ellenfelek. Jobb a lebénított ellenfelek közé érkezni a fénykarddal, de arra is jó a képesség, hogy egy elkábított bagázst gránátokkal megpuhítson az ember a roham előtt. A nagy hátulütője az erőtrükknek, hogy az akarat-mentő teljesen érvényteleníti a hatását.
SZINT |
FELT. |
HATÁS |
Fear - Félelem |
Lvl 1 |
Egyetlen célpont megbénul a félelemtől (hat másodpercre). Sikeres akaratmentő esetén a trükknek nincs hatása (DC = 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója). |
Horror - Horror |
Lvl 6 |
A célpont ellenféltől 5 méteres távolságban álló összes ellenséges megbénul a félelemtől (12 másodpercre). Sikeres akaratmentő esetén a trükknek nincs hatása (DC = 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója). |
Insanity - Őrület |
Lvl 12 |
A célpont ellenféltől 10 méteres távolságban álló összes ellenséges megbénul a félelemtől (18 másodpercre). Sikeres akaratmentő esetén a trükknek nincs hatása (DC = 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója). |
(Vissza)
Wound - Sebzés
Erőpont-költség: 15
Nincs hatással a droidokra
A Sötét oldal erőtrükkjei közül a Sebzés alacsonyabb szinten talán az egyik leggyengébb, az alacsony sebzési értéknek és a rövid ideig tartó kábítás miatt (és persze csak egyetlen ellenfél ellen jó). A harmadik szintje azonban már elég jó eszköz a sérült ellenfelek kiiktatására. Mivel a Kill sebzése mindig az áldozat maximális életerő pontjainak fele, igen hatásos a legyengített ellenfelek ellen (feltéve, hogy azok mentője sikertelen). Az is pozitív, hogy ez az erőtrükk páncélzatban is használható.
SZINT |
FELT. |
HATÁS |
Wound - Sebzés |
Lvl 1 |
A trükk nagy fájdalmakat okozó görcsös rohamokat idéz elő az áldozat tüdejében, melyek minden második másodpercben akkora sebzést okoznak, mint a támadó karakter szintjének kétharmada. A trükk hatóideje 6 másodperc. Sikeres állóképesség-mentő esetén nincs hatása a trükknek (DC = 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója). |
Choke - Fulladás |
Lvl 9 |
A trükk távolról összeszorítja az áldozat torkát, megbénítva és minden második másodpercben a támadó karakter szintjének két-harmadával megegyező mértékű sebzést okoz. A trükk hatóideje 6 másodperc. A sebzés miatt az áldozat átmenetileg (24 másodperc) nyer -4 módosítót a DEX, STR és CON tulajdonságokra. Sikeres állóképesség-mentő esetén nincs hatása a trükknek (DC = 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója). |
Kill - Gyilok |
Lvl 12 |
A képesség 6 másodpercig fulladást, és a maximum életerő pontjainak felével megegyező sebzést okoz a célpontnak. Sikeres állóképesség-mentő esetén a karakter nem fulladozik, de még mindig elszenved akkora sebzést, mint a támadó karakter szintjének fele (DC = 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója). |
(Vissza)
Slow - Lassítás
Erőpont-költség: 15
Nincs hatással a droidokra
A Lassítás megint egy olyan erőtrükk, ami alacsonyabb szinten nem olyan hasznos (csak egyetlen célpontot befolyásol és nincs hatása, ha a mentő sikeres). Az erőtrükk első két szintjének hatása egy kicsit vicces, ugyanis nagyon kevés olyan ellenfél van, akivel 21-30 másodpercnél tovább elhúzza harcot (még a Slow nélkül is), a nehezebb ellenfelek meg úgy is megdobják a mentőjüket. A harmadik szintű Plague már valamennyire használható, de csak azért, mert nincs ellene mentő, ami miatt még a főbb ellenfelek ellen is használható valamennyire (mármint azok ellen, akik nem indítanak rögtön egy Force Immunity-vel a harc kezdetén).
SZINT |
FELT. |
HATÁS |
Slow - Lassítás |
Lvl 1 |
Az áldozat hihetetlen módon lelassul, -2 módosítót kap védelmére, Reflex mentőjére és támadására is. Sikertelen akarat-mentő esetén a képesség 30 másodpercig hat, sikeres mentő esetén nincs hatása (DC = 5 + a támadó karakter szintje + a támadó karakter WIS és CHA módosítója). |
Affliction - Csapás |
Lvl 6 |
Az áldozat úgy szenved, mintha megmérgezték volna, hacsak nem hajt végre sikeres állóképesség-mentő dobást (DC = 20) Sikertelen mentődobás esetén az áldozat elveszít 7 pontot minden egyes fizikai alapképességéből (21 másodpercen keresztül három másodpercenként egyet-egyet), és a célpont lelassul a képesség hatása alatt. Sikeres mentő esetén a trükknek nincs hatása. |
Plague - Pestis |
Lvl 12 |
Páncélhasználat korlátozza. Az áldozat úgy szenved, mintha megmérgezték volna (bár itt is van állóképesség-mentő, viszont a DC = 100, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy nincs mentője). Az áldozat elveszít 12 pontot minden egyes fizikai alapképességéből (12 másodpercen keresztül másodpercenként egyet-egyet), és a célpont lelassul a képesség hatása alatt. |
(Vissza)
Drain Force - Erő-elszívás
Erőpont-költség: 5
Páncélhaszhálat korlátozza
Ez az erőtrükk a Drain Life erőpontokra épülő változata, használatával próbálod megcsapolni a közelben álló ellenséges Jedi erejét azzal, hogy elszipkázod az Erőpont tartalékait.Igazából csak rajtad múlik, hogy használhatónak tartod-e ezt a képességet, vagy sem. Egy Sith Lord, vagy egy Assassin éppen elég erőponttal rendelkezik, míg egy Maraudernek esetleg szüksége lehet egy kis erőpont pótlásra. Ugyanakkor a Force Body erőtrükkhöz hasonlóan ez is csak egy kiegészítő erőtrükk, s meg kell találni a megfelelő erőtrükköket, hogy tényleg hasznos legyen.
SZINT |
FELT. |
HATÁS |
Drain Force – Erő-elszívás |
Lvl 1 |
A célbavett ellenfél elveszít 10 erőpontot, vagy pedig ennek csak a felét, ha sikeres akarat-mentőt hajt végre (DC = 5 + támadó szintje + a támadó bölcsesség és karizma módosítói). A Jedi nem szívhat el több erőpontot az ellenfeleitől, mint amennyi azoknak összesen van. |
Improved - Fejlesztett |
Lvl 9 |
A célbavett ellenfél elveszít 20 erőpontot, vagy pedig ennek csak a felét, ha sikeres akarat-mentőt hajt végre (DC = 5 + támadó szintje + a támadó bölcsesség és karizma módosítói). A Jedi nem szívhat el több erőpontot az ellenfeleitől, mint amennyi azoknak összesen van. |
Master - Mesteri |
Lvl 15 |
Egy tetszőleges ellenfél körül 10 méteres körön belül álló minden ellenséges lény elveszít 30 erőpontot, vagy pedig ennek csak a felét, ha sikeres akarat-mentőt hajtanak végre (DC = 5 + támadó szintje + a támadó bölcsesség és karizma módosítói). A Jedi nem szívhat el több erőpontot az ellenfeleitől, mint amennyi azoknak összesen van. |
(Vissza)
Force Scream - Erősikoly
Erőpont-költség: 15
Nincs hatással a droidokra
Ez az erőtrükk a Sokk egy kissé kilherélt verziója, mivel kevesebb sebzést okoz, ám ugyanakkor megvan arra a lehetőség, hogy csökkentoi az ellenfél tulajdonságait egy rövid időre. A harcban a Sokk, vagy a Villámlás által nyújtott extra sebzés mindig is előnyösebbnek tűnik a Sikolyból eredő elméleti tulajdonság csökkenésnek, főleg azért, mert ezek a hatások elkerülhetőek, ha a célpont sikeres mentődobást hajt végre (ésa főellenfelek esetében mindig ez a helyzet).
SZINT |
FELT. |
HATÁS |
Force Scream - Erősikoly |
Lvl 1 |
A karakter előtt 10 méteres távolságon belül álló összes ellenfélnek 3-18 terjedő sebzést, valamint -2 pont értékű tulajdonság csökkenést okoz 30 másodpercen keresztül. A sikeres akarat mentő felére csökkenti a sebződést és teljességgel kivédi a tulajdonságokat érintő büntetést (DC = 10 + támadó szintje + a támadó bölcsesség és karizma módosítói). |
Improved - Fejlesztett |
Lvl 9 |
A karakter előtt 10 méteres távolságon belül álló összes ellenfélnek 5-30 terjedő sebzést, valamint -4 pont értékű tulajdonság csökkenést okoz 30 másodpercen keresztül. A sikeres akarat mentő felére csökkenti a sebződést és teljességgel kivédi a tulajdonságokat érintő büntetést (DC = 10 + támadó szintje + a támadó bölcsesség és karizma módosítói). |
Master - Mesteri |
Lvl 15 |
A karakter előtt 10 méteres távolságon belül álló összes ellenfélnek 7-42 terjedő sebzést, valamint -6 pont értékű tulajdonság csökkenést okoz 30 másodpercen keresztül. A sikeres akarat mentő felére csökkenti a sebződést és teljességgel kivédi a tulajdonságokat érintő büntetést (DC = 10 + támadó szintje + a támadó bölcsesség és karizma módosítói). |
(Vissza)
Crush Opposition - Ellenfél megtörése
Erőpont-költség: ???
A páncélhasználat korlátozza
Feltétel: Sith Lord
A Sötét oldal mesterei, a Sith Nagyurak félelmetes hatást keltenek ellenfeleik sorai között. Az erőtrükk megtöri egy célpont ellenfél 15 méteres környezetében tartőzkodó ellenfelek akaraterejét. A Sith Lord az első szinten 45 másodpercen keresztül képes lerontani az ellenfelek támadását, valamint akarat-mentőjét (-1 módosító). Ha az áldozatok sikeres akarat-mentőt hajtanak végre, nem érvényesül e demoralizáló hatás (DC = 5 + karakter szintje + CHA és WIS módosító). Ezt követően, minden negyedik szint elérésekor (Lvl 5; Lvl 9; Lvl 13; Lvl 17) további -1 módosítót kapnak ezek a jellemzők (az időtartam marad 45 másodperc).
(Vissza)
Force Crush - Erő-zúzás
Erőpont-költség: ???
A páncélhasználat korlátozza
A Jedi az Erő Sötét oldalának segítségével telekinetikusan összezúzza az ellenfele testét. Egy egyszerű mozdulattal a karakter felemeli a levegőbe ellenfelét, majd áthatolva páncélzatán, és egyéb védelmén összetöri testében a csontjait s csak a remegő, reszkető roncsot hagyja hátra. Az áldozat a támadó minden szintje után 1-10 életpontot veszít. Ha az ellenfél különösen erős akaratú (vagy szívós és kitartó) küzdhet e puszta akaraterő hatása ellen: a sikeres állóképesség-mentő felezi a sebzést (DC = 5 + támadó sebzése + támadó WIS és CHA módosítója).
(Vissza)
Fury - Tombolás
Erőpont-költség: ???
Feltétel: Sith Marauder
A Sith Maraduerek megtanulták hogyan táplálják saját gyűlöletüket, feltöltve magukat a Sötét Oldal esszenciájával, míg végül az egy szörnyűséges tombolásban tör ki belőlük. Ebben a rémisztő állapotban a marauderek minden közelükben álló ellenfelet lemészárolnak, valamiféle őrjöngő tudatállapotban, s közben erejük minden egyes gyilkossággal egyre jobban nő és nő. A tombolás során nyernek +2 erőbonuszt, +1 életerőt minden szintjük után, +1 módosítót az állóképesség-, és akarat-mentőjükhöz, és immunissá válnak a bénító és sztázis hatásokra. Minden egyes megölt lény tovább növeli sebzésüket ( a maximális +6 módosító eléréséig). Ebben az állapotban persze kevésbé törődnek saját testi épségükkel, -2 büntit kapnak a védelmükhöz. Az erőtrükk hatása 30 másodpercig tart.
(Vissza)
Forrás I.: Gamespot Guide - Matthew Rorie (Nem tudom, műxik-e a link mert regisztrálós cucc)
Forrás II.: Gamebanshee-Force Powers
Fordította / írta: Kwish 2005.01.17. |