Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Bolygók
Társak
Krónikák

Karakterek
Kasztok
Prestige-class
Tulajdonságok
Szakértelmek
Képességek
Erőtrükkök
Formák
Táblázatok

Játékmenet
Végigjátszás
Modok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Development Diary
Infómorzsák

2004.12.20. - Kwish

eToychest értékelés / Xbox (04.12.19)

Az eToychest is lehozott egy reviewt, 83%-ot adnak a játéknak, bár egy kicsit ők is elégedetlennek tűnnek az eddigi diadalmenethez képest.

Kezdetnek nézzük is meg, milyen frappáns választ is adtak arra a kérdésre, hogy vajon az Obsidian fejlesztése meg tud-e felelni a nagy elődnek... A hús-zacsik elégedettek lehetnek a történettel, de úgy találhatják, hogy a hibák, a töltési és a framerate problémák felülmúlják azt a korlátozott számú fejlődést, amit a játék kínál.
(...)

A KotOR II folytatja a karakterek közti párbeszédet, bár egy kicsit tovább is viszi a dolgot. Attól függően, hogy más karakterek hogyan reagálnak a karaktered mondandójára és tetteire, a jellemük azonosulhat a tieddel. Ha erős a befolyásod, akkor a jellemük változása szinte tökéletesen ugyanaz lesz, mint a főkarakteré, ha pedig gyengébb, akkor akár az ellentétes irányba is mehet. Szükségtelen említeni, hogy mindenkinél egyszerre bevágódni nagyon nehéz, és attól függően hogyan akarod kijátszani a karakteredet, legalább egy olyan karakter lesz, aki nem igazán törődik veled. Eltekintve azoktól a bonuszoktól, melyeket a karakter statisztikái kapnak, ha egyik, vagy másik irányba maximálisan eléri a jellemkorlátot, nem igazán van más haszna ennek a jellemzőnek (eltekintve persze a főkaraktertől).
(...)

Több új képesség is bekerült a játékba, köztük olyan is, amely lehetővé teszi a karakternek, hogy karakterosztályhoz kapcsolódó képesség mellett egyéb képességet is felvehessen. Nagyon sok pusztakezes képesség is megjelent, és az a képesség is, hogy a karakter növelje a találatok esélyét, ha több csapattag is ua. a célpontot támadja. Az erőtrükkök száma is nőtt, közülük a legerősebb és a leginkább figyelemre méltó a - KotOR I-ben Bastila révén már megismert - Harci meditáció.
(...)

Bár a kiegészítések jók (újszerű tárgykezelés, fénykard formációk stb.) semmit sem érnek összevetve a kihagyott dolgokkal. Az egyik üvöltő hiányosság a karakter fejlődés szinte teljes hiánya a történetben. Míg egyre többet megtudsz a karakterekről, ahogy a befolyásod nő, ez szinte semmit sem ér, mikor a játéknak ahhoz a részéhez érsz, ahol a főkarakteren kívüli egyéb karakterek is igazán fontos szerepet játszanak (Nos, ez egy nagyon szép mondat, igazán büszke vagyok magamra, de szerintem angolul sincs több értelme... ) Ami még rosszabb az a tény, hogy a KotOR II karakterei legalább olyan jól megtervezettek (hacsak nem jobban), mint a korábbi csapat. Anélkül hogy bármely játék történetét felfedném, azt kell mondjam, hogy most a főkarakter egy kissé halványabbra sikerült, összevetve az elődjével. (A logikai láncot itt sem tudtam követni...)
(...)

A másik dolog, ami LOADING akadályozza a játékot, a töltögetés. A játék különböző részein rá leszel kényszerítve, hogy keresztülmenj néhány LOADING eltérő területen, annak érdekében, hogy teljesítsd a feladatod. Erre egy példa az LOADING az eset, mikor egy orvost kell tisztáznod egy gyilkosság vádja alól. Az egész dolog több LOADING időbe kerül, mint amennyinek lennie kéne. Teljesen úgy éreztem, hogy a Stuntman Sw verziójával LOADING játszom, a KotOR II helyett. Azokon a helyeken, ahol igazán mozgalmas dolgok történtek, még a LOADING framerate is durván lelassult. Tekintettel arra, hogy a játék gyakorlatilag ugyanazon az enginen fut, mint az elődje, semmi sem indokolhatja azt, hogy a játék olyan lassú, mint egy álmos hutt.
(...)

A végső probléma a játékkal a hibák, bugok száma. A játék egy kulcsterületén egyszer sem tudtam normálisan továbbmenni, mindig egy totál fekete képernyőt kaptam, mindig újra kellet töltenem. De voltak más területek is, ahol a betöltést követően a játék egy kicsit kifagyott, mielőtt tovább ment volna.
(...)

A játékban több bolygót és rendszert lehet felkeresni, mint a KotOR I-ben, de nincs igazán túl sok tennivaló. Ne várjátok azt, hogy ez a játék továbbtart, mint az eredeti, könnyedén lenyomható olyan 30 óra alatt, de a fenti problémák ellenére még mindig jó vételnek nevezhető. A Pazaak és a Swoop verseny kis fejlesztésekkel tértek vissza, ami egy kissé megnöveli az értéküket. És persze az eredeti játékhoz hasonlóan a karakter jellemétől függően (és még valami mástól is, csak azt nem árulom el) más lesz a befejezés... összesen hat verzió van (s mindegyik arra utal, hogy várható egy harmadik rész is a jövőben).
(...)

A hanganyag itt is egekig ajnározott, mint a zene, mind az effektek, mind a szinkron hangok.
(...)

Megéri a KotOR II az időt? Ha az eredetit is szeretted, egyértelműen igen - egy csomó olyan dolgot megtartott, ami nagyszerűvé tette az elsőt. Megéri a pénzt? Tutira igen, tekintettel a többszörös befejezési lehetőségre, és az eltérő végigvitelre. Jobb, mint az előző? Amíg nem csinálnak egy patch-et, hogy kijavítsák a hibákat, a pokolba is, nem. Szóval most már ne zavarjatok... Most megyek megint játszani, most egy Sötét Jedivel, mert egy kicsit piszkosnak érzem magam, hogy olyan édi-bédi jó fiú voltam legutóbb.


Szerző: Robert Faulhaber
Forrás: eToychest


(Vissza)